Stránka 22 z 40
Re: Falcon Heavy
Napsal: 31.3.2017 22:05
od jakubv
před chvíli na twitru
@elonmusk
Considering trying to bring upper stage back on Falcon Heavy demo flight for full reusability. Odds of success low, but maybe worth a shot.
@elonmusk
Falcon Heavy test flight currently scheduled for late summer
Re: Falcon Heavy
Napsal: 31.3.2017 22:10
od kopapaka
Horní stupeň?
To si dělá pr*el?

Re: Falcon Heavy
Napsal: 31.3.2017 22:12
od Dugi
Ano, už jsem to psal do vlákna, které se věnuje premiérové misi FH.

Re: Falcon Heavy
Napsal: 31.3.2017 22:21
od jakubv
je dobrej tahoun a posouvá to velmi dopředu.
Ještě Blue Origin a bude to hodně zajímavý.
Re: Falcon Heavy
Napsal: 5.4.2017 8:19
od Wopat
“Falcon Heavy is one of those things that. at first, sounded easy,” Musk said Thursday. “We’ll just take two first stages and use them as strap-on boosters. Actually, no, this is crazy hard, and it required the redesign of the center core and a ton of different hardware.
“It was actually shockingly difficult to go from a single-core to a triple-core vehicle,” Musk said.
"Falcon Heavy je jedna z těch věcí, která se na první pohled zdá jednoduchá. Prostě vezmeme dva první stupně a použijeme je jako postranní urychlovací bloky. Ve skutečnosti je to ale neskutečně složité a vyžaduje to přepracování centrálního stupně a hromady dalších různých součástí.
Bylo překvapivě složité přejít od jednoduchého nosiče k nosiči se třemi prvními stupni" Elon Musk
Dále Musk řekl, že by letos mohli stihnout dva starty Falconu Heavy + 18x F9. Testování FH je hotovo a pracuje se na sestavování rakety. Hotovo bude za dva až tři měsíce.
zdroj:
Spaceflightnow
Re: Falcon Heavy
Napsal: 5.4.2017 8:22
od laik
Poslední dny přemýšlím, když se podívám na (plány) New Glenna a Falcona Heavy, jestli si to u SpX zbytečně nezkomplikovali. a straně jedné rozumím výhodám - vyrábí se pořád jedna roura s veškerým příslušenstvím a "jen se sešroubuje". Jestli ono ale nakonec není jednodušší prostě udělat úplně novou větší raketu.
Re: Falcon Heavy
Napsal: 5.4.2017 10:05
od Pospíšil
laik píše:Jestli ono ale nakonec není jednodušší prostě udělat úplně novou větší raketu.
Ani ne. S větším nosičem už nemohou na silnice (průměr F9 = 12 stop je na povoleném limitu), takže relativně jednoduché a levné převážení mezi Kalifornií, Texasem a Floridou už nebude možné. Pro větší raketu budou muset postavit nový výrobní závod v místě startu. Musíš modifikovat staré, nebo postavit nové rampy, testovací standy, atd, atd. Nový, velký nosič mají v plánu - BFR pro ITS, ale jako mezikrok hodlají používat FH, který začali plánovat už v roce 2005.
Re: Falcon Heavy
Napsal: 5.4.2017 10:08
od Amper
Pristat s New Glenem bude mnohem vetsi vyzva nez pristat s trema samostatnyma Falconama. Spouste lidi prijde ze Musk dela silene věci ale ja jsem presvedceny ze postupuje po logických krocich. A pokud maj overeny F9 i s pristavanim tak je proste logictejsi je spojit. I za cenu toho ze stredove stupne budou mit nejake upravy. Urcite je to i levnejsi nez postavit uplne novou raketu od nuly.
Re: Falcon Heavy
Napsal: 5.4.2017 11:24
od Jardax
Vzhledem k tomu, ze nemaji dostatecne silny motor, nemuzou zatim na neco velikost NG vubec myslet, tak je logicke, ze chteji zuzitkovat zavedene a overene technikali jako je Merlin a Falcon...
Tak ci tak je to mezistupen, resp. varianta ktera bude asi vice nez dobre jeste nejaky cas servisvat male a stredni naklady.
Oni se k te velke rakete (a ted nemyslim ten prezentacni mega transporter) taky dostanou, nemam obavy...
Re: Falcon Heavy
Napsal: 5.4.2017 11:48
od jakubv
SpaceX vyvíjí přeci Raptor, který bude mít větší výkon než BE-4 od BO
viz třeba tady
https://en.wikipedia.org/wiki/Raptor_(r ... ne_family)
https://en.wikipedia.org/wiki/Compariso ... et_engines
ale jak už tady zaznělo několikrát, pro SpaceX je logisticky nyní lepší používat stávající velikost F9, protože to může vyrávět v CA a a vozit je do Vandenbergu nebo na Floridu jednoduše po silnici bez extra povolení a má to vše pěkně pohromadě.
Navíc, už to tady také zaznělo, není moc nákladu, které by vyžadovaly větší nosnost na LEO, než teď nabízí F9 a FH,
na geostacionární dráhu se s F9 také dostanou a těžší mohou nasadit FH (ostatně, to byl jeden z jeho účelů).
Jiná otázka je, pokud se budeme dívat dále, na Cislunární stanici nebo cestě na Mars, tam už je zase FH na dolní hranici potřebné nosnosti, NG a SLS jsou výkonnější. pro tohle ale ElonM plánuje ITS, kde chce ten Raptor použít.
No, jsem zvědav, zda se letu k Marsu s posádkou dožiji....