Stránka 3 z 3
Re: Starship SN21
Napsal: 25.1.2022 15:12
od janmrna
Z S21 boli odstánené navigačné kúsky pre stackovanie, čo znamená scrap.

Re: Starship SN21
Napsal: 15.4.2022 22:46
od janmrna
S21 bola dnes rozrezaná

Re: Starship SN21
Napsal: 16.4.2022 15:37
od petrsida
Zajímalo by mě, v čem byl problém.
Re: Starship SN21
Napsal: 16.4.2022 16:12
od Tjov
Podle mě zastaralý design, vzhledem k tomu jaký balík dat mají z Falconů a z těch 5 letů Sn8,9,10,11 a 15 je pro ně jednodušší iterovat design a brát to jako cvičení, jenom heat shield byl mezi 20 a 21 skok v kvalitě

a počítám, že nejdůležitější důvod je Raptor 2.
Re: Starship SN21
Napsal: 16.4.2022 18:51
od jakubv
+ FAA velmi pravděpodobně zpřísnil podmínky pro testování a zatím jim nedal povolení, takže testují na zemi a vylepšují. To dává smysl než čekat na papír od FAA.
Jasně, všichni bychom rádi viděli lítat SS a klidně i se rozbíjet o pevninu, hlavně aby to lítalo, ale troufám si říci, že na to má FAA trochu jiný názor po posledním RUD, kdy lítal bordel několik km daleko od místa dopadu....
Re: Starship SN21
Napsal: 16.4.2022 20:10
od petrsida
Tjov píše: 16.4.2022 16:12
Podle mě zastaralý design, vzhledem k tomu jaký balík dat mají z Falconů a z těch 5 letů Sn8,9,10,11 a 15 je pro ně jednodušší iterovat design a brát to jako cvičení, jenom heat shield byl mezi 20 a 21 skok v kvalitě

a počítám, že nejdůležitější důvod je Raptor 2.
Jenže 22 dotáhli do konce a na trupu 21 bylo mnoho prasklých dlaždic, něco se tam nepovedlo.
Re: Starship SN21
Napsal: 16.4.2022 20:47
od laik
Osobně se domnívám, že ten "balík dat z Falconů" se od toho ledna nerozrostl o nic zase tak objevnýho. Bude to v něčem jiným.
Re: Starship SN21
Napsal: 16.4.2022 21:03
od petrsida
Mirku, už můžeš alespoň naznačit?
Re: Starship SN21
Napsal: 17.4.2022 8:01
od Pospíšil
EM ve svých firmách prosazuje “sample rich” vývojový proces, tedy na fyzické vzorky bohatý vývoj. Nemá problém s tím utratit peníze za to, že je během vývoje nové technologie/produktu vyrobeno mnoho fyzických prototypů, na kterých se: otestuje výrobní proces/technologie a zařízení, zaškolí se výrobní personál, otestuje se nový dizajn produktu, otestují se testovací postupy a prostředky, otestuje se pozemní vybavení rampy a postupy, vyškolí se provozní personál rampy, atd. Vše v rychlých iteracích za sebou a na reálném hw. Během těchto iterací se odhalí a vychytají nedostatky, které už se pak na “ostrých produktech” nevyskytnou.
V mezičase stále probíhá konstrukční vývoj, který pružně reaguje na zjištěné nedostatky z testů hw a design se neustále vylepšuje. Proto občas dochází k situaci, kdy nová konstrukční řešení přicházejí tak rychle za sebou a jsou tak radikálně odlišná, že stavba prototypů, i když neustále probíhající, něky vyrobí kus, který už je při svém dokončení tak “zastaralý”, že ho nemá smysl testovat.
Ve výrobní oblasti už narazili na prostorové limity - uložiště “rocket garden” je plné a museli by expandovat ze suchých pozemků do vody. Logicky pak vyšlo, že SN21 byl jen dobrým výrobním tréninkovým kusem a po dokončení zajímavých výrobních operací dojde k jeho šrotaci.
Výroba je teď plně koncentrovaná na SN24, který je schopen sesazení s nejnovějším boosterem B7 a je horkým kandidátem na další letový test.