Starship SN10 v Texasu
Re: Starship/BFS
Ahoj, uvědomil jsem si, že jsem dal tento příspěvek do špatného vlákna.
Mohl by ho prosím někdo dát do vlákna Starship SN10?
Mohl by ho prosím někdo dát do vlákna Starship SN10?
Re: Starship SN10 v Texasu
Hotovo.
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1598
- Reputace: 1902
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN10 v Texasu
Let SN10 vyšetřuje FAA spolu se SpaceX a není s něčím spokojena, FAA zatím povolení pro let SN11 nevydala a je možné zpoždění.
zdroj: https://twitter.com/wapodavenport/statu ... 4655544335
zdroj: https://twitter.com/wapodavenport/statu ... 4655544335
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10888
- Reputace: 10438
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN10 v Texasu
Elon potvrdil, že zelené spaliny na počátku přistávacího zážehu byly důsledkem neplánovaného spalování interních částí Raptoru z mědi.
https://twitter.com/elonmusk/status/137 ... 71456?s=20
https://twitter.com/elonmusk/status/137 ... 71456?s=20
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- slappy
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2130
- Reputace: 2556
- Bydliště: Drahany
- Registrován: 9.11.2015 18:48
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN10 v Texasu
Měď se v raketové technice používá běžně? O vlastnostech materiálů toho vím pramálo, ale zrovna měď mám zařazenou jako ne moc odolný kov. Pletu se? Nebo má nějakou speciální vlastnost, co odolnější kovy postrádají? Nebo je to jen o vybírání co nejlehčích materiálů?
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1377
- Reputace: 772
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN10 v Texasu
Měď má hustotu 8,9 g/cm3 a ocel 7,8 g/cm3. V tom to nebude
lift off we have a lift off
Re: Starship SN10 v Texasu
Dobrý vodič tepla?
Re: Starship SN10 v Texasu
měď se asi bude používat kvůli tomu že dobře vede / odvádí teplo .
Re: Starship SN10 v Texasu
To je náhodou moc hezkej dotaz.
Když do googlu napíšu "why rocket engine copper" (což je metoda, kterou doporučuju), jako první dostanu
Podobně mluví i tato stránka: https://www.copper.org/publications/new ... ngine.html
Když do googlu napíšu "why rocket engine copper" (což je metoda, kterou doporučuju), jako první dostanu
Nemusí to být nutně ono, avšak k věci to vypadá.For the inner liner of a combustion chamber, a copper alloy is usually used due to its high thermal conductivity. Various copper alloys have been used for combustion chambers of rocket engines.
Podobně mluví i tato stránka: https://www.copper.org/publications/new ... ngine.html
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3889
- Reputace: 3055
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN10 v Texasu
Vedení tepla je správně. Používá se všude tam, kde je třeba rychle odvádět teplo k chladicími médiu. Typicky vnitřní vrstva chlazené trysky.