Stránka 6 z 8

Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 15:14
od laik
Tepelný štít byl absentní nebo ne?

Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 15:19
od Pospíšil
laik píše:Tepelný štít byl absentní nebo ne?
Jaký tepelný štít máš na mysli?

Pokud myslel's ten na špici AD krytu, tak ten tam samozřejmě je už od prvního pokusu o start.


Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 15:20
od EugeneSpace
Pospíšil píše:
laik píše:Tepelný štít byl absentní nebo ne?
Jaký tepelný štít máš na mysli?
V tomto případě bych asi myslel tepelní štít na aerodynamických krytech, ale nevím. :Drbe se na hlavě:

Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 15:27
od Pospíšil
Nevím, jestli je po poprvé u 2. stupně F9, nicméně je vidět, že byl uveden i s nákladem do pomalé rotace podél podélné osy pro lepší stabilizaci během dlouhé setrvačné fáze letu mezi zážehy.

Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 15:29
od tonda
Laický dotaz.Ten tepelný štít na špičce krytu asi souvisel s tím letovým profilem,raketa letěla po plošší dráze než jindy,když rychlost 1M byla už v 8km,takže v hustších vrstvách= větší zahřívání.Tento profil zřejmě volili vojáci z důvodu menšího přetížení na náklad,než normálně.A s tím souvisí větší spotřeba paliva a proto 1.st.pracoval až do spotřebování paliva a nebyl proto určen k návratu.Moje spekulace. :Drbe se na hlavě:

Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 15:32
od EugeneSpace
tonda píše:Laický dotaz.Ten tepelný štít na špičce krytu asi souvisel s tím letovým profilem,raketa letěla po plošší dráze než jindy,když rychlost 1M byla už v 8km,takže v hustších vrstvách= větší zahřívání.Tento profil zřejmě volili vojáci z důvodu menšího přetížení na náklad,než normálně.A s tím souvisí větší spotřeba paliva a proto 1.st.pracoval až do spotřebování paliva a nebyl proto určen k návratu.Moje spekulace. :Drbe se na hlavě:
Toto je pro mně dostatečné vysvětlení. To by vysvětlovalo černou čepičku na krytu. :)

Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 15:33
od Pospíšil
Tondo, víceméně jsi to odhadl správně. :)

Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 16:01
od Pospíšil
T +1:09:42 : SECO2, nominální navedení na cílovou/přechodovou dráhu. Za 47 minut dojde k uvolnění nákladu.


Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 16:31
od laik
Samozřejmě jsem myslel ten dole. Laicky jsem myslel, že je okolo motorů pro návrat. Tím, že jinej Fakcony nemívaj, jsem si neuvědomil, že se ptám hloupě nedostatečně.

Re: GPS IIIA-01

Napsal: 23.12.2018 16:42
od Pospíšil
laik píše:Samozřejmě jsem myslel ten dole. Laicky jsem myslel, že je okolo motorů pro návrat.
Tak to nevím. Zkusím pohledat detailní fotky motorové sekce před startem a dám vědět.