mnauprsk píše:Raul: díky za upřesnění. Chtěl bych, aby se to už vyřešilo, tak jsem ohledně stavu vyšetřování byl moc optimistický. Snad vše brzy objasní a bude se zas moci létat.
K vyřešení příčiny je SpaceX prý skutečně blízko. Možná sem i přidám to, že ohledně anomálie se včera nakrátko dokonce objevily určité detaily Elonova projevu v NRO (byly ovšem následně staženy, jelikož se stále nejedná o veřejnou informaci)...
Hlavní, zatím nepotvrzenou teorií, by údajně měla být tvorba drobných krystalů kyslíkové námrazy na vnější straně mezi uhlíkovými vlákny a hliníkové COPV, ponořené v podchlazeném LOX.
Při následném tlakování COPV, kdy dojde ke zvýšení mezivlákenného napětí, mohlo dojít i k značné kompresi těchto krystalů vnějšími uhlíkovými vlákny, důsledkem které došlo ke spontánní zápalné reakci kyslíku s uhlíkem.
Zmínil ale také ale onu divokou teorii, kdy se jim podařilo navodit přesně to, co se stalo, pokud do rakety někdo střelí. Ačkoliv netvrdí, že se to stalo, do budoucna hodlají učinit příslušná opatření.
Další start by mohl proběhnout spíš až na začátku prosince a to z LC-39A.
Booster zřermě pro tento let je již nyní odesílán do McGregoru. Paralelně s tím bude ale probíhat příprava dalšího startu z VAFB. LC-40 by mohla být v provozu mezi březnem až dubnem příštího roku. Kolem května pak FH. Znovupoužitý stupeň by mohl letět už mezi prosincem až lednem.