Stránka 22 z 88
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 4.1.2018 15:45
od Pospíšil
Úvaha nad tím, jaký může být pro SpaceX rok 2018 ve srovnání s velmi úspěšným rokem 2017.
http://www.thespacereview.com/article/3399/1
Loni: 18 úspěšných startů F9, 14x úspěšné přistání prvního stupně, 5x znovupoužití prvního stupně, znovu zprovoznění rampy 40 a připravenost rampy 39A pro Falcon Heavy.
Tento rok: našlapaný manifest - plánují 25-30 startů, první start nového nosiče (FH), první start poslední verze F9 (block 5), první start nové lodě (Crew Dragon) a taky první pilotovaný let (CD k ISS). Oblet Měsíce s dvěma komerčními zákazníky, významný pokrok v satelitním internetu a přesunutí zdrojů na BFR do toho raději ani nepočítejme.
Pokud vše vyjde, bude to veleúspěch. Rizika jsou ale hodně velká, takže problémy se dají očekávat a reputace SpaceX může v tomto roce přece jen utrpět.
Držme jim palce, ať je nehod a nepříjemností co nejméně.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 4.1.2018 15:55
od Amper
vime kolik stupnu bude potreba vyrobit, kolik se jich pouzije "starsich generaci ze starsich zasob" a kolik novych poleti nasobne ?
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 4.1.2018 15:57
od Pospíšil
Amper píše:vime kolik stupnu bude potreba vyrobit, kolik se jich pouzije "starsich generaci ze starsich zasob" a kolik novych poleti nasobne ?
Na to má křišťálová koule nestačí.

Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 31.1.2018 12:38
od Meybe
Nevím jestli je to dostatečně patrné, ale SpaceX je prostě všude. Foceno 30.1. 2018

Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 2.2.2018 13:21
od Pospíšil
Patrně nejkompletnější seznam emblémů, visaček a log, spojených s provozem a misemi SpaceX.
http://spacexpatchlist.space/index_all.html
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 3.2.2018 10:44
od laik
Zdravíčko! Jako laik nemám v některých věcech úplný přehled. Nezachytil jsem například ani výhledové úvahy o zařízení k vertikální integraci. Vážně nemá SpX zájem? Je ten potenciálně unikající trh tak bezvýznamný proti ev. výnosu?
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 3.2.2018 15:13
od Amper
Vzhledem k tomu ze ruske rakety se taky integruji horizontalne je vetsina satelitnich platforem urcite schopna obou verzi. Navic se raketa pro let urcuje v ramci navrhu stavby takze dost pochybuju ze by horizontalni integrace byla nejaky zasadni problem pro zakazniky. Osobne odhaduju tak max 10% nakladu (spis mene) kde by zakaznik sahl po Falconu ale nutnost horizontalni integrace ho odradi.
A pro SpX by to znamenalo masivni naklady na stavbu obsluzne veze atd.... ktera bude vzdy mnohem drazsi a narocnejsi na provoz nez TEL. Navic si klidne dovedu predstavit ze v pripade nabiteho programu postavi SpX jeste jeden TEL a muze je prostridavat.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 3.2.2018 16:01
od Pospíšil
Vertikální integraci nákladu v některých případech požadují vojáci. To je segment trhu, na který se SpX samozřejmě snaží dostat co nejvíc také. Zatím spíše paběrkuje, ale po plném zprovoznění FH vyroste ULA skutečně rovnocenný protihráč.
Jestli si dobře vzpomínám, tak SpX mělo v plánu nahoru na obslužnou věž rampy 39A připevnit vodorovné rameno s jeřábem, které umožní integraci nákladu v aerodynamickém krytu přímo na nosič ve svislé poloze.
Teď se ale přednostně soustředí na CCP pro svého největšího zákazníka, NASA.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 3.2.2018 21:23
od laik
Díky, pánové.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 10.2.2018 10:10
od Ketivab
Zatím nevyřízené starty SpaceX mají hodnotu alespoň 12 miliard dolarů (
Zdroj), přičemž by se mělo jednat asi o 100 misí.
Přibližně v září 2014 obsahoval jejich harmonogram 50 startů v hodnotě 5 miliard USD (
zdroj), na konci roku 2015 to bylo 60 startů v hodnotě 8 miliard (
zdroj) a na začátku roku 2017 to bylo 70 startů v hodnotě 10 miliard dolarů (
zdroj).