Zkoušky a testování
- Gubarev
- Zkušený kosmonaut
- Příspěvky: 6684
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha Letná
- Registrován: 17.2.2013 20:24
Re: Zkoušky a testování
Nemyslim si, ze by byl stastny napad zkouset generovat zvuk v protifazi.
Nejde o to pustit a vykancelovat nejakou frekvenci, v pripade neceho tak
velkeho a komplexniho uz musi byt frekvencni a dynamicke spektrum tak
komplikovane, ze efektivne to chtit rozbit protifazi by vyzadovalo generator
a hlavne jeho ovladaci prvky na pul nakladovyho prostoru, cimz nepripustne
vzrusta hmotnost..
Detaily nemam (a moc rad bych je videl), ale dle me urcite zkouseli i takovyto
zpusob ochrany nakladu, ale myslim, ze zavrhli pred realizaci, jen by me moc
zajimala ta konkretni reseni (pokud k nim v ramci experimentu vubec doslo),
20 let jsem se akustice venoval..
Nejde o to pustit a vykancelovat nejakou frekvenci, v pripade neceho tak
velkeho a komplexniho uz musi byt frekvencni a dynamicke spektrum tak
komplikovane, ze efektivne to chtit rozbit protifazi by vyzadovalo generator
a hlavne jeho ovladaci prvky na pul nakladovyho prostoru, cimz nepripustne
vzrusta hmotnost..
Detaily nemam (a moc rad bych je videl), ale dle me urcite zkouseli i takovyto
zpusob ochrany nakladu, ale myslim, ze zavrhli pred realizaci, jen by me moc
zajimala ta konkretni reseni (pokud k nim v ramci experimentu vubec doslo),
20 let jsem se akustice venoval..

"It is much easier to believe than to understand"
CHris Hadfield
CHris Hadfield
Re: Zkoušky a testování
Myslíš, že by musel být generátor protivlny přímo součástí rakety potažmo nákladu? Možná by stačil externí generátor, který by pohltil část vln, které by jdou dolů a teprve následně se odrazí zpět k raketě, t.j. ty vlny, které se snaží tlumit ta vodní tříšť.
Re: Zkoušky a testování
Potrebný výkon generátoru by musel být minimalne stejny jako te rakety coz je nesmyslne moc, to reseni s vodni tristi je jednodussi a elegantnejsi.
- Gubarev
- Zkušený kosmonaut
- Příspěvky: 6684
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha Letná
- Registrován: 17.2.2013 20:24
Re: Zkoušky a testování
Tezko rict, no nejucinnejsi by byl v blizkosti toho, co by mel chranit,
takze pokud by slo (treba) o krehky naklad, tak asi jediny ucinny umisteni
mi prijde nakladovy prostor. Ale to jen tak premyslim "nahlas", urcite to
jde i jinak, treba i externe, ale rozhodne at tak, ci onak, nezbavis se ty
hmotnosti navic.
Ono totiz tady fakt jde o tak neskutecne komplexni problem, nemuzeme
brat v potaz jen SPL akusticky tlak, ale rovnez sireni vsech typu frekvenci
v trupu lodi atd... Myslim, ze soucasna reseni jsou kompromisem mezi
proveditelnosti (ucelnosti) a investicnim "stropem"..
takze pokud by slo (treba) o krehky naklad, tak asi jediny ucinny umisteni
mi prijde nakladovy prostor. Ale to jen tak premyslim "nahlas", urcite to
jde i jinak, treba i externe, ale rozhodne at tak, ci onak, nezbavis se ty
hmotnosti navic.
Ono totiz tady fakt jde o tak neskutecne komplexni problem, nemuzeme
brat v potaz jen SPL akusticky tlak, ale rovnez sireni vsech typu frekvenci
v trupu lodi atd... Myslim, ze soucasna reseni jsou kompromisem mezi
proveditelnosti (ucelnosti) a investicnim "stropem"..
"It is much easier to believe than to understand"
CHris Hadfield
CHris Hadfield
- Gubarev
- Zkušený kosmonaut
- Příspěvky: 6684
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha Letná
- Registrován: 17.2.2013 20:24
Re: Zkoušky a testování
Naprosty souhlas - a hlavne levnejsi..mager42 píše:Potrebný výkon generátoru by musel být minimalne stejny jako te rakety coz je nesmyslne moc, to reseni s vodni tristi je jednodussi a elegantnejsi.
Ma predchozi odpoved sla jeste Tomasovi.
"It is much easier to believe than to understand"
CHris Hadfield
CHris Hadfield
- JosVerstapen
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 188
- Reputace: 2
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Registrován: 12.9.2012 15:40
Re: Zkoušky a testování
To nebylo úplně myšleno jako dogma, ale pouze jako možnost.
Samozřejmě že akustická vlna takové velikosti respektivě "Amplitudy" tedy tlaku, by nešlo tak snadno eliminovat externím zdrojem zvuku - protivlnou, jak říkáš zabíralo by to místo a snižovalo užitečnou hmotnost nákladu rakety.
Určitě v dnešní době moderních kompozitních materiálů, je řešení v nějaké sendvičovém víceverstvém uspořádání.
Však je to i částečně vidět na vnitřních plochách stěn rakety.
Jsou to každopádně borci co všechno musí vyřešit, aby bylo vše ok
Taky jsem se nějaký ten pátek věnoval akustice, v oblasti letectví pro L410 a již pohřbenou L610....ale to je jiná kategorie než toto téma
Samozřejmě že akustická vlna takové velikosti respektivě "Amplitudy" tedy tlaku, by nešlo tak snadno eliminovat externím zdrojem zvuku - protivlnou, jak říkáš zabíralo by to místo a snižovalo užitečnou hmotnost nákladu rakety.
Určitě v dnešní době moderních kompozitních materiálů, je řešení v nějaké sendvičovém víceverstvém uspořádání.
Však je to i částečně vidět na vnitřních plochách stěn rakety.
Jsou to každopádně borci co všechno musí vyřešit, aby bylo vše ok

