SES-9
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: SES-9
btw... problém tohoto celého, z môjho pohľadu je... že ich cieľom je rapid reusability a nízka cena...
takéto veci sú problém... celkom slušne to vystihol niekto na nsf s tým, že či to stojí za to, ak budú mať problém štartovať pri istom počasí (americké nosiče majú už aj bez takýchto vecí dosť problém nájsť vhodné počasie)... v podstate to rovno bude znamenať, že nebude ani rapid reus a ani cena...
btw - tento odklad nemá súvis s pristávaním ani zväčšením šance na pristátie, ale s nosnosťou falconu... aspoň podľa toho, čo som videl (aj keď to sú všetko do istej miery dohady)...
takéto veci sú problém... celkom slušne to vystihol niekto na nsf s tým, že či to stojí za to, ak budú mať problém štartovať pri istom počasí (americké nosiče majú už aj bez takýchto vecí dosť problém nájsť vhodné počasie)... v podstate to rovno bude znamenať, že nebude ani rapid reus a ani cena...
btw - tento odklad nemá súvis s pristávaním ani zväčšením šance na pristátie, ale s nosnosťou falconu... aspoň podľa toho, čo som videl (aj keď to sú všetko do istej miery dohady)...
Per aspera ad astra [42]
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4021
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: SES-9
ptpc píše:Samozrejme že dnes môžu byť lepšie podmienky ako včera, to nepopieram.
Ide o to, že keď vynášam družicu na nejakú dráhu, tak ju musím vyniesť bez ohľadu na počasie...
podle předpovědi mají mít lepší podmínky, tak odklad, proč by to měl být takový problém, na plánovanou dráhu se mohu dostat v různých oknech
Podle všeho jde o to, že jsou na hranici možností stupně (a jdou na vyšší dráhu, než plánovali)
taky bych čekal, že jistou roli v tom hraje i rezerva
u OG2 byl taky posun kvůli podchlazení a revizi dat
viz Dugi 20.12.15:
Nebo to byla kamufláž?Dugi píše:Možná známe oficiální důvod. Podle Orbcommu došlo k odkladu kvůli revizi dat a dokončení chlazení kapalného kyslíku na potřebnou teplotu.
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: SES-9
jj, chladenie lox... prebehol som si to teraz... moja chyba... horný stupeň bol predtým, keď niekto hovoril, že je to kvôli pristávaniu...petrsida píše:u OG2 byl taky posun kvůli podchlazení a revizi dat
viz Dugi 20.12.15:
Nebo to byla kamufláž?Dugi píše:Možná známe oficiální důvod. Podle Orbcommu došlo k odkladu kvůli revizi dat a dokončení chlazení kapalného kyslíku na potřebnou teplotu.
Per aspera ad astra [42]
Re: SES-9
Ako som už spomínal - odklad kvôli počasiu nie je problém.
Ale ak udám ako dôvod odkladu to že nebudem mať dosť paliva na vynesenie družice lebo je nepriaznivé počasie(je teplo) z môjho pohľadu to je problém.
Ale ak udám ako dôvod odkladu to že nebudem mať dosť paliva na vynesenie družice lebo je nepriaznivé počasie(je teplo) z môjho pohľadu to je problém.

Re: SES-9
Já si myslím, že časem se tahle technologie vychytá - dodělají se větší "mrazáky", které si s tím poradí lépe. Je potřeba si uvědomit, že tempo vývoje Falconů je strašně rychlé a potřebné vybavení se vyvíjí průběžně.
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4021
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: SES-9
Jojo, taky bych to tak vidělDugi píše:Já si myslím, že časem se tahle technologie vychytá - dodělají se větší "mrazáky", které si s tím poradí lépe. Je potřeba si uvědomit, že tempo vývoje Falconů je strašně rychlé a potřebné vybavení se vyvíjí průběžně.
