Stránka 6 z 44

Re: Zkoušky a testování

Napsal: 26.12.2012 8:32
od indian22
JJ taky mě napadlo, že nemusí jít ani tak o samotný transportér, ale o podklad po kterém jede. :-)

Re: Zkoušky a testování

Napsal: 26.12.2012 11:16
od Dugi
Podle původních informací, které mám k dispozici jde především o eliminaci prachu (jak psal petrsida). Ty pásy přenáší na podklad opravdu silné vibrace, které by jinak silně vířily prach. Ten by pak mohl zalézt do vnitřních systémů a negativně ovlivňoval jejich chod.
Druhý důvod, který jsem slyšel nedávno, je ten, že říční oblázky (ze kterých je svrchní část crawler-way vyrobena) po sobě po namočení lépe kloužou, takže se pak lépe "poskládají" a snáze se po nich jede. Kromě toho se méně opotřebovávají.

Re: Zkoušky a testování

Napsal: 26.12.2012 18:08
od vosik
Zajímavé, děkuji mnohokrát :klaní se: :klaní se: :klaní se:

Re: Zkoušky a testování

Napsal: 26.12.2012 18:19
od Dugi
Není vůbec zač. ;)

Re: Zkoušky a testování

Napsal: 25.2.2013 22:40
od Dugi
V hale VAB je poměrně živo. Testují se zde různé způsoby a postupy při montáži záchranného systému LAS na loď Orion.







Celou galerii najdete na Facebooku zde.

Re: Zkoušky a testování

Napsal: 28.2.2013 0:33
od Dugi
Motor J-2X má za sebou kompletní zkušební zážeh, který trval 550 sekund. Došlo k němu 27. února ve Stennisově středisku. Zkoušela se hlavně stabilita motoru a také chování prodloužené trysky.


Re: Zkoušky a testování

Napsal: 7.3.2013 23:26
od Dugi
J-2X absolvoval další dlouhodobý (560 sekundový) zážeh.


Re: Zkoušky a testování

Napsal: 16.4.2013 21:21
od Dugi
Pokud si vzpomeneme na start raketoplánu, tak se vždycky krátce před startem z několika chrličů na rampě vyvalilo množství vody. Její úkol nebyl jen chladit, ale hlavně omezit zvukové vlny, které běsnící motory vydávají a které by mohly poškodit konstrukci.
Inženýři, kteří pracují na vývoji rakety SLS proto postavili zmenšený model jejích motorů, na kterém simulují skutečný start. Kolem modelu je rozmístěno několik mikrofonů, které snímají všechny frekvence zvuku. Hluboké tóny mohou působit ničivě na konstrukci rakety a zdraví posádky, vysoké frekvence zase mohou poškodit menší systémy. Je proto potřeba dobře zmapovat, jaké zvuky budou při startu vznikat a naměřená data využít k drobným změnám v konstrukci. Ty by zvuky buďto omezily, nebo by jim alespoň lépe čelily.
Pokud se testy provádí na zmenšených modelech, šetří se peníze, které se budou hodit při stavbě větších kusů.


Re: Zkoušky a testování

Napsal: 17.4.2013 0:23
od Gubarev
Presne tak. Ackoli si vetsina lidi myslela, ze slo o haseni horkych plynu pri expanzi, slo o to
rozbit akusticky odraz od betonovych ploch a zabranit tak poskozeni stroje / posadky / nakladu.
Ze stejneho duvodu jsou treba vnitrky nakladovych prostoru raket vybaveny akustickymi difuzory
(viz obrazek). Akusticke hladiny jsou tak vysoke, ze udajne az 1km od rampy pri startu Shuttlu
by cloveka zabily. (samozrejme, ze v daleko vetsi vzdalenosti by to udelaly rozptylene chemikalie).

Obrázek

Re: Zkoušky a testování

Napsal: 17.4.2013 10:03
od JosVerstapen
GUBAREV píše:Presne tak. Ackoli si vetsina lidi myslela, ze slo o haseni horkych plynu pri expanzi, slo o to
rozbit akusticky odraz od betonovych ploch a zabranit tak poskozeni stroje / posadky / nakladu.
Ze stejneho duvodu jsou treba vnitrky nakladovych prostoru raket vybaveny akustickymi difuzory
(viz obrazek). Akusticke hladiny jsou tak vysoke, ze udajne az 1km od rampy pri startu Shuttlu
by cloveka zabily. (samozrejme, ze v daleko vetsi vzdalenosti by to udelaly rozptylene chemikalie).

Obrázek
Ono by teoreticky nebylo naškodu vnitřek nákladového prostoru vybavit generátorem stejné zvukové vlnové délky tak aby zvuková impedance,která se snaží proniknout materiálem byla vyrušena.
Každopádně to opravdu generuje neuvěritelný tlak a vibrace. Je otázka jakou efektivitu ty difuzory na obrázku mají.
Zvuková akustika to je alchimie.