Starship SN10 v Texasu

Informace o zkouškách nových technologiích firmy SpaceX.
Odpovědět
PetrMík
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 96
Reputace: 25
Registrován: 18.6.2020 19:57
Re: Starship/BFS

Příspěvek od PetrMík »

Ahoj, uvědomil jsem si, že jsem dal tento příspěvek do špatného vlákna.
Mohl by ho prosím někdo dát do vlákna Starship SN10?
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26970
Reputace: 2733
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od Dugi »

Hotovo.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
jakubv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1598
Reputace: 1902
Registrován: 4.2.2017 23:23
Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od jakubv »

Let SN10 vyšetřuje FAA spolu se SpaceX a není s něčím spokojena, FAA zatím povolení pro let SN11 nevydala a je možné zpoždění.

zdroj: https://twitter.com/wapodavenport/statu ... 4655544335
-----------------
xx jakubv
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10888
Reputace: 10438
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od Pospíšil »

Elon potvrdil, že zelené spaliny na počátku přistávacího zážehu byly důsledkem neplánovaného spalování interních částí Raptoru z mědi.
https://twitter.com/elonmusk/status/137 ... 71456?s=20

Obrázek
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
slappy
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2130
Reputace: 2556
Bydliště: Drahany
Registrován: 9.11.2015 18:48
Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od slappy »

Měď se v raketové technice používá běžně? O vlastnostech materiálů toho vím pramálo, ale zrovna měď mám zařazenou jako ne moc odolný kov. Pletu se? Nebo má nějakou speciální vlastnost, co odolnější kovy postrádají? Nebo je to jen o vybírání co nejlehčích materiálů?
Uživatelský avatar
Saturn1234
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1377
Reputace: 772
Bydliště: Praha
Registrován: 13.4.2020 11:19
Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od Saturn1234 »

Měď má hustotu 8,9 g/cm3 a ocel 7,8 g/cm3. V tom to nebude :Drbe se na hlavě:
lift off we have a lift off
VaclavC
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 212
Reputace: 148
Registrován: 11.1.2017 11:40
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od VaclavC »

Dobrý vodič tepla?
packa
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 188
Reputace: 51
Registrován: 15.4.2016 9:04
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od packa »

měď se asi bude používat kvůli tomu že dobře vede / odvádí teplo .
Uživatelský avatar
laik
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 720
Registrován: 19.6.2016 8:52
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od laik »

To je náhodou moc hezkej dotaz.

Když do googlu napíšu "why rocket engine copper" (což je metoda, kterou doporučuju), jako první dostanu
For the inner liner of a combustion chamber, a copper alloy is usually used due to its high thermal conductivity. Various copper alloys have been used for combustion chambers of rocket engines.
Nemusí to být nutně ono, avšak k věci to vypadá.

Podobně mluví i tato stránka: https://www.copper.org/publications/new ... ngine.html
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3889
Reputace: 3055
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN10 v Texasu

Příspěvek od petrsida »

Vedení tepla je správně. Používá se všude tam, kde je třeba rychle odvádět teplo k chladicími médiu. Typicky vnitřní vrstva chlazené trysky.

Odpovědět

Zpět na „Testování“