Stránka 39 z 40

Re: Falcon Heavy

Napsal: 12.1.2021 21:45
od petrsida
Samo píše: 12.1.2021 17:42 Limitujúca je kadencia pri FH, v ideále ak berieme návrat ASDS na 5 dní a 5 dní prípravy na štart tak pri dvojici ASDS by sa dalo štartovať 1x za 5 dní. To výjde násobne lacnejšie, stupne sa rýchlejšie zaplatia a vyvezú viac ako by točili FH aj keď na LZ pričom limit by neboli ani ASDS ale spracovanie trojice stupňov a iba 1 rampa. Dôležitejšia je kadencia, nie nosnosnosť či objem krytu. Aj Starship Superheavy je s tým stavaná, príjde o 50% nosnosti kvôli záchrane, náklady sa delia na viac častých štartov. Výsledok je viac nákladu za nižšiu cenu. Paralela (aj keď nie ideálna) je napríklad kamión a vlak, fabrika nemusí makať measiac aby naplnila vlak, no slúžia jej desiatky kamiónov ktoré odvezú menej no vedia ísť častejšie, nakládka je rýchla a je to vo výsledku efektívnejšia preprava v cene ma kg a o to SpaceX ide, maximum nákladu za minimálnu súhrnnú cenu.

Pozor, na FH nepotřebuješ dvě plošiny, buď jednu, nebo tři

S kadenci a složitostí přípravy souhlas, smysl by to dávalo asi jenom tehdy, kdyby FH měl redukovanou rampu jenom pro sebe, takhle výhoda větší nosnosti nepřeváží delší přípravu

Re: Falcon Heavy

Napsal: 12.1.2021 23:37
od kefrazo
petrsida píše: 12.1.2021 21:45 Pozor, na FH nepotřebuješ dvě plošiny, buď jednu, nebo tři
Souhlas, ale mohly by lítat dva centrální stupně a střídat se během čekání na návrat ASDS.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.1.2021 0:10
od petrsida
To ano, ale stejně je příprava FH mnohem delší

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.1.2021 0:48
od Squierik
Ale to bude zrejme pre to, že nelieta. Keby ho poriadne zalietali, tak by sa logicky aj príprava výrazne urýchlila.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.1.2021 1:52
od petrsida
Z logiky věci, nekontroluješ jeden stupeň, ale tři, a musíš je spojit, a ten bonus v počtu vynesených satelitů zase není takový

takže to máš:

3 x první stupeň revize, spojení, doprava z předchozího letu
1 nový druhý stupeň
větší kryt

a cca 100 družíc

proti

3 x první stupeň revize, doprava z předchozího letu
3 nové druhé stupně
3 x malý reusable kryt

a 180 družic

už jenom to, že velký kryt bude dražší a není vyřešené znovupoužití je problém, na druhou stranu pro F9 zase musíš počítat s cenou 60 % dalšího druhého stupně ...

To že nespěchají na velký kryt mě přesvědčuje o tom, že to z nějakého důvodu výhodnější nebude, proč můžeme jenom spekulovat

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.1.2021 9:42
od Peter
A neni to proto, ze velky kryt se bude uzivat jenom pro armadni zakazky?
Pripadne pro dalsi nadrozmerne zakazky.

Mozna cekaji, az budou mit ve stavbe vez pro vertikalni integraci nakladu.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.1.2021 10:23
od petrsida
Jasné, ale kdyby mel velký kryt s FH zrychlit vypouštění starlinku, tak věřím, ze už se litá

Re: Falcon Heavy

Napsal: 25.3.2021 9:06
od jakubv
zdá se, že centrální stupeň B1066 bude vyrážet z McGregor na FL
Obrázek
zdroj: https://twitter.com/bluemoondance74/sta ... 2139693062

Re: Falcon Heavy

Napsal: 24.8.2021 10:50
od Tjov
Dlouho mě zajímalo jak probíhá vývoj rozšířené varianty aerodynamického krytu pro zakázky od armády a ono je to už venku :-)

https://twitter.com/spacex360/status/14 ... 43025.1120

citace NSF:
"From the new Falcon User Guide,
"SpaceX can also provide an extended fairing as a nonstandard service. The extended fairing has the same diameter as the standard faring (5.2 m, 17.2 ft) and an overall height of 18.7 m (61.25 ft)."
Vehicle height
Standard: 70m
Extended: 75.2m"

edit: vyrábí je RUAG , což je logické- neplatí na NSF rozebírali kresby z dokumentu SpX a jsou si jistí že jde o in-house kryt

počítám že pro armádu to budou 2-3 mise a pak PPE+HALO

Re: Falcon Heavy

Napsal: 15.8.2022 11:09
od Pospíšil
SpX získala (zřejmě už v červnu t.r.) certifikát od US Space Force, který je opravňuje k vícenásobnému použití prvních stupňů FH při vynášení vojenských satelitů.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... e-boosters