Stránka 32 z 32

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 14.7.2021 13:55
od slappy
Hezky! Zajímalo by mě, jestli ten kryt brnknul do něčeho na lodi, nebo jestli se ta jeho špička ulomila jen nárazem na hladinu.. V inkriminovanou chvíli zrovna ujede ze zorného pole...

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 15.7.2021 16:44
od Meybe
Spíš bych řekl nárazem o hladinu. Je vidět jak po sklouznutí ze sítě padá prakticky volným pádem. Myslím, že poškození krytu vinou sítě bylo jedním z důvodu proč to nechat dopadnout rovnou do vody. Zvýšila se pravděpodobnost, že kryt zůstane celý.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 11.8.2021 10:43
od Pospíšil
SpaceX už minimálně od května 2021 vlastní dvě nová 80 m dlouhá plavidla, která jsou přestavována v Louisianě a budou brzo přesunuta na Floridu.
Nesou jména "Bob" a "Doug", podle posádky mise DM-2 (prvních astronautů, letících v lodi Crew Dragon) a jejich účelem bude vylovení a transport polovin aerodynamických krytů F9/FH a tažení plošin ASDS v případě, že nebudou schopny vlastního přesunu na místo určení.
https://spaceexplored.com/2021/08/10/sc ... -recovery/
https://twitter.com/SpaceOffshore/statu ... 29153?s=20

Obrázek

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 30.8.2021 9:06
od Meybe
Obě nová plavidla si prošla z 29 na 30 doslova peklem. Zatím co loď Bob je stále v loděnici, kde naplno řádil hurikán Ida. Z pořízených záběru je jasné, že to v přístavu v Lousianě nebylo nic jednoduchého. Většina lodí přistav včasně opustila, nicméně Bob kvůli probíhajícím opravám nemohl. Bob je ta bíla loď ve středu videa před tou oranžovou. Loď Doug je na cestě na Cape a hurikán jí potkal někde na cestě. Jak je na tom loď zatím nevíme. Dnes by měla na Cape dorazit, tak uvidíme.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 30.8.2021 20:14
od Meybe
Pár informaci o nových plavidlech ve flotile SpaceX. Původně jde o zásobovací plavidla Ingrid (nyní Doug) a Ella G (nyní Bob), která vlastnila firma Edison Chouest Offshore. Obě lodě byly vyrobeny v roce 2009 a mají identické rozměry. Vycházejí tedy ze stejné konstrukce. Sesterských plavidel vycházejících ze stejné série, včetně dvou jmenovaných, je celkem devět. Pojďme se tedy podívat na základní parametry. Bob je o pár měsíců mladší stejně jako astronaut Robert Behnken je mladší než jeho kolega Doug.
Základní parametry
Délka: 84,73 m
Šířka: 18,29 m
Ponor:
4 m
Maximální rychlost: 9 uzlů (průměrná 8 uzlů)
Max. nosnost: 4827 DWT
Přidám ještě video z prvního spuštění na vodu lodě Ingrid a obrázek. Dlaší podrobnosti jsem sepsal v článku pro ElonX:
https://www.elonx.cz/namorni-flotila-sp ... ych-funkci

Obrázek
A ještě přidám povedenou momentku lodi Doug v barvách SpaceX.
Obrázek

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 6.12.2021 5:21
od Pospíšil
Bob po návratu do Port Canaveral s prvním úlovkem - oběma polovinami krytu z mise Starlink 4-3.

Obrázek

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 24.10.2022 16:42
od CarlJARx
Společnost SpaceX stále testuje nové zařízení pro záchranu aerodynamických krytů. Zdá se, že je stále co vylepšovat.
Podívejte se na video v reálném čase, jak zařízení reaguje na zvedání krytu.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 17.8.2023 8:42
od Tjov
Bob jede do servisu a Doug za něj bere dvojité směny :mrgreen: