kdybych vedel ze me s tim manzelka nevykopne tak si to vytisknu nebo vykrouham ze dreve na cnc. Je to tak velky ze by se nejaky ty spoje ztratili
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 2.2.2020 12:17
od todtv
Nedávný půlhodinový záznam videopříspěvku o raketách SpaceX od SpaceX:
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 3.2.2020 14:41
od Pospíšil
todtv píše:Nedávný půlhodinový záznam videopříspěvku o raketách SpaceX od SpaceX:
Video už bohužel není dostupné, ale shlédnul jsem ho ještě když bylo. Na nějakém uzavřeném fóru v hotelovém sále tam promlouval Christopher Couluris, ředitel pro integraci nosičů SpaceX. Pár zajímavých informací se tam objevilo:
- Na Kejpu mají momentálně 11 prvních stupňů (letěných i nových), které se nevozí zpět do CA, nebo TX, ale pouze je na FL kontrolují, renovují a znovu používají.
- Renovace letěného stupně teď zabere cca 30 dní.
- Pro poletovou kontrolu a renovaci je vyčleněn dedikovaný tým, který předává připravený stupeň jinému týmu, jenž se stará pouze o start na novou misi. Jako u letadel - oddělené provozní a údržbové týmy.
- Zmínil taky cenu 28-30 M USD, ale asi spíš myslel náklady na 1 misi, spíš než cenu, která je inzerovaná 62 M
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 3.2.2020 16:19
od todtv
- Ještě tam zmiňoval detaily ohledně problémů vln a přistání na mořské plošině. Je důležitá nejen výška vln, ale i jejich frekvence s jakou přicházejí.
- Náklady na let F9 se vším všudy pod 30 mil. USD.
- Po 10 letu 1. stupně F9 zmínil vyhození na "hřbitov" (asi se už pak větší rekonstrukce na další lety finančně nevyplatí)
- Detaily na které další misy letěly postranní stupně využité na letu FH.
- Asi 2x padlo "Blue Origin"
- Krátce ke konci o Starship/Superheavy a to bylo vlastně utnuto, pro mě si nepamatuji něco více nového zásadního. Opakován počet motorů (37 + 3/3), konfigurace, velikost, plný výkon Superheavy po přepočtu cca 67 MN (14,8 mil pounds za uznalého zašumění z hlediště) apod.
Doprčic, a říkal jsem si, že to radši stáhnu, že to vypadá, že to brzo zmizí, protože to byla jen část delšího záznamu z uzavřenějšího setkání.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 3.2.2020 16:28
od Pospíšil
todtv píše:- Ještě tam zmiňoval detaily ohledně problémů vln a přistání na mořské plošině. Je důležitá nejen výška vln, ale i jejich frekvence s jakou přicházejí.
Jj, vlny jsou přijatelné do výšky 12 stop (3,65 m). Ale důležité je, aby byla stejná i jejich frekvence, tj 12 sec. Pokud je třeba poloviční (6 sec), tak jsou to pro přistání NO GO podmínky.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 3.2.2020 16:32
od Pospíšil
todtv píše:
- Krátce ke konci o Starship/Superheavy a to bylo vlastně utnuto, pro mě si nepamatuji něco více nového zásadního.
Zmínil, že s novým procesem svařování vyrobí 1 segment za 10 min. Celý trup Startship jsou pak teoreticky schopní posvařovat za 1 den. Koupili si robotickou svařovací soupravu na velké vodní nádrže.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 4.2.2020 10:36
od todtv
Kdo chce pracovat na SS/SH, tak náborový apod. den je tento čtvrtek od 15:00 do 21:00, máte možnost (jestli máte potřebná povolení, aby jste mohli u SX v USA pracovat): https://twitter.com/elonmusk/status/1224623398460018688
Vzhledem k tomu, že EM byl zase vidět na LP streamu i kolem 2:30 v noci místního času, tak nyní asi po Tesle napíná svojí pozornost více tímto směrem. A jak je vidět, tak rozšiřují aktivitu v Boca Chica.
Možná nyní začne stavba i plnokrevné startovací rampy na betonovém základu blíže k moři.
Nebojte i si vás zaškolí.