Amper píše:Netusi nekdo zda bude rozdil v rychlosti a vejsce kde dojde k oddeleni stupnu u DSCOVR vs Dragon ?
Je to tak, rychlost sestavy při oddělování prvního stupně bude vyšší každopádně. Výška může být řekl bych také o něco vyšší, nicméně druhý stupeň bude nejprve mířit na LEO parkovací dráhu.
První stupeň tedy bude do atmosféry vstupovat rychlosti vyšší než při minulém letu. Bude tedy proto i o něco větší spotřeba hydraulické kapaliny roštových kormidel.
Re: DSCOVR
Napsal: 5.2.2015 12:31
od Amper
Jsem spatne formuloval otazku
Ze bude vyssi me doslo (kdyz i dal doleti) ale zajimalo by me o kolik.
Re: DSCOVR
Napsal: 7.2.2015 0:39
od Raul
Potvrzena připravenost nosiče ke startu (LRR), předpověď počasí pro dobu startu téměř ideální (90%).
Start dle plánu v noci na pondělí 9.2. 0:10:12 SEČ, tedy cca 2 minuty po západu slunce nad floridským kosmodromem. Start tedy tentokrát ještě relativně za světla, respektive 21 minut před občanským soumrakem.
Přistání prvního stupně 645 km severovýchodně bude ovšem již probíhat téměř za tmy, respektive nautického soumraku.
V případě odkladu startu záložní termín hned druhý den v čase o tři minuty dříve, tedy 0:07 SEČ.
Po oddělení jsou v plánu tentokrát pouze 2 zážehy prvního stupně - zážeh při vstupu do atmosféry a přistávací zážeh centrálního motoru. Z důvodu menšího množství paliva rezervovaného pro návrat nebude tentokrát proveden žádný "Boost-Back" retrozážeh. Protože stupeň bude vstupovat do atmosféry vyšší rychlostí, bude tím vystaven cca dvojnásobnému dynamickému namáhání. To může snížit pravděpodobnost úspěšného vstupu do atmosféry oproti předchozím pokusům.
Re: DSCOVR
Napsal: 8.2.2015 10:52
od Dugi
Super, v logu nechybí čtyřlístek.
Re: DSCOVR
Napsal: 8.2.2015 20:13
od Raul
Působivé foto Falconu na rampě za ranního slunce z webu SpaceX.