Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 7.3.2025 12:08
od Tjov
Za mě se jim tam trhají " spoje na vedení paliva ehm prostě trubky co rozvádí palivo " a nebo příruby - ty motory jsou na to, aby podstoupili self-RUD dobrovolně při korektních tlacích/průtoku paliva dost spolehlivé. Proto bych energetickou události viděl prostě zahoření, následně avionika v kopru, první motor out , únik a požár pokračuje, další motory out ... a pak "ka booom" - ale počkáme až nám to osvětlí SpaceX
OT: Jinak na tomto letu poprvé demonstrovali schopnost Starship vytvořit umělou gravitaci
EDIT: tak už jsem na to přišel , že mě to nenapadlo dříve - zapomněli na BANÁN od IFT-6 je to zřejmé
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 7.3.2025 12:18
od Alchymista
Prvý začal Vac - ale spalovacie komory Vac sú vzhľadom k stĺpcu paliva a okysličovada v potrubiach "vyššie" ako spalovacie komory "normálnych" raptorov, takže vstupný tlak turbočerpadla by mal byť o niečo nižší. (druhá vec - ako sú urobené rozvody, hydraulické systémy sa niekedy chovajú "podivne nezmyselne")
Pri IFT-7 vypadol ako prvý stredný horný motor v čase +7:40, +8:02 lavý dolný, +8:03 ľavý horný Vac, +8:18 pravý horný Vac, +8:24 pravý dolný
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 7.3.2025 12:31
od Alchymista
SpaceX Starship IFT-8 Debris Tracked with an 11" Telescope in Florida!
fascinujúce
Vidno množstvo trosiek...
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 7.3.2025 12:46
od VaclavC
Tjov píše: 7.3.2025 12:08
Za mě se jim tam trhají " spoje na vedení paliva ehm prostě trubky co rozvádí palivo " a nebo příruby - ty motory jsou na to, aby podstoupili self-RUD dobrovolně při korektních tlacích/průtoku paliva dost spolehlivé
Asi ano. To, co je vidět na monitoru v řídícím centru může být stejně tak výbuch Raptoru jako protržení nádrže, únik a rychlé zahoření, nebo jak tomu říkat, pohonných látek. Odpovídalo by to tomu, když by se utrhla trubka vedoucí metan skrz kyslíkovou nádrž - z ní by šel metan a kolem urvané příruby kyslík.
Vedení pohonných látek je u Block 2 nové, motory jsou stejné. Pak by to byl jeden nějaký zásadní problém s novou "rourařinou" k motorům. Jak už tady někdo psal, i podobný čas události tomu napovídá.
EDIT> Jestli si vybavuju dobře, vedení k Rvac z metanové nádrže jsou napřímo z horní nádrže k nim, jsou tedy docela dlouhé a nejsou na ničem "pevném" přidělané. To se asi na nějaké rezonanční frekvenci umí rozvibrovat dost hodně.
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 7.3.2025 13:50
od Tjov
Jeden ze zaměstnanců z týmu Starship, vyjádřil zklamání, ale ihned dodal, že se do toho pustí s ještě větším odhodláním ("redakčně zkráceno")
Starý harcovník Joe Edwards (jeden z mála co je u SpaceX z týmu okolo Falcon 1) jej povzbudil, a zavzpomínal na třetí let Falconu 1, kde se naučili "drsnou cestou, že noc je nejtemnější právě před rozbřeskem "
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 8.3.2025 1:39
od Alchymista
Alchymista píše: 7.3.2025 12:31 SpaceX Starship IFT-8 Debris Tracked with an 11" Telescope in Florida!
Oranžové oblúky dobre viditeľné po 2:00 sú čo? Žiariaci plyn, alebo reálne plamene?
Povedal by som, že je to skutočne plameň/oheň... V tej chvíli už boli zrejme potrhané aj palivové aj kyslíkové potrubia a napriek vákuu mohla mať vytvorená metano-kysliková zmes dostatočnú hustotu, aby mohla skutočne horieť...
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 8.3.2025 20:40
od MrG
Prvy tweet, resp. Xsssss som nasiel na ElonX.
Druhy obrazok, je z fora NSF, kde su oznacene dvy raptory (atmosfericky a VAC), ktore chybaju.
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 8.3.2025 21:43
od todtv
Po menší anomálii v motorové sekci měly 2 motory snížený tah. Jak by řekl ostřílený oficiální firemní komentátor.
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 9.3.2025 18:45
od Alchymista
dym okolo stredových Raptorov na poslednom zábere na motory v čase po +7:45 (pri predošlom zábere, okolo +4:15 letu, tam dym nieje)
takže to by naznačovalo, že už v tomto momente sa v motorovej sekcii "dialo niečo nedobré"
IMHO blbé je, že z palubných kamier máme zrejme len "režisérsky zostrih" a kamery sú zamierené tak, že ukazujú "divácky atraktívne pohľady" ale nie veci podstatné (napríklad pohľad do vnútra motorovej sekcie na komory a rozvody - aj keď uznávam, je tam celkom tma...) - alebo existujú niekde priebežné záznamy každej jednotlivej kamery?
Re: IFT-8 Osmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15/S34)
Napsal: 9.3.2025 20:12
od MrG
Alchymista píše: 9.3.2025 18:45
IMHO blbé je, že z palubných kamier máme zrejme len "režisérsky zostrih" a kamery sú zamierené tak, že ukazujú "divácky atraktívne pohľady" ale nie veci podstatné (napríklad pohľad do vnútra motorovej sekcie na komory a rozvody - aj keď uznávam, je tam celkom tma...) - alebo existujú niekde priebežné záznamy každej jednotlivej kamery?
Ano, existuju v archive SpaceX. Von pustaju zabery len z niektorych kamier. Aj ked sa im uz parkrat stalo, ze sa objavil pri starte Falconu9 zaber na vnutro nadrze a pod. Vzhladom na to, ze na prenos pouzivaju aj Starlink, moze byt na zostave SuperHeavy StarShip kludne 30 kamier.
Aj ten zaber, kde chybaju dva Raptory, ktory som sem do vlakna daval 8.3. nie je z oficialneho prenosu, chyba infografika.