Celý stůl natočit nejde kvůli erektoru, masivního točení po startu jsem si nikdy nevšiml, tipnul bych si na aktivní řízení počas celého letu
Jak nabírá údaje o poloze netuším, ale buď to jsou data z akcelerometrů, nebo GPS, Dragon na orbitě používá GPS určitě
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 11.10.2017 21:03
od Samo
Asi jediný "roll program" mal Falcon 9 pri lete Falcon 9 flight 1 kedy sa kedy sa vďaka tuším spalinám z "výfukov" turbopúmp pár sekúnd (1-2) po štarte potočil o zhruba 45° no počítač si toho rýchlo všimol a vykompenzoval to miernym naklopením mororov. Inak netuším no mám dojem že mu je jedno ako letí nikdy som si otáčania nevšimol. Tu je video z on-board kamery pri štarte CASSIOPE viditeľne sa netočí.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 11.10.2017 22:07
od Jardax
Jo, ja si to myslel. Ale ja si to myslel tak nejak automaticky u vsech nosicu, proto me prekvapilo to nataceni Sojuzu a ruzne dalsi manevry. Jsem rad, ze F9 je v tomhle normalni
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 11.10.2017 23:15
od Milanek
Jardax píše:Jo, ja si to myslel. Ale ja si to myslel tak nejak automaticky u vsech nosicu, proto me prekvapilo to nataceni Sojuzu a ruzne dalsi manevry. Jsem rad, ze F9 je v tomhle normalni
to je asi stejné jako divit se že dneska se nemusí maznicí každé 3000km promazat 16 maznic nápravy jako u volhy
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 12.10.2017 9:48
od Jardax
Milanek píše:
Jardax píše:Jo, ja si to myslel. Ale ja si to myslel tak nejak automaticky u vsech nosicu, proto me prekvapilo to nataceni Sojuzu a ruzne dalsi manevry. Jsem rad, ze F9 je v tomhle normalni
to je asi stejné jako divit se že dneska se nemusí maznicí každé 3000km promazat 16 maznic nápravy jako u volhy
Pokud na ulici budu potkavat kazde druhe auto Volhu, budu se zatracene divit.
Zajímavé body z uvedeného článku:
- do konce roku 2017 chce SpaceX stihnout ještě 5 startů Falconu 9 a demo start Falconu Heavy
- jakmile bude BFR dostupný, bude určitě nabídnut na komerčním trhu nosičů (tedy nebude určen jen pro Mars)
- ekonomika BFR by měla být lepší než u Falconů, takže očekávají přirozený komerční přechod směrem k BFR
- Falcony ale hodlají vyrábět dále a nabízet je současně s BFR aby trh sám rozhodl, co vyhraje
- do vývoje vícenásobné použitelnosti Falconů už investovali zhruba miliardu dolarů (a část z toho chtějí zpět, takže starty zatím moc zlevňovat nebudou)
- brzy chtějí přestat rozlišovat mezi novými a letěnými stupni a nabízet jen jednu cenu za start (neupřesnil ale jestli stejnou nebo nižší než dnes)
- startovací rampu v Texasu (Boca Chica) v tuto chvíli nutně nepotřebují (úzkým hrdlem počtu startů není nedostatek ramp)
- pořád ještě se rozhodují, kdy přesně přesunou starty Falconu 9 na LC-40 a zahájí přestavbu LC-39A
- přestavba LC-39A pro FH bude trvat "řádově týdny" (zařízení jsou připravena, stačí je jen vyměnit)
SpaceX vynese pro izraelskeho operatora Spacecom satelity Amos 17 (zdarma, na pouzitem prvnim stupni) a Amos 8 (za max. $62 milionu). Prvni zmineny poleti v druhem ctvrtleti 2019, druhy o rok pozdeji.
Re: Všeobecně o společnosti
Napsal: 26.10.2017 11:54
od Jardax
Neni tu extra tema Raptor, tak jen naokraj - az bude Raptor operacni, brani neco zasadniho uprave F9 na metalox provoz...?