Abych zabránil riziku rozvoje diskuse na téma SLS je recyklovaný raketoplán, připomínám, že tohle vlákno se jmenuje Starship SN4 v Texasu.
Re: Starship SN4 v Texasu
Napsal: 16.4.2020 16:03
od laik
Pardon, chtěl jsem poukázat na užití oranžové vodíkové nádrže s postranními urychlovacími raketami a kyslíkovyodíkové motory a využití mnohé tehdejší infrastruktury a odlehčit tak téma. To vše v reakci na předchozí příspěvek.
Re: Starship SN4 v Texasu
Napsal: 16.4.2020 16:09
od Dugi
Já samozřejmě Tvůj příspěvek chápu, nemáš se za co omlouvat.
Jen jsem chtěl zabránit tomu, aby na to ostatní nezačali reagovat, čímž by se debata strhla pryč.
Re: Starship SN4 v Texasu
Napsal: 16.4.2020 21:00
od petrsida
Pokud starship překoná možnosti tahání nákladů nahoru a dolů a bude levnější, tak budu za takový "raketoplán" rad
Re: Starship SN4 v Texasu
Napsal: 16.4.2020 22:23
od todtv
Tak to počítám, že "křídla" nějak použitelná bude mít až SN6.
Z SN3 zrecyklovali pro SN4 jen to co bylo na pohled jasně nepostiženo. Tedy některé COPV a pak nejspodnější 2 prstence, které jsou odolné vyztužením, a spolu s nohama.
Takže až SN6 by měla mít asi výrazněji vylepšené nohy.
Re: Starship SN4 v Texasu
Napsal: 17.4.2020 18:38
od Ketivab
Poslední dvě velké části Starship SN4 byly dnes spojeny.
SN4 bude mít opět pár dlaždic TPS na povrchu nádrže.
Re: Starship SN4 v Texasu
Napsal: 19.4.2020 8:24
od Pospíšil
EM potvrdil, že jsou dlaždice TPS i tentokrát k plášti připevněny pomocí ocelových čepů (steel studs), na tupo přivařených přímo ke stěně nádrže. Tři čepy pro 1 dlaždici. Tuto jednoduchou konstrukci použili už dříve. Zaručuje vzduchovou mezeru mezi pláštěm a dlaždicí a zároveň by neměla být tolik citlivá na dilatace kryogenních nádrží. Uvidíme, jestli se to osvědčí a zůstane i u orbitálních lodí.