Stránka 3 z 6

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 14:41
od Raul
Informaci na Reddit podal /u/ASTRALsunder, který je znám jako celkem důvěryhodný uživatel.

Každopádně už to, že podle původních plánů dle FCC žádosti měl booster přistávat tak daleko od startovací rampy, že by byl zřejmě vynechán částečný boostback zážeh naznačovalo, že stupeň při tomto letu z nějakého důvodu nemá dostatečné palivové rezervy, tak jako při předešlém letu stejného boosteru v rámci Iridium-2. Ať už je ale důvod jakýkoliv, tak zrušení přistání na ASDS je v tomto případě docela pochopitelné.
Pro další misi ze západního pobřeží s Paz/SpXMicrosat už FCC žádost pro přistání boosteru ani vydaná není a neoficiální informace mluví o přistání na hladině u obou misí.

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 16:44
od Raul
Na lodi Mr.Steven se evidentně připravuje systém pro záchranu aerodynamického krytu, který vypadá na použití záchytové sítě


https://imgur.com/gallery/MQcEE

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 17:11
od RiMr
...tak záběry z tohoto v akci by byly hodnotnou náplastí na spálený booster, že? :)

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 17:25
od Ketivab
Ředitel společnosti Iridium potvrdil, že Falcon 9 poletí ve verzi expendable.

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 17:33
od MaG
Řečeno s nadsázkou, asi se obávali, že by neměli 100% úspěšnost přistání za rok 2017, což by mě zklamalo :-)

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 18:03
od Pospíšil
MaG píše:Řečeno s nadsázkou, asi se obávali, že by neměli 100% úspěšnost přistání za rok 2017, což by mě zklamalo :-)
Nadsázka, jasně. Logické vysvětlení ale pravděpodobně nebude daleko od doměnky, že zachtaňovat tento stupeň prostě pro SpX nemá moc velký význam, respektive náklady na to by nevyvážily přinos z takové akce.
1) zachráněných stupňů block 3 mají nadbytek
2) dat z návratu a přistání prvních stupňů při různých misích mají také dostatek
3) je tlak na to, co nejdříve uvést do provozu F9 block 5 se znovupoužetelnosti >10x
4) skladovací prostory na kosmodromech a v Texasu nejsou nafukovací

Suma sumárum, zachraňovat stupně už s jistotou umi, není moc co trénovat, teď je na řadě záchrana AD krytu a urychlený přechod na F9 block 5.

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 19:59
od Amper
Clovek si to neuvedomuje ale mise ASDS a nasledne recovery v pristavu, doprava atd..... taky neni zadarmo. A podle vseho to presahuje cenu kterou by dostali za srot a nahradni motory nepotrebuji. Tak usetri za kormidla, nohy a jeste mozna budou moct dat vic telemetrie na aerodynamicke kryty

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 20:04
od Amper
Informace o Stevenovi : http://www.seatranmarine.com/vessels-1/mr-steven a http://www.gulfcraft.com/crewsupply/205-x-34-mr-steven/

Maximalku bez/s minimalni zatezi je skoro 60km/h. To je na lod slusna rychlost.

tracking zde : https://www.vesselfinder.com/vessels/MR ... -338358000

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 19.12.2017 21:01
od slappy
Řekl bych, že prostě chtějí volno přes Svátky. Přivézt, přeložit, odmontovat, odvézt a zakonzervovat navrácený stupeň určitě zaměstná dost lidí..

Re: Iridium NEXT (Flight 4)

Napsal: 20.12.2017 0:16
od laik
Nemyslím, že by Elon hleděl na svátky, kdyby měl co v plánu...