Výborný článek.

Ty zvýšené výkony asi půjdou na vrub materiálového inženýrství, konkrétně lepších možností spolehlivě detekovat výdrž a vlastnosti materiálů?
Stejně mi to nejde do hlavy, jak může zesílená konfigurace vynést méně, než předtím.
SLS: 5 segmentů SRB a 4 motory SSME - 70 tun
STS: 4 segmenty SRB a 3 motory SSME -
103 tun (78 tun prázdný shuttle + 25 tun náklad)
Tady ovšem hrály dva faktory proti sobě, jednak se raketoplán dostal pouze na suborbitální dráhu, kterou pak na orbitální změnily až motory OMS, ale zároveň oproti SLS měla ta sestava horší aerodynamické vlastnosti.
SLS tedy pravděpodobně bude muset dodat sestavě Orionu 1.kosmickou rychlost. Nebo Orion použije svůj motor, podobně jako Shuttle OMS?
Ještě mě napadá, kam se mohlo podít těch 30 (nebo více) tun. Musel by se od nákladu odečíst ochranný kryt, záchranná věžička a zařízení sloužící k připojení Orionu a dalšího vybavení k SLS. Pak by to asi sedělo.
Jestli někdo víte, jak je to s tou užitečnou hmotností a změnami konfigurace, tak to prosím napište (nebo alespoň naznačte), díky
