Stránka 21 z 23

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 18.10.2024 9:46
od packa
Nikde ve videich z přistání jsem nezaznamenal sonický třesk o který se ekologové tak moc staraly , je někde zachycen ?

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 18.10.2024 10:15
od Pospíšil
packa píše: 18.10.2024 9:46 Nikde ve videich z přistání jsem nezaznamenal sonický třesk o který se ekologové tak moc staraly , je někde zachycen ?
To jsi těch videí asi moc neprohlídnul. Je to na všech s přistáním a zvukem.
Několik z nich máme i v tomto vlákně, např. tady od času 1:19 : viewtopic.php?p=142966#p142966

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 18.10.2024 11:45
od packa
děkuji , nějak jsem ho čekal dřív - ve vyšších výškách a pak už jsem si to nespojil , ono ty tři motory dělají skoro stejný hluk

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 18.10.2024 12:13
od Pospíšil
Rázová vlna při nadzvukovém letu je kuželová plocha, na které dochází skokově ke změně tlaku. Než tato plocha doputuje k pozorovateli, letící objekt, který ji způsobil, je daleko (nebo blízko) před ní (podle rychlosti). Takže například když přistávají boostery F9, pozorovatel cca 10 km daleko zaslechne sonický třesk / pocítí rázovou vlnu až ve chvíli, kdy už booster stojí na zemi a motory neběží (vlastní zkušenost). :)

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 18.10.2024 21:14
od Pospíšil
Takto vypadá jen velmi malé opotřebení pružných bočních “nárazníků” na ramenech chopsticks po prvním reálném záchytu boosteru za “letu”. Good job!

Mimochodem, je z toho krásně vidět, že by mohla být ramena klidně o 1/3 kratši, jakože taky budou.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 18.10.2024 23:01
od Tjov
“There she is” :palec nahoru: záběr na Bellyflop a přistání Starship !

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 18.10.2024 23:03
od petrsida
Pospíšil píše: 17.10.2024 14:23 Btw, četl jsem názor jednoho "armchair experta" na X, že ta rozžhavená tepelná ochrana v motorovém prostoru byla způsobená "uzavřeným miskovitým tvarem této sekce, kde se zachytila žhavá plasma / spaliny z motorů a nemohla při návratu dostatečně rychle unikat mimo". Co si o tom myslíte, byl by to dostatečný důvod?

Jinak je pravda, že vnější prstenec 20 Raptorů je v podstatě uzavřená stěna kolem dokola a prostor mezi vnitřními 13 motory je kavita se základnou o cca 2,5 m nižší...

Obrázek

tipnul bych si, že plasma ani spaliny ne

plasma ma tendenci obtékat předmět za razovou vlnou, spaliny zas expandují pryč

videl bych na ohrev radiací od rázové vlny

sviti to ale parádně, taky jsem na to čuměl

ale evidentně to motorům nevadilo

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 20.10.2024 1:53
od Samo
Pospíšil píše: 17.10.2024 14:23 Btw, četl jsem názor jednoho "armchair experta" na X, že ta rozžhavená tepelná ochrana v motorovém prostoru byla způsobená "uzavřeným miskovitým tvarem této sekce, kde se zachytila žhavá plasma / spaliny z motorů a nemohla při návratu dostatečně rychle unikat mimo". Co si o tom myslíte, byl by to dostatečný důvod?

Jinak je pravda, že vnější prstenec 20 Raptorů je v podstatě uzavřená stěna kolem dokola a prostor mezi vnitřními 13 motory je kavita se základnou o cca 2,5 m nižší...

Obrázek
Môj názor je taký že motorová sekcia má nejaký tepelný štít, rožhavená oceľ by to teplo predala motorovej sekcii a tam je stále dosť káblov na to aby horeli a začali sa taviť. Proste ten nateriál čo tam bol začal odhárať a svietil, vidieť to aj po dosadnutí ako od trysiek ide čierny dym, niečo uhlíkaté tam horelo a oceľ nedymí ani nehorí.

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 20.10.2024 9:19
od Pospíšil
Všechny plochy motorové sekce B12 a pohyblivých Raptorů jsou chráněny panely balistické & tepelné ochrany. Pokud tady ještě tento snímek nemáme, tak tady je.
Otázka zní, jestli je optimální, aby byl tento prostor po obvodu uzavřen celistvou stěnou tepelné ochrany krajních 20 motorů, jestli by nebylo vhodnější, aby i okrajové motory měli individuální kryty a mezi nimi byly aspoň nějaké mezery pro únik plasmy, spalin, nespálených plynů do stran, mimo motorovou sekci?

Uvidíme, jestli skutečně s nasazením Raptoru 3 veškerou tepelnou ochranu v motorové sekci zruší, jak Elon avizoval. Jednak by to znamenalo úsporu hmotnosti ~10 tun a taky by to zřejmě řešilo tento fenomén se zachycenou plasmou / odvětráním motorové sekce.

Obrázek

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)

Napsal: 20.10.2024 10:08
od Pospíšil
Titulní strana říjnového vydání magazínu AW&ST.

Obrázek