Re: MCT - Mars Colonial Transporter
Napsal: 24.10.2016 20:18
Díky!
Diskusní fórum o kosmonautice
http://forum.kosmonautix.cz/
A tady se zas dostavame k tomu "oldspace" zpusobu mysleni, kvuli kteremu jsme se tak dlouho v kosmu nikam nepohnuli. Jasne ze muzeme za x miliard vyvinout specializovany hardware, jez bude dokonale optimalizovan v kazdem ohledu, ale ma to smysl, kdyz mame na skladu dvacet kosmickych lodi, ktere zvladnou totez za desetinu ceny? MCT ma stejny nebo vetsi obytny prostor jako ISS, takze nevidim nalehavou potrebu vyvijet neco vetsiho, a kdyz ta potreba nastane, libovolny zajemce si muze koupit deset MCT jako stanici a za usetrene penize si koupit vylet na Mars, protoze to porad vyjde levneji nez vyvijet jeden kus vysoce specializovaneho hardwareu... a na dalsi misi zas uplne novy...MartinH píše:Nemyslím si, že přestavba by byla tak jednoduchá... Například ITC bude nejspíš celou dobu letu natočená motory ke Slunci a tudíž nepotřebuje natáčecí solární panely, kdežto orbitální stanice nejspíše podobně jako ISS bude orientovaná bůči Zemi a tudíš se musí panely natáčet. Navíc u stanice nepotřebujete tvar pro návrad do atmosféry a tak může být větší (konfortnější) a bez tepelného štítu.
Z druhé strany je docela možné, že se najde výrobce(a on už vlastně jeden je...), který bude vyrábět dostatečně modulární systém pro orbitální stanice... Pak by vývoj spočíval jen v montáži vybavení a případně v integraci nákladu.Malky píše:protoze to porad vyjde levneji nez vyvijet jeden kus vysoce specializovaneho hardwareu... a na dalsi misi zas uplne novy...
Dobrý den, chtěl bych se zeptat o jaký (zmenšený) Raptor tady šlo? Co jsem četl, tak podle tohohle článku totiž motor použitý při testu není zmenšenina, ale plnohodnotný Raptor.Raul píše:Turbočerpadla (zmenšeného) Raptoru při zkušebním zážehu sice nevykazovaly opotřebení, ale stále je zde prostor k optimalizaci.
V tomto případě to vypadá, že onen článek se zakládá na mylné informaci, nebo chybně interpretované spekulaci.Alexs píše:Dobrý den, chtěl bych se zeptat o jaký (zmenšený) Raptor tady šlo? Co jsem četl, tak podle tohohle článku totiž motor použitý při testu není zmenšenina, ale plnohodnotný Raptor.
http://www.kosmonautix.cz/2016/09/prvni-zazeh-raptoru/
je to ten samý motor, nebo ne?
Co se týče použití plovoucí plošiny pro přetlakový test uhlíkové nádrže LOX, tak zatím nic nenaznačuje použití jakékoliv ASDS a není k tomu snad ani jakýkoliv důvod. Vývoj, výroba a zřejmě i testy nádrže navíc probíhají ve firmě Janicki Industries až v Sedro-Woolley ve státě Washington, čili se dá předpokládat využití jakékoliv tamní běžné plovoucí plošiny.Alexs píše:Zajímalo by me taky jakou plovoucí plošinu pro ten test s uhlíkovou nádrží použijí. Tu v LosAngeles, kde spacex sídlí? Jemon doufám že ASDS eventuelní výbuch zase nijak nepoškodí ať nejsou prostoje dalších startů.
Ohledně interního značení Falcon 9 Block 1-5 by se dostupné informace daly sumarizovat asi takto...Alexs píše:Falcon 9 Block 5 bude finální, ok. A co za verze je teda Block 1-4, a který z nich je současná v1.2? Do toho ješte to označení Falcon FT. A pak v tom člověk nemá mít zmatek.
K tomu se dá snad jen dodat, že přes všechna plus se i L2-NSF někdy přirozeně hemží spekulacemi na základě neoficiálních informací.Alexs píše:Podle té dizkuse pod článkem to o tom plnohodnotném Raptoru je z L2 prémiové placené sekce diskusního fóra NasaSpaceFlight.com