Re: Iridium NEXT (Flight 2)
Napsal: 25.6.2017 8:25
Poměrně přesný odhad délky nových kormidel.

Jinak Elon na twitteru poodhalil ještě pár dalších detailů:
EM: Flying with larger & significantly upgraded hypersonic grid fins. Single piece cast & cut titanium. Can take reentry heat with no shielding.
Poletí s většími a výrazně vylepšenými hypersonickými mřížovými kormidly. Z jednoho kusu, obrobený titanový odlitek. Dokáže odolat ohřevu při návratu bez další tepelné ochrany.
Otázka: Are they heavier than the originals?
Jsou těžší, než ty původní?
EM: Slightly heavier than shielded aluminum, but more control authority and can be reused indefinitely with no touch ups.
O trochu těžší, než ty hliníkové s ochranou, ale poskytují větší účinnost řízení a mohou být použity nekonečně mnohokrát bez nutnosti oprav.
Otázka: Also probably means the first stage can glide further
Taky to pravděpodobně znamená, že stupeň může doklouzat dál.
EM: True, but that's a minor factor for rockets
To je pravda, ale pro rakety je to minoritní faktor.
Otázka: Do the larger fins require more hydraulic fluid for the standard recovery profile?
Vyžadují větší mřížová kormidla více hydraulické kapaliny pro standardní profil návratu?
EM: They will, but the hydraulic system is closed loop, so no fluid lost. They do need more power & energy, but rocket has plenty of that.
To budou, ale hydraulický systém má uzavřený okruh, takže žádné ztráty kapaliny. Kormidla potřebují více výkonu a energie, ale raketa ho má spoustu.
Otázka: Is this the first closed loop version? I thought some of the early attempts ran out of hydraulic fluid due to it being open
Je tohle první verze s uzavřeným okruhem? Myslel jsem, že při některých prvních pokusech došla hydraulická kapalina, kvůli otevřenému okruhu.
EM: We used to have a (lame) open loop hydraulic system, but that was upgraded to closed about 2 years ago.
Dřív jsme měli (lamácký) hydraulický systém s otevřeným okruhem, ale ten byl zhruba před 2 lety vylepšen na uzavřený okruh.
Otázka: Did the heating of the previous fins show noticeable issues with steering?
Způsoboval ohřev předchozích kormidel významné problémy při řízení letu?
EM: No, but shielding got fragged every flight. More control authority is for Falcon Heavy, but also enables Falcon 9 to land in heavier winds.
To ne, ale tepelná ochrana kormidel byla při každém letu zničena. Nová verze poskytne větší účinnost řizení u Falconu Heavy, ale taky dovolí Falconu 9 přistání v silnějším větru.
Jinak Elon na twitteru poodhalil ještě pár dalších detailů:
EM: Flying with larger & significantly upgraded hypersonic grid fins. Single piece cast & cut titanium. Can take reentry heat with no shielding.
Poletí s většími a výrazně vylepšenými hypersonickými mřížovými kormidly. Z jednoho kusu, obrobený titanový odlitek. Dokáže odolat ohřevu při návratu bez další tepelné ochrany.
Otázka: Are they heavier than the originals?
Jsou těžší, než ty původní?
EM: Slightly heavier than shielded aluminum, but more control authority and can be reused indefinitely with no touch ups.
O trochu těžší, než ty hliníkové s ochranou, ale poskytují větší účinnost řízení a mohou být použity nekonečně mnohokrát bez nutnosti oprav.
Otázka: Also probably means the first stage can glide further
Taky to pravděpodobně znamená, že stupeň může doklouzat dál.
EM: True, but that's a minor factor for rockets
To je pravda, ale pro rakety je to minoritní faktor.
Otázka: Do the larger fins require more hydraulic fluid for the standard recovery profile?
Vyžadují větší mřížová kormidla více hydraulické kapaliny pro standardní profil návratu?
EM: They will, but the hydraulic system is closed loop, so no fluid lost. They do need more power & energy, but rocket has plenty of that.
To budou, ale hydraulický systém má uzavřený okruh, takže žádné ztráty kapaliny. Kormidla potřebují více výkonu a energie, ale raketa ho má spoustu.
Otázka: Is this the first closed loop version? I thought some of the early attempts ran out of hydraulic fluid due to it being open
Je tohle první verze s uzavřeným okruhem? Myslel jsem, že při některých prvních pokusech došla hydraulická kapalina, kvůli otevřenému okruhu.
EM: We used to have a (lame) open loop hydraulic system, but that was upgraded to closed about 2 years ago.
Dřív jsme měli (lamácký) hydraulický systém s otevřeným okruhem, ale ten byl zhruba před 2 lety vylepšen na uzavřený okruh.
Otázka: Did the heating of the previous fins show noticeable issues with steering?
Způsoboval ohřev předchozích kormidel významné problémy při řízení letu?
EM: No, but shielding got fragged every flight. More control authority is for Falcon Heavy, but also enables Falcon 9 to land in heavier winds.
To ne, ale tepelná ochrana kormidel byla při každém letu zničena. Nová verze poskytne větší účinnost řizení u Falconu Heavy, ale taky dovolí Falconu 9 přistání v silnějším větru.