Dneska jsem se zase trochu nudil.

A tak jsem začal přemýšlet - jak si hraní KSP ozvláštnit. Jasně, tahle hra je atraktivní pokaždé, když ji hrajete, ale když třeba posedmé letíte na Minmus abyste na něm přistáli a zase se vrátili domů na Kerbin, začne se z toho pomalu stávat stereotyp. Touha objevovat a zkoušet nové metody se vytrácí. A proto mě napadlo přistát na Minmusu. Ano, to není nic mimořádného. Ale místo odletu jsem na jeho povrchu zůstal, přerušil hraní (přes sledovací stanici) a odstartoval znovu. Důvod? Chtěl jsem si vyzkoušet, jak se mi podaří následující plán - přistát s landerem v co nejtěsnější blízkosti minulého landeru. První stroj jsem posadil na rovinatou pláň, což má svou výhodu v bezproblémovém terénu, horší je, že je to dost daleko od rovníku, takže je potřeba dělat korekce dráhy. Pro zájemce jako obvykle přidávám postup.
Přistání prvního landeru (budeme mu říkat Jednička) nemá smysl popisovat - návod je v minulém příspěvku. Pojďme tedy na druhý lander(pro pořádek mu říkejme Dvojka), který má přistát vedle jedničky. Let na Minmus také popisovat nebudu - je naprosto shodný s tím, který jsem tu napsal nedávno. Začněme tedy ve chvíli, kdy jsme na oběžné dráze Minmusu. Pomocí glóbusu se zorientujte tak, abyste mířili do "zrychlovacího kolečka" všimněte si azimutu a pak se posuňte buďto o 90° na sever, nebo na jih. Např. při "zrychlovacím" azimutu 60°můžete jít buďto na 150°nebo na 330° - záleží jakým směrem potřebujete dráhu otočit. Zážehy provádějte postupně - zrychlovací bod se bude postupně posouvat k vám, následkem toho musíte posunovat i orientaci vaší rakety. Doporučuji tento postup - zjistit azimut, otočit o 90°, 2sekundový zážeh, vypnout motory, zjistit azimut, otočit o 90°, 2sekundový zážeh, vypnout motory ... a tak pořád dál a dál. Na mapě přitom kontrolujte, jak se oběžná dráha posouvá. Hotovo máte ve chvíli, kdy oběžná dráha Dvojky probíhá nad Jedničkou. Můžete zrychlit čas a přeleťte do okamžiku, kdy je Dvojka téměř úplně nad jedničkou. V tu chvíli proveďte brzdící zážeh, který vás prakticky zastaví - budete klesat téměř kolmo dolů. Ještě si na mapě zkontrolujte, že vaše očekávaná dráha končí alespoň někde poblíž Jedničky. V tuto chvíli můžete mapu opustit a začněte se připravovat na nejtěžší část - přistání. Před tím, než se o toto přistání s manévrováním pokusíte vám doporučuji si důkladně vyzkoušet přistání na Munu, či Minmusu. Jak uvidíte dále, pro zvládnutí přesného přistání potřebujete mít v ruce určitý cvik. Svůj pohled nastavte tak, abyste na klesající Dvojku koukali co nejvíc seshora. V tu chvíli si všimnete, že na povrchu je fialová tečka s uvedenou vzdáleností v metrech - to je Jednička. Právě k ní se snažíte dostat. Na dalších pát minut e pro vás tahle tečka stane středobodem vesmíru. Doporučuji zapnout SAS, abyste se příliš neodkláněli od svislé osy a klesali pokud možno co nejvíc kolmo. Shiftem a Ctrl (popřípadě X) kontrolujte tah motorů potřebný pro přistání - budete tedy ovlivňovat vertikální rychlost - kromě toho budete ovlivňovat i pohyb po horizontální ose, abyste se co nejvíc přiblížili k Jedničce. Zapněte tedy korekční trysky RCS (tlačítko R) a s pomocí tlačítek J I K L budete jemně manévrovat. Upřímně říkám, že to není nic jednoduchého - hlídat si pohyb po horizontální ose a zároveň dávat pozor na rychlost sestupu. Já nakonec domanévroval do poměrně slušné vzdálenosti od Jedničky. K ještě většímu přiblížení mi už chybělo palivo pro RCS trysky, ale myslím, že to není zase tak špatné.
