Stránka 30 z 47

Re: Virgin galactic

Napsal: 2.6.2018 21:59
od Amper
vai777 píše:Ty prostřihy - to je veliká krása. Pracovní zatížení pilotů bude podle všeho dost masakrózní...
jo, uz se nedivim ze si pri havarii "sahnul vedle"

Re: Virgin galactic

Napsal: 3.6.2018 10:08
od jakubv
jj, potvrzuji, žádný autopilot, vše se řídí na ruku a ani žádný fly by wire, vše klasická mechanika a lanka.

Sklápění křídla je dělané stlačeným vzduchem

Re: Virgin galactic

Napsal: 3.6.2018 13:06
od CsabaB
Je to vlastne takova konstrukcni filozofie Burta Rutana - vsechno by melo byt co nejjednodussi, rucni ovladani a proto taky pouzil hybridni motor - teoreticky mene ventilu, vice bezpecne, jak motory na KPH...

Kdyz SS2 zacali stavet(konstrukce byla hotova), prisel ten vybuch v r.2007pri testovani injektoru - 3 mrtvi a nekolik zranenych(dekompozice 4,5t N2O), takze museli delat dodatecne upravy motoru - liner N2O tanku z nerezi misto GFC kompozitu, dodatecna tlakova nadoba s heliem pro additivni vytlaceni N2O do motoru(bezpecnost - helium nahrazuje vysokovybusne N2O pary v tanku) + dodatecne upravy zazehovani - napr. propan-butan pro vyssi stabilitu zazehu u motoru na polyamid(zkouseli ho pri tragickem 4tem motorickem letu).


Vsechny tyto upravy zvysili hmotnost systemu, takze Unity bude litat se 4mi cestujicimi, misto 6ti, a max. vyska bude cca 80km...Ta vyska bude asi problem, protoze po te nehode spoustu veci taky museli predelat a taky se vratili ke kombinaci HTPB paliva, ktery bude mit nizsi spec.impuls, nez motor s polyamidem...

zdroje: http://www.armaghplanet.com/blog/virgin ... actic.html
http://www.parabolicarc.com/2014/05/15/ ... ary-space/

Re: Virgin galactic

Napsal: 3.6.2018 13:42
od Pospíšil
Díky Czabo, pěkně přehledně shrnuto co, proč a jak.
Tak trochu se ale obávám, že VG ujíždí vlak ... než to doladí do komerční použitelnosti, bude Bezos už pravděpodobně vozit turisty nad kármánovu linii a v automatickém režimu - bez možnosti chyby pilota. :|

Re: Virgin galactic

Napsal: 3.6.2018 14:03
od CsabaB
Ahoj, diky :)

Jinak ponauceni z tohoto je, ze nejdriv musis mit spolehlivy, bezpecny pohon s nejakou rezervou vykonu a pak se hrat s eroplanem...Spoustu casu stratili prave kvuli pohonu(ktery se musi vlezt do existujici konstrukce trupu) a po tolika zkouskach uz nemaji chut ani penize neco menit(pohon).

Urcite je to velice komplexni stroj(WK2, SS2 se sklapenim kridel) v porovnani s jednoduchou koncepci rakety, kapsle s padakem...

Kazdopadne delaji nove, neodzkousene veci a za to se bohuzel plati...

Ale me se to libi...:)

Re: Virgin galactic

Napsal: 3.6.2018 14:57
od Pospíšil
CsabaB píše:Ahoj, diky :)

Jinak ponauceni z tohoto je, ze nejdriv musis mit spolehlivy, bezpecny pohon s nejakou rezervou vykonu a pak se hrat s eroplanem...
Jo jo, přesně podle poučky, kterou nám řekl doc. Ott na první hodině leteckých motorů: "Chlapci, pamatujte si: Nejdřív motor, potom drak!" :)

Re: Virgin galactic

Napsal: 3.6.2018 15:03
od CsabaB
Jeee, fakt...uz jsem na to zapomnel...:)

Re: Virgin galactic

Napsal: 4.6.2018 14:08
od jakubv
už tam v hangáru lepěj SS3, tak snad to budou mít o chlup větší, aby se s tím nad 100km dostali. Detaily mi Doug při návštěvě o dalším stroji říci nechtěl.

Re: Virgin galactic

Napsal: 4.6.2018 20:04
od CsabaB
SS3 byl puvodne zamyslen na obeznou drahu...jestli se dobre pamatuju.

Re: Virgin galactic

Napsal: 4.6.2018 21:14
od Samo
Mylím že Jakub myslel VSS3 ako 3 exemplár Space Ship Two po VSS Enterprise a VSS Unity :)