Taky jsem se nějaký ten pátek věnoval akustice, v oblasti letectví pro L410 a již pohřbenou L610....ale to je jiná kategorie než toto téma
Re: Zkoušky a testování
Centrální segment boosteru pro SLS dorazil do testovacího centra v Utahu. Brzy se začne se spojováním s ostatními segmenty.

Oficiální FB profil SLS navíc uvedl:
rumor is; nasa will push the first manned flight up to 2019.
Tedy v překladu:
Šušká se, že NASA bude chtít posunout první pilotovaný let na rok 2019.
To by znamenalo dvouleté urychlení!

Oficiální FB profil SLS navíc uvedl:
rumor is; nasa will push the first manned flight up to 2019.
Tedy v překladu:
Šušká se, že NASA bude chtít posunout první pilotovaný let na rok 2019.
To by znamenalo dvouleté urychlení!

Re: Zkoušky a testování
O štyri roky prvý štart a oni už stavajú raketu? No pekne.
Ja ani nie som moc prekvapený, že NASA to chce posunúť. Deväť rokov na výrobu Oriona? Veď to je hrozne dlho! S ich skúsenosťami by to zvládli aj do konca roka. SLS je už iná káva, ale aj tam to vidím pozitívne. Ide o odskúšané technológie, ktoré sa "iba" musia dať dokopy. A zase, Saturn V a Space Shuttle. Superrakety jak bič. Čiže tiež si myslím, že s dostatkom dotácií by mohli prvý krát štartovať už skôr.
Ja ani nie som moc prekvapený, že NASA to chce posunúť. Deväť rokov na výrobu Oriona? Veď to je hrozne dlho! S ich skúsenosťami by to zvládli aj do konca roka. SLS je už iná káva, ale aj tam to vidím pozitívne. Ide o odskúšané technológie, ktoré sa "iba" musia dať dokopy. A zase, Saturn V a Space Shuttle. Superrakety jak bič. Čiže tiež si myslím, že s dostatkom dotácií by mohli prvý krát štartovať už skôr.
Re: Zkoušky a testování
Pokud tomu dobře rozumím, tak tenhle booster, který se chystají sestavovat je jen testovací. Nebude ještě letový. Nejsem si jistý, ale letos by měl proběhnout zkušební zážeh.
Re: Zkoušky a testování
Orion má za sebou další test padáků. Tentokrát inženýři přichystali hned dvě chyby - jeden z dvou brzdících padáků se neotevřel a vzápětí se jeden ze tří hlavních se naopak otevřel rychleji než měl. Fotky najdete v této Facebookové galerii.



