Stránka 6 z 32
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 2.5.2018 13:13
od Pospíšil
Jardax píše:Je to blba fotka, ale rekl bych podle konfigurace padaku ze leti zadkem napred...
Taky mám ten pocit, ale ruku do ohně za to nedám.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 2.5.2018 14:09
od petrsida
když poletí zadkem napřed v téhle konfiguraci, tak bude táhnout dolu, naopak by vyvozoval vztlak, teď je otázka, co ke smysluplnému řízenému letu je třeba ....
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 2.5.2018 14:22
od Pospíšil
petrsida píše:když poletí zadkem napřed v téhle konfiguraci, tak bude táhnout dolu, naopak by vyvozoval vztlak, teď je otázka, co ke smysluplnému řízenému letu je třeba ....
A jak jsme se dozvěděli, proudění vzduchu kolem rozměrného krytu u posledních dvou pokusů o přistání dělalo klouzavému padáku dost paseku. Takže při plánovaných shozech z vrtulníku asi budou testovat různé jiné konfigurace upnutí nákladu, tipnul bych si různé sklony krytu a různé délky popruhů/šňůr = vzdálenost náklad - vrchlík padáku. To vychytají.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 2.5.2018 14:42
od petrsida
jasně, jen bych tak podle zkušeností s modely čekal, že poloha zadkem napřed a ještě skloněným dolů bude nestabilní, místo klidného klouzavého letu to bude mít tendenci se překlopit, kmitat a kdoví co ještě, prostě rodeo na špagátech, čekal bych, že to takhle prostě nejde, ale klidně se můžu mýlit
konec konců se to dá nasimulovat se čtvrtkou petky a pár provázky, asi námět na odpoledne s dětmi
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 2.5.2018 17:23
od Jardax
Tak petkou se to nasimuluje tezko, tady se bavime uplne o jinych rozmerech, hmotnosti a dynamice. Ale necekal bych nejake extra zvysene aerodynamicke vychylky, preci jen to je riditelny padak a ne samokridlo, ta horizontalni slozka se tam zas tak moc nepocita.
Ale kdyz jsem nad tim premyslel, tak mi vlastne prijde z hlediska pouzite technologie lapani do site logicke posadit do ni nejdrive tu nejtezsi a take nejmene stabilni cast...
Mozna naopak aerodynamicky vztlakove usporadani, tedy predkem dopredu, ma vliv na nepravidelne zatizeni snur a problemy s padakem. Dodatecna myslenka.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 2.5.2018 19:23
od petrsida
Proč, stačí ji vhodně zatížit a zmenšený model je na světě, jasně že to není aerodynamický tunel, ale o to nejde
Čím víc na tu fotku koukám, tím víc si myslím, že letí špičkou dopředu
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 2.5.2018 20:04
od packa
první dojem zfotky je že letí k nám pozadu , ale když se lépe podíváme tak letí odnás hezky popředu a se zvednutou přídí , kdyby to bylo opačně tak bude nestabylní a měl by sklony ke kmitání .
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 3.5.2018 8:26
od Jardax
No, i kdyz bych na to neprisahal, protoze v tomhle ohledu je to hodne blba fotka, tak podle padaku (tedy nikoliv podle dojmu), bych rekl, ze leti zadkem napred.
A to neresim jak je tam ten kryt podveseny, ale ciste jen samotny padak. Ten ma nejake aerodynamicky a technologicky dane tvary, ktere se nedaji moc obejit, a i kdyz je to videt mizerne, rekl bych takto. To je vse.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 7.5.2018 18:52
od Ketivab
Mr. Steven dostal novou síť:
Zdroj
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Napsal: 9.5.2018 10:07
od Pospíšil
Pár srovnávacích snímků síť 1.0 vs 2.0
