Stránka 3 z 7

Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 13.5.2017 10:36
od Jardax
Wopat píše:
Jardax píše:Musi to byt mimo definovany prostor pro payload, coz je pokud vim cely valec a cast zkoseni pod spici. Takze jedine volne misto vetsiho rozsahu je spice.
Prostor definovaný pro náklad se nemůže dotýkat aerodynamického krytu. Mezi nákladem a krytem musí být nějaký ten decimetr volný. Nevím, kolik kryt váží, ale padák moc místa nezabere. Pokud by byl padák umístěn ve špici krytu, musely by být nějak složitěji vedeny šňůry a nosné popruhy, což u padáku není úplně košér. Tipuju na umístění padáku v těžišti.
Proboha to je snad logicky ze to neni na dotyk, ale cokoliv tam das, narusi to to ten definovany prostor.
Ja netvrdim ze je umisteni ve spici vhodne, jen na zaklade znamych skutecnosti rikam, ze je jedine mozne. Pokud se neupravi skorepina krytu tak, aby pojala vse potrebne bez naruseni objemu definovanemu pro naklad.
Mas na kazde strane 30cm vcetne bezpecnostni mezery a vlastni struktury skorepiny.

Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 13.5.2017 10:44
od Pospíšil
Vidím to ještě trochu jinak. Vedle a nad prostorem vyhrazeným pro náklad nesmí na AD krytu nic moc velkého být. Zaprvé tam není místo a zadruhé by to mohlo při startu upadnout a poškodit náklad. Jediný dostatečně velký a bezpečný prostor pro padák, který unese skoro tunovou polovinu krytu, vidím ve spodní časti pod nákladem, v oblasti kuželového adaptéru.

Obrázek

Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 13.5.2017 12:26
od JiHO
No a taky je mozne, ze tam tentokrat ten padakovy system neni, napr. protoze je to mise na hranici moznosti F9 a kazdy kilogram se pocita...

Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 13.5.2017 12:50
od Wopat
JiHO píše:No a taky je mozne, ze tam tentokrat ten padakovy system neni, napr. protoze je to mise na hranici moznosti F9 a kazdy kilogram se pocita...
Kdepak, nosnost F9 na GTO je 8300 kg. Inmarsat 5-F4 váží 6070 kg. Tak těžký ten padák určitě nebude.

Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 13.5.2017 13:09
od Tris
Wopat píše:
Jardax píše:Musi to byt mimo definovany prostor pro payload, coz je pokud vim cely valec a cast zkoseni pod spici. Takze jedine volne misto vetsiho rozsahu je spice.
Prostor definovaný pro náklad se nemůže dotýkat aerodynamického krytu. Mezi nákladem a krytem musí být nějaký ten decimetr volný. Nevím, kolik kryt váží, ale padák moc místa nezabere. Pokud by byl padák umístěn ve špici krytu, musely by být nějak složitěji vedeny šňůry a nosné popruhy, což u padáku není úplně košér. Tipuju na umístění padáku v těžišti.
Osobně se radši vyhýbám spekulaci o recovery systémech na aerodynamickém krytu, protože toho o nich víme tak málo, ale z toho, co víme, to vypadá, že by to tak mohlo i být - viz níže srovnání ad krytu z mise SES-10 a dřívějšího ad krytu bez recovery vybavení. Rozhodně přibyl pro účely záchrany ve středu krytu jakýsi "kanálek", který by mohl dost dobře vést padákové šňůry od paty krytu k jeho špici, a který vede minimálně do 3/4 celkové délky krytu. Anebo jsou padáky ty dva balíčky u paty krytu uprostřed (byť si nejsem jistý, jestli velikostně odpovídají), a šňůry jsou pak vedeny kanálkem jenom k viditelným postranním úchytům právě v té 3/4 celkové délky, kde kanálek končí.
Každopádně jak už říkal Pospíšil, nic z toho není na fotografiích patrné, a to i přesto, že jsou na nich obě poloviny krytu (co víme, tak se opravdu experimentuje jen s jednou).

Wopat píše:Kdepak, nosnost F9 na GTO je 8300 kg. Inmarsat 5-F4 váží 6070 kg. Tak těžký ten padák určitě nebude.
To jsou čísla s navýšeným tahem, který jsme ještě u žádného startu nesledovali.

Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 14.5.2017 10:49
od Ketivab
K dispozici je press kit a oficiální logo mise od SpaceX:

Obrázek

Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 14.5.2017 20:11
od Tris
S méně než třiceti hodinami do startu tady máme rollout rakety Falcon 9 na rampu LC-39A.

Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 14.5.2017 20:54
od Dugi
SpaceX už založila vysílání na YouTube. Zdá se, že stejně jako při minulé misi bude jen jedno vysílání. SpaceX tak zřejmě opouští dosavadní formát technického a komentovaného přenosu.


Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 14.5.2017 23:06
od Tris
Opravený tweet od Inmarsatu nyní už správně s Falconem 9 :)



Re: Inmarsat 5-F4

Napsal: 15.5.2017 12:06
od CarlJARx
Tak start se posouvá o 1 min. na 01:21 SELČ.
Startovací okno je 49 min. (bylo 50 min.) asi v návaznosti na posun startu.
Zdroj:
https://spaceflightnow.com/2017/05/14/f ... broadband/