Stránka 26 z 88

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 4.3.2018 18:24
od Amper
todle mne nejvic vadi na podobnych videiich - 10 minut v cudu a vysledna informace by se vesla do pul strankoveho clanku (mozna min) ktery se da precist za 2 minuty

Jinak v tom videu neni nic noveho, vsechny ty informace jsou dlouhodobe zname (vcetne toho ze SpX dost casto lovi game developery na ruznych game dev konferencich)

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 4.3.2018 18:30
od packa
Tak to je parádní video . :tlesk:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 4.3.2018 22:10
od Pospíšil
Amper píše:Jinak v tom videu neni nic noveho, vsechny ty informace jsou dlouhodobe zname (vcetne toho ze SpX dost casto lovi game developery na ruznych game dev konferencich)
Máš naprostou pravdu, ale.... ;)
Jsou tu i mladší ročníky a nově příchozí návštěvníci, viz packa, kteří tyto informace ještě neznají a nové info-videjko může být a je pro ně zajímavé. Právě pro takové lidi jsem to postnul a ještě přidám pár detailů ze svého příspěvku na kosmo.cz ze 7.3. 2015:

Jinnah Hosein, víceprezident SpX pro vývoj SW tento týden vystoupil na GDC 2015 (Game Developers Conference) s příspěvkem "Engineer the future" s několika zajímavými informacemi.
(info bylo psáno specifickým jazykem jedním z návštěvníků GDC, tak možná můj překlad nebude všude zcela přesný)

- SpaceX má kanceláře v Washingtonu D.C., Virginii a Hawthorne. Otevírají nové v Seattlu a také v bay area (San Francisko) pro ty co nebudou v LA nebo Seattlu.
- Falcon 9 má tři řetězce letových počítačů na prvním stupni a tři na druhém. Falcon Heavy bude mít 12 řetězců, na kterých poběží dvě instance Linuxu a letový SW, jeden na každém jádru dvoujádrových procesorů.
- Každý řetězec řídicích počítačů posílá příkazy aktuátorům a kontrolerům. Každý kontroler určité součásti nosiče musí rozhodovat, který ze tří řetězců je nejvíce hodnověrný a vykoná příkaz jen z tohoto zdroje. Pokud dojde k desynchronu všech tří řetězců, kontroler se musí rozhodnout který z nich byl v minuulosti nejpřesnější a následuje jeho příkazy.
- SpaceX pracuje v Linuxu. Linux dovoluje běh letového SW na letových kontrolerech od Intelu a hardwarových kontrolerech na bázi Power PC.
Tato architektura dovoluje na jediné pracovní stanici simulovat každý kontroler a procesor. Dovoluje to automatické testování vcelku.
Cílem je validace kontroly letového kódu během jediného dne.
- Tým pro letový SW je téměř hotový se SW pro přistání. Přesunují se na Dragon 2. Cílem je mít Dragon 2 kompletně řízený dotykově. Softwarové snižování rizik a pozemní řízení bude řešit všechny možné problémy. Pokud snižování rizik Dragona selže a Dragon ani nebude schopen komunikovat s pozemním řízením letu, posádka už na tom bude asi hodně špatně.
- Automat na kafe je 6 metrů od výrobní linky motorů Merlin
- SpaceX by chtěla letos provést více než 16 startů
- Doba mezi starty je momentálně plánovaná na 2 týdny. Doufají, že se dostanou až na 1 týden.
- Motorické přistání Dragonu 2 není v požadavcích kontraktu (CCtCap). Považují ho za nácvik technik pro let a přistání na Marsu.
- Tradiční zaměstnanci z aerokosmického průmyslu jsou šokovaní jak rychle SpX postupuje vpřed. Klasičtí počítačoví inženýři nemají zkušenosti s managementem využívání paměti. Herní vývojáři mají schopnosti a bohaté zkušenosti využíváním a optimalizací paměťových zdrojů.
- Obecně se dá říct, že současní mladí vývojáři online muliplayerových her mají tu správnou "kulturu", kterou SpX potřebuje a vyhledává. Herní vývojáři musí optimalizovat hry pro vysoký výkon v reálném nebo skoro reálném čase, musí připravit SW, aby byl schopen optimálně využít dané zdroje co nejlépe je to možné a musí vyvíjet zatraceně rychle.
- Programátoři z tradičního aerokosmického průmyslu nemají to správné myšlení a návyky, aby se jim rychlý vývoj SW ve SpaceX mohl zalíbit. Tradiční SW inženýři jsou také navyklí psát kódy s hojností paměti a HW výkonu k dispozici.
- SpaceX používá HP pracovní stanice a kvůli obavě z čínské špionáže projde každý nový workstation rozebráním na subkomponenty a kontrolou na spyware.
Produkce HP pro USA běží v Číně

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 7.3.2018 9:09
od laik
Trochu offtopic, nicméně...

Boring Company uveřejnila tohle podivný video.

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 7.3.2018 12:32
od Amper
co je na nem podivneho ? Plamenomet je dalsi ze serie reklamnich predmentu Boringu diky kterym se snazi Elon sehnat nejake ty prasule navic.

https://www.boringcompany.com/not-a-flamethrower/

A jeden test

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 7.3.2018 12:57
od Pospíšil
Amper píše:Plamenomet je dalsi ze serie reklamnich predmentu Boringu diky kterym se snazi Elon sehnat nejake ty prasule navic.
Jj, nějaké $$ navíc pro TBC, ale ne pro SpX, takže zde je to OT, podobně jako EV, AI, FV a NL, řekl bych. :naštvaný:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 7.3.2018 13:01
od laik
Podivný na něm je to, že zde bez jakýhokoli upozadění stojí jakýsi lidi s plamenometem a video očividně nemá nic společnýho s kopáním tunelů. Stačí Ti to takhle?

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 8.3.2018 20:01
od Pospíšil
MDŽ ve SpaceX. :)


Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 11.3.2018 13:30
od Ketivab
Elon Musk bude dnes v rámci filmového festivalu SXSW (na kterém zveřejnil sestřih z první mise FH) od 18:00 SEČ odpovídat na otázky. Není to zaměřeno pouze na SpaceX, ale na všechny Elonovy aktivity. Také nevím, kdo přesně bude otázky pokládat - snad to nedopadne jako Q&A na IAC 2016. Doufejme, že se někdo na něco zajímavého zeptá. Akce by měla být vysílána živě na sxsw.com/live
Zdroj

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 23.3.2018 18:17
od Meybe
Elon prý zrušil fb stranku SpaceX a také Tesly. Ví někdo o co jde? :o
https://www.reddit.com/r/spacex/comment ... _facebook/