jakubv píše:Tak v místech původně plánované LC-39C bych spíš viděl prostor na novou rampu pro BFR
Rumory z KSC mluví o tom, že na místě plánované 39C by chtěl stavět svou rampu Blue Origin.
Pokud SpX bude startovat s BFR z Floridského pobřeží, bude to na 90% z 39A, kterou přizpůsobí pro provoz obou generací nosičů. Hangár HIF pro BFR by pak byl vybudován na perimetru rampy, v poloze o cca 90° CCW pootočen od aktuálního HIFu pro Falcony.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 13.12.2017 10:57
od jakubv
no BO pro New Glenna staví přeci rampu na LC-36, tak to by na tom místě 39C muselo být na teoretického nástupce, o kterém se skoro nic neví, tj New Armstrong...
btw, na nějakém obrázku jsem viděl plány a bylo tam nejen LC-39C, ale i místo pro 39D a 39E...
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 13.12.2017 11:05
od Pospíšil
jakubv píše:no BO pro New Glenna staví přeci rampu na LC-36, tak to by na tom místě 39C muselo být na teoretického nástupce, o kterém se skoro nic neví, tj New Armstrong...
Přesně tak - to by byla rampa pro nosič New Armstrong a měla by označení LC-49.
Údajně se už pracuje na přípravě EIA - je to lokalita v mokřadech a na ochranu wild life jsou teď na Floridě pedanti.
Nevím moc kam to patří. Nevíte jak je na tom oprava test stand na Merliny? Jak tam byla ta nehoda s jedním. A byla už vydána zpráva z vyšetřování té nehody?
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 27.12.2017 16:32
od Pospíšil
Stepan píše:Nevím moc kam to patří. Nevíte jak je na tom oprava test stand na Merliny? Jak tam byla ta nehoda s jedním. A byla už vydána zpráva z vyšetřování té nehody?
Na standu se testoval Merlin 1D block 5. O příčinách menšího požaru byla podrobně informována NASA, jelikož tento motor bude nasazen na F9 pro Crew Dragon, ve kterém budou létat jejich astronauti. Nějakou veřejnou zprávu o vyšetřování SpaceX vydávat nemusí - nedošlo z újmě na zdraví ani na majetku třetích osob. Je to testovací stav a celkem logicky se na něm předpokládá výskyt anomálií během testů.
V podstatě ale k ničemu dramatickému nebo závažnému ani nedošlo - drobná exploze a požár nevznikly kvůli závadě na testovaném motoru, ale na vině byla netěsnost ve vedení paliva v pozemním segmentu testovacího stavu. Navíc k požáru došlo v čase mimo testovací zážeh motoru. Vzniklý požár byl vcelku rychle uhašen automatickým hasicím systémem a tak k velkému poškození standu ani nedošlo.
Předpokládám, že už byla všechna poškození opravena a test stand je opět v provozu.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 1.1.2018 10:39
od Ketivab
Letectvo otevřelo tzv. polární koridor, který umožňuje některým raketám létat na polární oběžné dráhy z floridských kosmodromů. Momentálně by se taková možnosti týkala jen rakety Falcon 9, jelikož ta jako jediná disponuje automatickým sebedestrukčním systémem, který umožňuje zničení rakety během letu bez zásahu člověka v případě např. vychýlení z plánované trajektorie. Ten by byl pro tento typ dráhy z bezpečnostních důvodů nutný. V blízké budoucnosti by tak této možnosti mohly využít rakety Falcon Heavy, New Glenn, nebo Vulcan.