Inmarsat 5-F4

Souhrn misí, které odstartovaly pomocí technologií firmy SpaceX
Odpovědět
Jardax
Znalec kosmonautiky
Znalec kosmonautiky
Příspěvky: 809
Reputace: 0
Registrován: 2.1.2015 15:33
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od Jardax »

Wopat píše:
Jardax píše:Musi to byt mimo definovany prostor pro payload, coz je pokud vim cely valec a cast zkoseni pod spici. Takze jedine volne misto vetsiho rozsahu je spice.
Prostor definovaný pro náklad se nemůže dotýkat aerodynamického krytu. Mezi nákladem a krytem musí být nějaký ten decimetr volný. Nevím, kolik kryt váží, ale padák moc místa nezabere. Pokud by byl padák umístěn ve špici krytu, musely by být nějak složitěji vedeny šňůry a nosné popruhy, což u padáku není úplně košér. Tipuju na umístění padáku v těžišti.
Proboha to je snad logicky ze to neni na dotyk, ale cokoliv tam das, narusi to to ten definovany prostor.
Ja netvrdim ze je umisteni ve spici vhodne, jen na zaklade znamych skutecnosti rikam, ze je jedine mozne. Pokud se neupravi skorepina krytu tak, aby pojala vse potrebne bez naruseni objemu definovanemu pro naklad.
Mas na kazde strane 30cm vcetne bezpecnostni mezery a vlastni struktury skorepiny.
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 11557
Reputace: 11995
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od Pospíšil »

Vidím to ještě trochu jinak. Vedle a nad prostorem vyhrazeným pro náklad nesmí na AD krytu nic moc velkého být. Zaprvé tam není místo a zadruhé by to mohlo při startu upadnout a poškodit náklad. Jediný dostatečně velký a bezpečný prostor pro padák, který unese skoro tunovou polovinu krytu, vidím ve spodní časti pod nákladem, v oblasti kuželového adaptéru.

Obrázek
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
JiHO
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 27
Reputace: 0
Bydliště: Brno
Registrován: 16.2.2017 19:27
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od JiHO »

No a taky je mozne, ze tam tentokrat ten padakovy system neni, napr. protoze je to mise na hranici moznosti F9 a kazdy kilogram se pocita...
What is the most important thing a man needs if he wants to build? The will to do it. Wernher Von Braun
Uživatelský avatar
Wopat
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4729
Reputace: 646
Bydliště: Sluneční soustava
Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od Wopat »

JiHO píše:No a taky je mozne, ze tam tentokrat ten padakovy system neni, napr. protoze je to mise na hranici moznosti F9 a kazdy kilogram se pocita...
Kdepak, nosnost F9 na GTO je 8300 kg. Inmarsat 5-F4 váží 6070 kg. Tak těžký ten padák určitě nebude.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Tris
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 404
Reputace: 5
Bydliště: Glasgow
Registrován: 12.4.2016 18:31
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od Tris »

Wopat píše:
Jardax píše:Musi to byt mimo definovany prostor pro payload, coz je pokud vim cely valec a cast zkoseni pod spici. Takze jedine volne misto vetsiho rozsahu je spice.
Prostor definovaný pro náklad se nemůže dotýkat aerodynamického krytu. Mezi nákladem a krytem musí být nějaký ten decimetr volný. Nevím, kolik kryt váží, ale padák moc místa nezabere. Pokud by byl padák umístěn ve špici krytu, musely by být nějak složitěji vedeny šňůry a nosné popruhy, což u padáku není úplně košér. Tipuju na umístění padáku v těžišti.
Osobně se radši vyhýbám spekulaci o recovery systémech na aerodynamickém krytu, protože toho o nich víme tak málo, ale z toho, co víme, to vypadá, že by to tak mohlo i být - viz níže srovnání ad krytu z mise SES-10 a dřívějšího ad krytu bez recovery vybavení. Rozhodně přibyl pro účely záchrany ve středu krytu jakýsi "kanálek", který by mohl dost dobře vést padákové šňůry od paty krytu k jeho špici, a který vede minimálně do 3/4 celkové délky krytu. Anebo jsou padáky ty dva balíčky u paty krytu uprostřed (byť si nejsem jistý, jestli velikostně odpovídají), a šňůry jsou pak vedeny kanálkem jenom k viditelným postranním úchytům právě v té 3/4 celkové délky, kde kanálek končí.
Každopádně jak už říkal Pospíšil, nic z toho není na fotografiích patrné, a to i přesto, že jsou na nich obě poloviny krytu (co víme, tak se opravdu experimentuje jen s jednou).

Wopat píše:Kdepak, nosnost F9 na GTO je 8300 kg. Inmarsat 5-F4 váží 6070 kg. Tak těžký ten padák určitě nebude.
To jsou čísla s navýšeným tahem, který jsme ještě u žádného startu nesledovali.
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
Uživatelský avatar
Ketivab
Správce profilu na Twitteru
Správce profilu na Twitteru
Příspěvky: 525
Reputace: 1
Bydliště: Země
Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od Ketivab »

K dispozici je press kit a oficiální logo mise od SpaceX:

Obrázek
Tris
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 404
Reputace: 5
Bydliště: Glasgow
Registrován: 12.4.2016 18:31
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od Tris »

S méně než třiceti hodinami do startu tady máme rollout rakety Falcon 9 na rampu LC-39A.
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 27002
Reputace: 2775
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od Dugi »

SpaceX už založila vysílání na YouTube. Zdá se, že stejně jako při minulé misi bude jen jedno vysílání. SpaceX tak zřejmě opouští dosavadní formát technického a komentovaného přenosu.

Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Tris
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 404
Reputace: 5
Bydliště: Glasgow
Registrován: 12.4.2016 18:31
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od Tris »

Opravený tweet od Inmarsatu nyní už správně s Falconem 9 :)


"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
CarlJARx
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 418
Reputace: 404
Registrován: 8.5.2017 12:32
Re: Inmarsat 5-F4

Příspěvek od CarlJARx »

Tak start se posouvá o 1 min. na 01:21 SELČ.
Startovací okno je 49 min. (bylo 50 min.) asi v návaznosti na posun startu.
Zdroj:
https://spaceflightnow.com/2017/05/14/f ... broadband/

Odpovědět

Zpět na „Mise“