Vítám tě na fóru, doufám, že se ti bude u nás líbit.
Na začátek opravím drobnou nepřesnost. Falcony už od začátku létají v konfiguraci motorů 3x3 - tedy v mřížce. Teprve až s novými motory Merlin 1D by měl být použitý nový systém, kdy bude jeden motor centrální ostatní kolem něj do tvaru osmiúhelníku. Ale zatím se stále používá systém 3x3, který se používá od začátku.
Re: SpX-1
Napsal: 8.10.2012 20:10
od chobolatom
Re: SpX-1
Napsal: 8.10.2012 20:30
od marek
Dugi píše:Vítám tě na fóru, doufám, že se ti bude u nás líbit.
Na začátek opravím drobnou nepřesnost. Falcony už od začátku létají v konfiguraci motorů 3x3 - tedy v mřížce. Teprve až s novými motory Merlin 1D by měl být použitý nový systém, kdy bude jeden motor centrální ostatní kolem něj do tvaru osmiúhelníku. Ale zatím se stále používá systém 3x3, který se používá od začátku.
Přístí start/mise už bude s novým systémem motorů - někde jsem to četl, je to pravda?
Re: SpX-1
Napsal: 8.10.2012 21:11
od JosVerstapen
SpaceX pochopitelně má ve svém plánu plnohodnotného znovupoužití všech stupňů rakety Falconu 9....stupeň 1 a 2....
Mám pocit, že jsem někde tady informace ohledně znovupoužitelných stupňů včetně animací viděl, ale nějak to nemůžu najít .
Tak si jen v kostce dovolím uvést info ohledně daných stupňů: http://www.osel.cz/index.php?clanek=590 ... how2&dev=1
A zde jejich počítačová animace, jak se budou dané stupně včetně Dragonu zpět vracet na Zem, nádhera včetně doprovodné hudby
Pokud bych to zde uváděl duplicitně, tak se předem omlouvám a admin Dugi mě opraví
Dugi píše:Vítám tě na fóru, doufám, že se ti bude u nás líbit.
Na začátek opravím drobnou nepřesnost. Falcony už od začátku létají v konfiguraci motorů 3x3 - tedy v mřížce. Teprve až s novými motory Merlin 1D by měl být použitý nový systém, kdy bude jeden motor centrální ostatní kolem něj do tvaru osmiúhelníku. Ale zatím se stále používá systém 3x3, který se používá od začátku.
Přístí start/mise už bude s novým systémem motorů - někde jsem to četl, je to pravda?
Příští start bude teprve třetí v pořadí a až cca do šestého startu se budou používat současné motory Merlin 1C - nosnost LEO-200km - 28000kg, až další start bude již s NEW Merlin 1D - nosnost LEO-200km - 53000kg.
To by mělo být dle harmonogramu SpaceX přelom 2013 až 2014: http://www.spacex.com/launch_manifest.php
Re: SpX-1
Napsal: 8.10.2012 21:31
od JosVerstapen
tomas píše:Tohle se neokouká.
Video je sice uvedeno ve vlákně o Grasshopperu, ale to vůbec nevadí
Jejej ty jsi mě to tam doplnil youtube, zlatý člověk děkujůů asi nějaká softwarová chybička mezi klávesnicí a židlí...znáte to
Re: SpX-1
Napsal: 8.10.2012 21:48
od Milanek
obavám se ze to je nejak moc optimistický udaj - M1D ma tak o5-10% vyšší výkon - určitě nevytáhne nahoru 53 tun - to až F9 heavy nekdy v daleké budoucnosti - po "pár" letech momentální konfigurace se přejde verze 1.1 to jsou nové motory + uspořádání do 8mi úhelnúku ale hlavně delší první stupeň (stejný jako bude na F9 heavy) - mám trošku (nepodložené) obavy źe dragon nahoru táhne tak málo nákladu prostě proto že momentálně víc ani neunese a na svoji "nominální" nosnost se dostane až ve verzi 1.1 - to ovšem nijak nepovažuji za chybu ale za vlastnost - jinak zvládnutí výpadku (opravdu spíš výbuchu) jednoho motoru aniž by to mělo vliv na výsledek považuji za brilantní - takhle ma fungovat promyšlená technologie
Re: SpX-1
Napsal: 8.10.2012 22:13
od Dugi
Uvedu to na pravou míru aby nevznikaly desinformace
Milanek to vystihl naprosto přesně - 53 tun je nosnost Falconu Heavy. Osmiúhelníkové uspořádání motorů + nasazení Merlinů 1D přijde až s verzí 1.1
Je to logické. Tato nová verze bude mít možnost návratu a právě proto bude mít Merliny 1D (mají kromě vyšší účinnosti) i možnost měnit sílu tahu a osmiúhelníkové uspořádání je důležité pro motorické brždění - aby měl centrální motor dostatečný manipulační prostor.
Osobně neočekávám nasazení verze 1.1 do roku 2015. Možná jsem moc velký skeptik, ale je potřeba toho vychytat opravdu hodně.
Re: SpX-1
Napsal: 8.10.2012 22:22
od tomas
Poslední zpráva od SpaceX hovoří o tom, že k výbuchu celého motoru určitě nedošlo. Došlo k náhlé ztrátě tlaku, takže byl vydán příkaz k vypnutí motoru. Ovšem i po incidentu motor stále zasílal telemetrická data, takže nemohl být zničen celý.
Zbylých 8 motorů nebylo negativně ovlivněno touto událostí. Falcon je momentálně jediná raketa, která dokáže dokončit let a správně přepočítat dráhu nejen po ztrátě jednoho, ale dokonce dvou motorů (i když zrychlení je omezeno pouze na 5g).
Technici letová data budou dále vyhodnocovat, aby pochopili příčinu této anomálie. Budou se snažit aplikovat tyto poznatky na další lety. Další informace budou poskytnuty, jakmile budou k dispozici.
zdroj:MISSION UPDATE SPACEX CRS-1