Starliner (CST-100)
Re: Starliner (CST-100)
Boeing jako celek upisuje další 2 mld. ve třetím čtvrtletí, z toho jde 400mil USD za MQ-25 Stingray a Starlinerem (2q/2024 125mil), dále plánuje velké propouštění cca 17000 pracovníků (cca 10%) ... nevypadá to s ním dobře. Jejich schopnost doruřit za fixní cenu je tragická, hodnotí sami.
https://spacenews.com/boeing-plans-more ... w-charges/
https://spacenews.com/boeing-plans-more ... w-charges/
Re: Starliner (CST-100)
Zajímavá formulace, z toho “potencionálního okna v roce 2025” mám rozporuplný pocit
Rotace posádky na rok 2025 naplánovaná a další je 2/2026

Rotace posádky na rok 2025 naplánovaná a další je 2/2026
Re: Starliner (CST-100)
A po přečtení celého tiskového prohlášení, mám asi víc otázek než odpovědí. Pokud je rotace NET 7/2025 daná jako Crew 11, tak nechápu co by Starliner ještě v roce 2025 na ISS dělal? Cargo , CFT-2 ?
Odkaz na celé tiskové prohlášení https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/ ... crew-plan/
Odkaz na celé tiskové prohlášení https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/ ... crew-plan/
Re: Starliner (CST-100)
Ztráta nám narostla na 250mil. za 3Q/2024 hlavně kvůli zdržení a nutnosti dalších testů. Dále panuje obava z dalšího prohlubování ztráty …

Re: Starliner (CST-100)
Je nějaká možnost že by se Boeing rozhodl ukončit práce na Starlineru s tím že to prostě vzdají odepíšou stráty a dál nebudou pokračovat ?
Jak to má ošetřené nasa ? postih a pod .
Pro Boe by to byla asi nejlepší možnost ,ale zároveň špatná reklama .
Zároveň nasa ačkoli to nedává veřejně najevo si musí být vědoma toho že je tam moc problémů a posadit tam své kosmonauty je nadůměrný risk.
Vím že jim do hlavy nnkdo nevidí , ale zajímalo by mě zamyšlení zdejších odborníků .
Díky
Jak to má ošetřené nasa ? postih a pod .
Pro Boe by to byla asi nejlepší možnost ,ale zároveň špatná reklama .
Zároveň nasa ačkoli to nedává veřejně najevo si musí být vědoma toho že je tam moc problémů a posadit tam své kosmonauty je nadůměrný risk.
Vím že jim do hlavy nnkdo nevidí , ale zajímalo by mě zamyšlení zdejších odborníků .
Díky
Re: Starliner (CST-100)
Velká otázka je jak moc bude chtít NASA riskovat a platit. Boeing je opravdu ve velkých problémech, systémových, finančních, personálních… zaměstnanci tlačí 35% nárust mezd během 4 let. Delší dobu nevyplácí divendy, akcie padly přes 35% od začátku roku…hrozí jim snížení ratingu, takže se jim prodraží úvěry …
Ekonomicky pro ně defakto Starliner už nedává smysl, starty Atlasu V prodají a Starliner daji někam do skladu a lidi buď vyhodí a nebo pošlou na SLS, kde jsou cost plus a nejspíše se to tam taky protáhne.
Prestiž už na Starlineru asi moc nezískají, záchranná mise v režii SpaceX je asi poslední kapka.
Pokud ale NASA řekne,
1) OK jsme spokojeni s CFT-1 můžete začít létat ostré mise, stačí jen aktualizovat software (rozuměj omezit schonosti) pro manévrovací trysky aby se při manuálním letu nepřehřivaly a nemusíte nic předělávat na hardwaru
2) hele chceme jěstě , aby to letělo bez lidí, koupíme si to jak Cargo let ať nemáte další ztrátu
Pak je asi průchozí to udržet při životě
Pokud budou ale vyžadovat nový CFT tak se obávám, že z toho nebude mít Boeing radost …
edit: soupis ztrát v jednotlivých letech
2016 - $162 million
2018 - $57 million
2019 - $489 million
2021 - $214 million
2022 - $288 million
2023 - $288 million
2024 - $375 million
________________
Total: $1.873 billion
Ekonomicky pro ně defakto Starliner už nedává smysl, starty Atlasu V prodají a Starliner daji někam do skladu a lidi buď vyhodí a nebo pošlou na SLS, kde jsou cost plus a nejspíše se to tam taky protáhne.
Prestiž už na Starlineru asi moc nezískají, záchranná mise v režii SpaceX je asi poslední kapka.
Pokud ale NASA řekne,
1) OK jsme spokojeni s CFT-1 můžete začít létat ostré mise, stačí jen aktualizovat software (rozuměj omezit schonosti) pro manévrovací trysky aby se při manuálním letu nepřehřivaly a nemusíte nic předělávat na hardwaru
2) hele chceme jěstě , aby to letělo bez lidí, koupíme si to jak Cargo let ať nemáte další ztrátu
Pak je asi průchozí to udržet při životě
Pokud budou ale vyžadovat nový CFT tak se obávám, že z toho nebude mít Boeing radost …
edit: soupis ztrát v jednotlivých letech
2016 - $162 million
2018 - $57 million
2019 - $489 million
2021 - $214 million
2022 - $288 million
2023 - $288 million
2024 - $375 million
________________
Total: $1.873 billion
Re: Starliner (CST-100)
Stávka pokračuje, 35% navýšení mezd zaměstnancům nestačí. Požadují 40% a návrat definovaného důchodu .
Re: Starliner (CST-100)
Nový generální ředitel Boeingu se zdráhá zrušit problematické programy, ale společnost se veřejně nezaváže k budoucnosti Starlineru.
Na přímo otázku dlouhodobého závazku Boeingu k programu Starliner, byla odpověď : "No comment"
.
Vybízí se možnost vycouvat ze Starlineru na půl, NASA dala zelenou pouze pro tři operační mise - další ještě nejsou domluveny
Na přímo otázku dlouhodobého závazku Boeingu k programu Starliner, byla odpověď : "No comment"

Vybízí se možnost vycouvat ze Starlineru na půl, NASA dala zelenou pouze pro tři operační mise - další ještě nejsou domluveny
Naposledy upravil(a) Tjov dne 25.10.2024 11:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Starliner (CST-100)
Osobne tipujem že Boeing predá space divíziu napríklad BO, problémy sú značné vrámci celého koncernu a space nieje pre BOE úplne must na prežitie a zamerajú sa na záchranu lietadiel kde sa BOE môže postaviť na nohy. NASA bude tomu kroku rada, časom dostane čo si objednala a ten kto to kúpi získa veľa know-how. Starliner je moc ďaleko na to aby mohol ísť len tak ku dnu a moc sa preinvestovalo na to aby to bol nakomplet fail.packa píše: 23.10.2024 21:54 Je nějaká možnost že by se Boeing rozhodl ukončit práce na Starlineru s tím že to prostě vzdají odepíšou stráty a dál nebudou pokračovat ?
Jak to má ošetřené nasa ? postih a pod .
Pro Boe by to byla asi nejlepší možnost ,ale zároveň špatná reklama .
Zároveň nasa ačkoli to nedává veřejně najevo si musí být vědoma toho že je tam moc problémů a posadit tam své kosmonauty je nadůměrný risk.
Vím že jim do hlavy nnkdo nevidí , ale zajímalo by mě zamyšlení zdejších odborníků .
Díky
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: Starliner (CST-100)
Koupit si Starliner je něco jako kočka v měchu , nikdo pořádně neví co z toho vypadne. Je to postaveno příliš v koncepci cost plus, a provozovat to na nějaké komerční bázi, no nevím jestli není lepší sáhnout pro Dreamchaser. Use case mimo ISS je takový nijaký, kam by to lítalo za ty ceny co to stojí 
