Stránka 8 z 32
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 24.5.2018 9:26
od Pospíšil
MrSteven se včera navečer vrátil do Port LA s oběma polovinami krytu, pravděpodobně nepoškozenými, z letu Iridium-6/Grace-FO. Je dobré vidět, že našli techniku, jak obě poloviny vyzvednout a přepravit na 1 lodi a tak je jen otázkou času, kdy vypilují přesnost přistání rovnou do sítě.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 31.5.2018 22:11
od Pospíšil
Dnes zveřejněné snímky z finální fáze klouzavého letu polovin krytu z mise I-6/G-FO.
Konečně vidíme, že se jedná o devítikanálové padákové křídlo pod kterým je kryt upnut nosem mírně nahoru a ve směru letu. Na odtokové hraně vlevo je patrné roztržení vrchlíku mezi druhým a třetím kanálem, nicméně padák se stále jeví jako stabilní a řiditelný. Bližší polovina krytu tentokrát přistála jen cca 50 m od lodi.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 1.6.2018 8:42
od Raul
Pospíšil píše:Na odtokové hraně vlevo je patrné roztržení vrchlíku mezi druhým a třetím kanálem, nicméně padák se stále jeví jako stabilní a řiditelný.
Ok, tedy nikoliv o lodích pro záchranu aerodynamických krytů, ale o záchraně krytů obecně...
Na minulé
fotografii z mise TESS vypadá, že byl zřejmě také použit i slider - ke snížení dynamického nárazu při otevírání padáku. Ten při této misi už evidentně použit není, což jistě klade vyšší nároky na pevnost vrchlíku.
Další určité poškození můžeme vidět také u té druhé-aktivní poloviny krytu na druhé fotografii, kde je patrná volná šňůra v přední galerii na pravé straně - což asi i bude deformovat pravou část vrchlíku, protože je i vidět poměrně asymetrické přitažení D popruhů řídícími šňůrami směrem k levé straně.
Každopádně je zajímavé použití křídla bez spodního pláště, v rámci maximálního snížení jeho hmotnosti - na rozdíl od běžných padáků/paragliderů s řadou kanálů/komor.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 1.6.2018 12:17
od Stepan
Asi hloupá otázka, ale proč je ta voda na poslední fotce tak světlá?
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 1.6.2018 12:43
od JiHO
mam dotaz k te detailni fotce ukotveni padaku ke krytu: marne tam hledam nejaky servopohon ridicich snur. Mohl by nekdo vysvetlit ktera snura je tam k cemu? Diky moc - na padaku jsme sice jednou visel (jako "zetez" v ramci tandemu

) ale jinak o nich nic nevim...
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 1.6.2018 12:52
od petrsida
řídící jsou ty dvě tenká lanka jdoucí od vrchlíku až ke krytu? foto 2
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 1.6.2018 13:17
od Pospíšil
petrsida píše:řídící jsou ty dvě tenká lanka jdoucí od vrchlíku až ke krytu?
Přesně tak. Jen bych to viděl na šňůry spíš než lanka. Padákové šňůry jsou poměrně pevné a "řídičky" v podstatě nenesou skoro žádnou zátěž, jen během řízení = ohýbání/sklápění odtokové hrany vrchlíku jsou více namáhány na tah, ale pevnostně to není problém. Lanka pro řídicí šňůry 1) nejsou pevnostně potřeba a 2) byla by nebezpečná při otvírání padáku, kdy by lanko mohlo přeříznout okolní šňůry.
Servomotorky s navijáky, stejně jako GPS modul a řídicí počítač jsou umístěny na vnitřní straně krytu.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 1.6.2018 13:22
od Pospíšil
Stepan píše:Asi hloupá otázka, ale proč je ta voda na poslední fotce tak světlá?
Ta fotka bude asi focená hodně blízko lodi, která kolem krytu manévrovala, tzn. světle modrá voda pod krytem je zvířená a plná vzduchu - plná bublinek z manévrovacích motorů/trysek.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 1.6.2018 14:34
od JiHO
Pospíšil píše:
Servomotorky s navijáky, stejně jako GPS modul a řídicí počítač jsou umístěny na vnitřní straně krytu.
Aha jasne, takze na te fotce 2 tento ridici system neni videt, protoze je presne v zakrytu. Mozna je to tak vyfocene naschval? Kazdopadne diky za info, hned je clovek moudrejsi

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 1.6.2018 16:18
od Rubicius
Pospíšil píše:Stepan píše:Asi hloupá otázka, ale proč je ta voda na poslední fotce tak světlá?
Ta fotka bude asi focená hodně blízko lodi, která kolem krytu manévrovala, tzn. světle modrá voda pod krytem je zvířená a plná vzduchu - plná bublinek z manévrovacích motorů/trysek.
Tohle miluju na moři. Stát na zádi a sledovat, jak se ještě mnoho metrů za lodí voda víří a je doslova vidět rozdíl, kde je voda "nedotčená" a kde byla ovlivněná šroubem, pohybem lodi atd..