Inmarsat 5-F4
Re: Inmarsat 5-F4
Proboha to je snad logicky ze to neni na dotyk, ale cokoliv tam das, narusi to to ten definovany prostor.Wopat píše:Prostor definovaný pro náklad se nemůže dotýkat aerodynamického krytu. Mezi nákladem a krytem musí být nějaký ten decimetr volný. Nevím, kolik kryt váží, ale padák moc místa nezabere. Pokud by byl padák umístěn ve špici krytu, musely by být nějak složitěji vedeny šňůry a nosné popruhy, což u padáku není úplně košér. Tipuju na umístění padáku v těžišti.Jardax píše:Musi to byt mimo definovany prostor pro payload, coz je pokud vim cely valec a cast zkoseni pod spici. Takze jedine volne misto vetsiho rozsahu je spice.
Ja netvrdim ze je umisteni ve spici vhodne, jen na zaklade znamych skutecnosti rikam, ze je jedine mozne. Pokud se neupravi skorepina krytu tak, aby pojala vse potrebne bez naruseni objemu definovanemu pro naklad.
Mas na kazde strane 30cm vcetne bezpecnostni mezery a vlastni struktury skorepiny.

- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11995
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Inmarsat 5-F4
Vidím to ještě trochu jinak. Vedle a nad prostorem vyhrazeným pro náklad nesmí na AD krytu nic moc velkého být. Zaprvé tam není místo a zadruhé by to mohlo při startu upadnout a poškodit náklad. Jediný dostatečně velký a bezpečný prostor pro padák, který unese skoro tunovou polovinu krytu, vidím ve spodní časti pod nákladem, v oblasti kuželového adaptéru.


---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Inmarsat 5-F4
No a taky je mozne, ze tam tentokrat ten padakovy system neni, napr. protoze je to mise na hranici moznosti F9 a kazdy kilogram se pocita...
What is the most important thing a man needs if he wants to build? The will to do it. Wernher Von Braun
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Inmarsat 5-F4
Kdepak, nosnost F9 na GTO je 8300 kg. Inmarsat 5-F4 váží 6070 kg. Tak těžký ten padák určitě nebude.JiHO píše:No a taky je mozne, ze tam tentokrat ten padakovy system neni, napr. protoze je to mise na hranici moznosti F9 a kazdy kilogram se pocita...
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Inmarsat 5-F4
Osobně se radši vyhýbám spekulaci o recovery systémech na aerodynamickém krytu, protože toho o nich víme tak málo, ale z toho, co víme, to vypadá, že by to tak mohlo i být - viz níže srovnání ad krytu z mise SES-10 a dřívějšího ad krytu bez recovery vybavení. Rozhodně přibyl pro účely záchrany ve středu krytu jakýsi "kanálek", který by mohl dost dobře vést padákové šňůry od paty krytu k jeho špici, a který vede minimálně do 3/4 celkové délky krytu. Anebo jsou padáky ty dva balíčky u paty krytu uprostřed (byť si nejsem jistý, jestli velikostně odpovídají), a šňůry jsou pak vedeny kanálkem jenom k viditelným postranním úchytům právě v té 3/4 celkové délky, kde kanálek končí.Wopat píše:Prostor definovaný pro náklad se nemůže dotýkat aerodynamického krytu. Mezi nákladem a krytem musí být nějaký ten decimetr volný. Nevím, kolik kryt váží, ale padák moc místa nezabere. Pokud by byl padák umístěn ve špici krytu, musely by být nějak složitěji vedeny šňůry a nosné popruhy, což u padáku není úplně košér. Tipuju na umístění padáku v těžišti.Jardax píše:Musi to byt mimo definovany prostor pro payload, coz je pokud vim cely valec a cast zkoseni pod spici. Takze jedine volne misto vetsiho rozsahu je spice.
Každopádně jak už říkal Pospíšil, nic z toho není na fotografiích patrné, a to i přesto, že jsou na nich obě poloviny krytu (co víme, tak se opravdu experimentuje jen s jednou).
To jsou čísla s navýšeným tahem, který jsme ještě u žádného startu nesledovali.Wopat píše:Kdepak, nosnost F9 na GTO je 8300 kg. Inmarsat 5-F4 váží 6070 kg. Tak těžký ten padák určitě nebude.
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
Re: Inmarsat 5-F4
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
Re: Inmarsat 5-F4
SpaceX už založila vysílání na YouTube. Zdá se, že stejně jako při minulé misi bude jen jedno vysílání. SpaceX tak zřejmě opouští dosavadní formát technického a komentovaného přenosu.
Re: Inmarsat 5-F4
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
Re: Inmarsat 5-F4
Tak start se posouvá o 1 min. na 01:21 SELČ.
Startovací okno je 49 min. (bylo 50 min.) asi v návaznosti na posun startu.
Zdroj:
https://spaceflightnow.com/2017/05/14/f ... broadband/
Startovací okno je 49 min. (bylo 50 min.) asi v návaznosti na posun startu.
Zdroj:
https://spaceflightnow.com/2017/05/14/f ... broadband/