Stránka 6 z 15
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 14.12.2020 22:46
od petrsida
Vypadá to tak.
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 11:51
od petrsida
Mary (Bocachicagal) nafotila společnou přepážku boosteru
která byla o chvíli později sestavena v common dome
zdá se, že sestavování se zase rozbíhá
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 12:09
od laik
Je důvod očekávat, že bude jiná než u druhých stupňů?
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 13:07
od kefrazo
Viděl bych to tak, že asi nebude mít přistávací "podnádrž" (SH se nebude ve vzduchu otáčet a míchat tak s palivem) a bude jí procházet širší trubka pro palivo.
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 13:29
od petrsida
Přesně, a také si všimněte zesílení v podobě zeber na kyslikove části dilu
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 15:51
od todtv
Jak to více jak 70 m vysoké monstrum budou chtít potom přepravit na Orbital Pad je mi záhadou.
I když na OP je nyní velká aktivita, tak ho snad ani nestačí do testu odlehčené verze BN1 dokončit ne? Možná BN1 testovací lety bude provádět z LP A nebo LP B. Se dvěma motory ho stejně nemůžou ani pro let naplno natankovat - neodlepil by se od země. Pro let v něm bude jen drobet paliva.
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 17:10
od petrsida
jestli myslíš usazení přímo na OP, tak tam bude větší problém, a to usazení Starship nahoru, bude potřeba jeřáb s výškou cca 135 m
cesta na samotný kosmodrom zase tak jiná oproti transportu SS není, je to jenom o 20 m vyšší a těžiště má dole
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 17:19
od petrsida
z konverzace na twitteru 2.10. ke konstrukci boosteru:
Everyday astronaut: is there any substantial difference between ring sections of Starship and Super Heavy? Safe to assume Super Heavy uses thicker steel rings to support higher loads, right?
Elon Musk: The ship rings are thicker than they need to be (for now), so same thickness works for booster & ship for hoop stress. Booster lower tank will have longitudinal stiffeners to prevent buckling.
EA: existuje nějaký podstatný rozdíl mezi prstenci Starship a Super Heavy? Dá se předpokládat, že Super Heavy používá silnější ocelové prstence k udržení vyšší zátěže, že?
EM: Prstence jsou silnější, než je třeba (prozatím), takže je použita stejná tloušťka pro booster i loď pro udržení napětí v prstenci. Dolní nádrž boosteru bude mít podélné výztuhy, aby se zabránilo vybočení.
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 18:08
od todtv
petrsida píše: 18.12.2020 17:10
jestli myslíš usazení přímo na OP, tak tam bude větší problém, a to usazení Starship nahoru, bude potřeba jeřáb s výškou cca 135 m
cesta na samotný kosmodrom zase tak jiná oproti transportu SS není, je to jenom o 20 m vyšší a těžiště má dole
BN1 bude skákat bez SS, tedy její testy budou vypadat jako větší skoky SN5/6. Takže klidně může startovat z LP místo OP. Bude mít jen 2 motory. Předpokládám, jak vidíme jak to dělají, že až BN2 a možná až další dostane aspoň 20 motorů a nahoru S na OP. Aby se to celé odlepilo od země a někam doletělo se zásobou paliva aspoň 30 km nahoru, tak by BN prototyp potřebuje min snad 15 motorů (jen odhad pro představu).
Předpokládám, že separaci SS od SH a návrat zpět budou zkoušet nejprve při suborbitálních letech. A BN bude mít méně motorů. Přece jen Raptory jsou na celém BN asi to nejdražší a hned zpočátku jich při neúspěšném přistání rozbít 20 najednou asi nebude ideální.
Re: Super Heavy BN1 (SN1) v Texasu
Napsal: 18.12.2020 18:11
od Samo
petrsida píše: 18.12.2020 17:19
stejná tloušťka pro booster i loď pro udržení napětí v prstenci.
Taká drobnosť, nie je to úplne šťastne preložené, skôr by som to prekladal ako rovnaká hrúbka pre loď a booster
pri (rovnakom) obručovom napätí.
Tam sa neudržiava napätie v prstenci, ale prstenec je namáhaný na obručové napätie. Chápem ale že tie tweety sú dosť stroho napísané.