Stránka 4 z 6

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 30.3.2018 19:04
od Ketivab
Pokus o přistání krytu byl neúspěšný. Říditelný padák se zamotal a kryt se zřítil na hladinu ve vysoké rychlosti. V příštích týdnech bude SpaceX provádět testy pomocí shazování z vrtulníku, tak snad problém vyřeší. Zdroj

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 30.3.2018 19:05
od vai777
Podle posledního Muskova tweetu se parakřídlo "zamotalo" (twisted), tím pádem kryt dopadl na hladinu vysokou rychlostí. Podle všeho úplav za krytem ovlivnil negativně řízení parakřídla. V příštích týdnech budou prováděny shozy z vrtulníku, během kterých chce SpX tento problém vyřešit.

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 30.3.2018 19:17
od Pospíšil
Amper píše:Co sakra Elon myslel tim posledním tweetem? Ze ten kryt o 5 minut nestihli nebo ze jsou už 5 minut pod nim ?
Pokud máš na mysli tento tweet:
"Mr Steven is 5 mins away from being under the falling fairing (don’t have live video)",
Tak ten říkal, že loď bude za 5 minut pod klesajícím krytem.

... bohužel to dnes znovu nevyšlo... asi to bude podobné učení se, jako s přistáváním prvních stupňů na asds.

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 31.3.2018 9:53
od Amper
jj, nekdo by mohl namitat ze mely ty schozy z heliny udelat driv ale vcelku to chapu. Po odhozeni je ten kryt odepsany (stejne jako prvni stupen) kdezto hazet z heliny budou muset nejaky bud spesl udelany a nebo novy.


I kdyz ted me napada - co myslite - hodi rovnou ten zachraneny kryt z predchoziho pokusu a nebo budou zacinat na nejakych maketach ? Netusi nekdo zda ma SpX nejake "neletajici" kryty napr. pro ruzne kvalifikacni zkousky ktere by mohli pouzit ?

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 31.3.2018 10:16
od Dugi
Ohledně přerušení streamu se na Twitteru objevilo tohle vysvětlení. Ale ačkoliv si jej dokážu přeložit, nejsem z toho moc moudrý. Dokázal by mi někdo vysvětlit, o co přesně tu jde?


Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 31.3.2018 10:27
od Ketivab
Dugi píše:Ohledně přerušení streamu se na Twitteru objevilo tohle vysvětlení. Ale ačkoliv si jej dokážu přeložit, nejsem z toho moc moudrý. Dokázal by mi někdo vysvětlit, o co přesně tu jde?
Asi nikdo neví o co přesně tu jde. Zatím víme jen to, že všechny společnosti z USA musí mít povolení na to, aby mohli vysílat záběry Země z oběžné dráhy. SpaceX však toto povolení nemělo, a tak muselo ukončit přenos těsně před tím, než druhý stupeň dosáhl oběžné dráhy. Nikdo však netuší, jak je možné, že SpaceX povolení nemělo a proč k tomu došlo právě při této misi a ne nikdy předtím (a to ani u jiných společností).

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 31.3.2018 10:28
od Dugi
Přesně tyhle otázky si kladu taky.

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 31.3.2018 10:51
od tonda
Myslím,že to vysvětlil na webu ElonX Petr Melechin. :palec nahoru:
NOAA nedávno prohlásila, že kamery na druhém stupni, které jsou používány pro potřeby inženýrů, se dají považovat za "vesmírný systém pro vzdálené snímání", a tak bylo potřeba zařídit dočasnou licenci, aby nedošlo k odkladu startu. Tato licence SpaceX nedovolovala vysílat záběry z druhého stupně po dosažení oběžné dráhy.
Po získání plnohodnotné licence už toto omezení nebude platit.
Na náš příští start pro NASA [CRS-14] se tato omezení nevztahují.

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 31.3.2018 13:08
od Pospíšil
To "vysvětlení" na elonx bohužel v podstatě nevysvětluje vůbec nic a pouze opakuje to, co píše o dva příspěvky výše Ketivab. Je to jen hrubý překlad oficiálního a nic nevysvětlujícího prohlášení NOAA: http://www.noaa.gov/media-release/noaa- ... m-5-launch

Stále nikdo netuší:
- Proč k této situaci došlo až při 51. startu F9?
- Proč SpX nedostalo povolení alespoň pořídit záznam a po jeho kontrole a odsouhlasení státními úřady jako neškodný ho nemohla zveřejnit celý na YT?
- Proč NOAA považuje neřízenou gopro kamerku s rozlišením z leo v km/px za "remote sensing space system", ohrožujícím národní bezpečnost, když na NASA TV běží už několik let HD online stream povrchu země, a různé státy mají dostatek vlastních optoelektronických špionážních satelitů s 1000x lepším rozlišením, které žádnou licenci od NOAA nepotřebují a taky nemají?
- Jak se jmenuje to byrokratické ho***dko, jehož přibližnou podobu jsem odhadnul tady, které se v předchozích dnech probralo ze zimního spánku a najednou po letech začalo striktně aplikovat velmi obecnou směrnici 51 U.S. Code § 60101 z roku 2010?
- Proč tiskový mluvčí NOAA na dotaz novinářů včera večer vůbec netušil o co jde a že nějaké takové omezení pro SpX vůbec existuje?
- atd atd.

Re: IridiumNEXT (Flight 5)

Napsal: 1.4.2018 7:05
od Ketivab
Mr. Steven se vrátil do přístavu s nepoškozenou polovinou aerodynamického krytu. Možná se jedná o tu polovinu, kterou se SpaceX nepokoušelo zachytit do sítě a přistávala samostatně na hladinu.