Na první pohled se mě to zdálo taky trochu zmatené a zbytečné proč vyvíjet nezávisle na sobě 4x dopravní prostředek do vesmíru: Dragon, CST100, Orion a Dream Chaser ....
Jenže NASA to neměla moc jednoduché jak se psalo
Program Constellation byl zrušen v roce 2010 Obamou a zůstal pouze Orion s velmi malým rozpočtem (každoroční krácení rozpočtu NASA), tudíž by vývoj trval moc dlouho.
Proto se rozhodli podepsat kontrakty v dubnu 2011 se soukromím sektorem na vývoj dopravního prostředku a v první fázi rozdělila NASA 270.mil $
SpaceX ......asi kvůli tomu, že viděli jejich velký potenciál
Boeing ..... kvůli vazbám z minulosti a taky tam určitě byl i politický tlak (podílí se na vojenské spolupráci)
Sierra Nevada....asi taky kvůli potenciálu nevím
Blue Origin
V současné době máme 3 společnosti, které ve vývoji pokračují s dotacemi od NASA: SpaceX,Boeing,Sierra Nevada
Přitom NASA platí Rusům cca 63 mil $ za jednoho kosmonauta, když si to spočítáte tak je to minimum to co rozdělila mezi soukromé společnosti a ví že se jim to vrátí, protože Rusové tímpádem ztratí monopol.
Takže to byl perfektní čin rozjet dotace do soukromých společností.
Ale i tak mě pořád připadá že projekt Orion se mohl sloučit s Boeingem a vyvinout dopravní prostředek včetně nosiče "společně" mimo orbitu Země. Vemte si jenom to, že spousta leteckých inženýrů, technologů a konstruktérů kteří se podílí v NASA na vývoji Orionu, pracuje v Boeingu

stačí se mrknout v tomto vláknu na poslední video od Dugiho.....a vidíte že rozhovory poskytují lidi kteří pracují i pro Boeing.
Koncepce CST-100 by určitě splňovala dopravu i dál než jen na LEO, ale asi to mají vymyšleno jinak. A určitě ví co dělají.
Já si osobně myslím, že CST-100 chce konkurovat co nejdříve SpaceX pilotované verzi DragonRider na ISS.
A proto NASA nezávisle na CST-100 vyvíjí svůj vlastní Orion pro dopravu na Měsíc případně na Mars. (ale možná jsou to jenom mé spekulace)...a snaží se svůj projekt EFT-1 dostat do povědomí veřejnosti!

obr.
Wikipedia