Stránka 15 z 16

Re: Orb CRS-3

Napsal: 9.11.2014 22:03
od Agamemnon
geal píše:Jestli tohle jsou jediné rozdíly, znamená to, že pumpa je na všech modelech identická (totožná s tou na RD-17x)? Mně totiž přišlo, že ta 193ková varianta opravdu vypadá na vršku jinak (plus to zkrácení o 80 cm), a určitě nemá smysl na čtvrtinový motor cpát takovou 170MW potvoru, jaká se dává na RD-171.
neviem, či sú jediné...
čerpadlo je ale určite iné pre rd-180 ako je pre rd-190 a pre rd-170... lebo... prietok paliva je rôzny
inak nemyslím, že by tam boli iné čerpadlá (193/191/181) - aspoň čo viem z pamäti povedať... musel by som pozrieť, dá sa to dohľadať...
geal píše:"Mají" jako "vyrábějí"? Já vím, že tam byly nějaké koncepty...ale do vesmíru jim stejně pravidelně pořád lítají jen Sojuzy a Proton-M. Dokonce i ty RD-1xx spotřebovává kdo, Ukrajinci a Američané? Atlas s RD-180 a Zenit s RD-171? Lítá s tím vůbec cokoli ruského? O Angaře vím, ale ta teprv bude, zatím není, Rus-M taky zrušili...zjevně nejsou peníze...
majú... ako že ho vyrobili, postavili na testy, otestovali... zistili, že to dá také a také parametre (mali tam lepšie čísla ako spacex udáva pre raptor)... a odložili niekam na poličku... prečo, to neviem

rd-17x lieta zenit, rd-180 lieta atlas...
rd-191 lieta angara (a áno, už letela)... ďalšia angara (prvý krát v a5 konfigurácií) má plán 25.12.
btw - stále je to zďaleka najlepší kerolox motor aký existuje... s veľkou rezervou

btw -
ja som tiež cynik a pesimista... tá posledná časť o osc... zatiaľ platí aj na spacex...

Re: Orb CRS-3

Napsal: 9.11.2014 22:18
od geal
"Zatím platí"? SpaceX je momentálně tam, kde OSC bylo snad někdy na začátku 90. let a kdy ještě mělo nějakou naději na zásadní převrat. Jestli SpaceX sklouznou do pozice dalšího Boeingu, o tom ještě není rozhodnuto. Proto myslím, že místo "zatím platí" tam má být spíš "zatím neplatí", protože ten případný přerod vede přesně opačným směrem, a dosavadní historie naznačuje, že pouze jednosměrně.

Re: Orb CRS-3

Napsal: 9.11.2014 23:37
od Agamemnon
geal píše:"Zatím platí"? SpaceX je momentálně tam, kde OSC bylo snad někdy na začátku 90. let a kdy ještě mělo nějakou naději na zásadní převrat. Jestli SpaceX sklouznou do pozice dalšího Boeingu, o tom ještě není rozhodnuto. Proto myslím, že místo "zatím platí" tam má být spíš "zatím neplatí", protože ten případný přerod vede přesně opačným směrem, a dosavadní historie naznačuje, že pouze jednosměrně.
aha... takže spacex žaluje americkú vládu, že niekoľko miliardové kontrakty dostala ula, len tak pre zábavu...
zatiaľ sa správajú ako boeing, lockmart a ďalší... viac-menej presne... (btw - ja im to vôbec nevyčítam, a považujem to za úplne normálne... len ma prekvapuje, že xy ľudí si ich idealizuje, aj keď robia viac-menej to isté ako ostatní)

otázka je, či sa z nich stane niečo iné... ešte majú teoreticky šancu...

inak... ja týmto končím diskusiu o spacex zo svojej strany... je to zbytočné, je to v tejto téme off-topic... a diskusie tohto typu sú niekde na úrovni predpovedania budúcnosti...
o žiadnej z tých spoločností si ilúzie nerobím - všetkým ide len o peniaze, aj keď kde kto z nich rozpráva kde-čo iné...