Agamemnon: to nic, nikdo neudržíme v hlavě všechno
už se těším na večer
- MaG
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1939
- Reputace: 788
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Registrován: 2.8.2012 22:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: SES-9
Podle mě je tohle tak neobvyklá mise, že celý ten proces dává smysl. Když jim tak nevěříte, pak by mě zajímalo, kolikrát v budoucnu poletí na hranici nosnosti nosiče? Podle mě není problém v tom, že by nosič včera nedokázal vynést družici, ale že chtěli jen získat větší rezervu paliva a lepší počasí. Docela by mě spíš zajímalo, v čem je problém, když start odložili? Morálně nevidím žádný, finance to vaše taky nejsou a nemyslím, že by tímto odradili zákazníky. U jiných nákladů, kde bude větší převis paliva si klidně odstartují i s méně podchlazeným palivem (až bude tepleji), na to bych vsadil.
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: SES-9
@MaG:
toto je jedna z najštandardnejších misií, aké sa v súčasnosti komerčne lietajú... ten satelit ide na štandardnú dráhu (dokonca možno aj subštandardnú z hľadiska delta-v, ale musel by som overiť), ide o bežný komsat, nemá nijak nezvyčajnú hmotnosť (patrí k ťažším satelitom, ale ani zďaleka nie k najťažším, čo sa lietajú na gto - tie majú ešte tak o 1-1,5 t viac)... neštartuje z výnimočného sklonu (je v strede, kourou má menší, baikonur väčší)... počasie nie je nijak výnimočné (čo budú robiť v lete, keď budú mať na floride 35 st. celzia a už teraz majú problém s chladením lox?)
čiastočne výnimočný je tým, že čast vlastného delta-v mu dodáva iontový pohon, ale to nijak neovplyvňuje nosič...
btw... minimálne 2 podobné má spacex plánované ešte do konca tohto roku
toto je jedna z najštandardnejších misií, aké sa v súčasnosti komerčne lietajú... ten satelit ide na štandardnú dráhu (dokonca možno aj subštandardnú z hľadiska delta-v, ale musel by som overiť), ide o bežný komsat, nemá nijak nezvyčajnú hmotnosť (patrí k ťažším satelitom, ale ani zďaleka nie k najťažším, čo sa lietajú na gto - tie majú ešte tak o 1-1,5 t viac)... neštartuje z výnimočného sklonu (je v strede, kourou má menší, baikonur väčší)... počasie nie je nijak výnimočné (čo budú robiť v lete, keď budú mať na floride 35 st. celzia a už teraz majú problém s chladením lox?)
čiastočne výnimočný je tým, že čast vlastného delta-v mu dodáva iontový pohon, ale to nijak neovplyvňuje nosič...
btw... minimálne 2 podobné má spacex plánované ešte do konca tohto roku
Per aspera ad astra [42]
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: SES-9
btw...Dugi píše:Já si myslím, že časem se tahle technologie vychytá - dodělají se větší "mrazáky", které si s tím poradí lépe. Je potřeba si uvědomit, že tempo vývoje Falconů je strašně rychlé a potřebné vybavení se vyvíjí průběžně.
podľa nsf... nejde ani tak o kapacitu chladenia, tú majú vraj dostatočnú, čo sa týka objemu, etc...
skôr je problém v tom, že po natankovaní paliva majú viac-menej jeden pokus... cca každý trošku dlhší hold znamená, že musia odtankovať nosič, znovu všetko palivo schladiť na potrebnú teplotu a natankovať znovu (tj. automaticky hold povedzme 30 min až hodinu) - napr. tankovanie teraz robia na T-30 min, čo je veľmi neštandardné a na poslednú chvíľu a napr. pre lety s ľudmi majú tankovanie plánované tiež tak - tj. až po nastúpení kompletnej posádky...
edit:
je to v tomto threade, ale je to tam porohadzované medzi rôzne príspevky a rôznych ľudí, kde niektorí majú väčšiu kredibilitu a niektorí menšiu: http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... =34077.900
samozrejme, nepotvrdené spacex

Per aspera ad astra [42]