Re: Orb CRS-3

Napsal: 24.11.2014 11:16
od marekS
Odporúčam pozreť tieto zábery z kamier ktoré ležia relatívne blízko štartovacej rampy :roll:
dlhšia verzia: https://www.youtube.com/watch?v=KIRIW8kxi1U#t=31
http://www.americaspace.com/?p=71970

Re: Orb CRS-3

Napsal: 22.2.2015 0:52
od geal
Situace se zamotává, za selhání Antaresu dost možná mohl cizí objekt v nádrži: http://www.reuters.com/article/2015/02/ ... 8P20150220

Z toho budou mít právníci radost, GenCorp/Aerojet možná Orbital zažaluje nebo tak něco. ;)

Ovšem je otázka, co to selhání v minulém březnu nebo kdy že se stal ten incident na standu.

Re: Orb CRS-3

Napsal: 28.9.2015 11:56
od kopapaka
http://mobile.reuters.com/article/idUSL1N11U1P520150924
Pochopil jsem to správně?
»Aerojet to pay Orbital $50 million over Antares rocket accident«
Takže za havárii může Aerojet? Tj. chyba byla v modernizaci? Nebo je to ještě jinak..?

Re: Orb CRS-3

Napsal: 28.9.2015 13:24
od Malky
Podle toho co píšou v článku, tak je to tak. Ostatně víme, že za závadu mohlo něco v motoru, ne?

V článku sice píšou, že nějakou část pokryje pojištění, ale stejně to musí být pro Aerojet nepříjemná rána. Nejen, že přijdou o dalšího odběratele, ještě musí zaplatit pokutu. Ouč. Vážně jsem zvědavej jak dopadnou...

Re: Orb CRS-3

Napsal: 28.9.2015 18:45
od kopapaka
Přes translator se občas ztrarí zkutečné vyznění textu... :)

Jde mi hlavně o to proč to bouchlo... Je za tím konstrukční (nebo výrobní) nedokonalost původního motoru (nepříliš pravděpodobné, ale vždycky možné...), stáří (přes všechny testy něco může projít) nebo něco v modernizaci? Samozřejmě to může být kombinace dvou nebo dokonce všech tří možností - dokonce je to pravděpodobnější. Stáří a úpravy mohly nechat vyniknout problému, který při původních zkouškách neudělal nic...

Re: Orb CRS-3

Napsal: 29.9.2015 11:32
od Malky
Podle wiki (a me nespolehlive pameti) ze selhani byla obvinena zavada v motoru, konkretne na jedne z turbopump. OSC se rozhodli modernizovat Antares a vymenit motory od Aerojetu za RD-181 coz je podle wiki exportni verze RD-193 (nevi nekdo, jestli jsou v planu i jine zmeny?).
Takze ARJ ztrati kontrakt na motory a jeste bude platit pokutu....

Re: Orb CRS-3

Napsal: 29.9.2015 17:00
od Agamemnon
Malky píše:Podle wiki (a me nespolehlive pameti) ze selhani byla obvinena zavada v motoru, konkretne na jedne z turbopump. OSC se rozhodli modernizovat Antares a vymenit motory od Aerojetu za RD-181 coz je podle wiki exportni verze RD-193 (nevi nekdo, jestli jsou v planu i jine zmeny?).
Takze ARJ ztrati kontrakt na motory a jeste bude platit pokutu....
toto bolo myslím staré info... aj keď nejak to veľmi nesledujem (hlavne v poslednej dobe), tak mám pocit, že posledné info je, že za ten výbuch mohol cudzí objekt v motore...

btw... wiki nie je dobrý zdroj, hlavne nie v takýchto veciach...

edit:
áno, rd-181 je exportná verzia rd-193... myslím, že viac-menej bez mien (určite nie žiadne výrazne)... rd-193 je zaes verzia rd-191 s vektorovaním