Stránka 14 z 32

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 15.8.2016 21:29
od Samo
A ešte jedno videjko k prístupovému ramenu tentokrát komentované ;)


Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 18.8.2016 23:42
od Samo
Astronauti Eric Boe a Sunita Williams sledovali test letového motoru určeného pre prvý pilotovaný let lode Starliner ;)

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 15.9.2016 0:19
od Tris
Chris Ferguson, Boeing: plan to start CST-100 parachute tests, dropping test article from balloon at 40,000 ft, in about week.
Ferguson: five landing sites for CST-100: Dugway Proving Ground in Utah, 2 at White Sands, 1 in Ariz., and Edwards AFB in Calif.
Ferguson: pad abort test a big deal; fingers and toes crossed for it. Planned for end of next year.
Ferguson says that under current schedule, CST-100 will be ready for commercial services for NASA in mid-2018.
Ferguson: our schedule is “very aggressive” but we’ll fly when we’re ready and when vehicle is safe.
Ferguson: we determined other testing was sufficient for in-flight aborts, so don’t need to do actual in-flight abort test.
TLDR: Asi za týden test padáků z dvanáctikilometrové výšky, pět přistávacích oblastí (Dugway Proving Ground Utah, White Sands Nové Mexiko, Arizona, Edwards AFB Kalifornie), pad abort velmi důležitý, proběhne na konci příštího roku, kapsle bude připravená pro NASA v polovině roku 2018, časový plán "velmi agresivní", potvrzení že inflight abort nebude.

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 15.9.2016 7:45
od Amper
In-flight abort nevyzaduje NASA ?

Ten system kdy po Sp-X ho chtej (pokud by ho nechteli tak verim ze ho delat nebudou) ale po Boeingu nikoliv me docela fascinuje. Ale je pravda ze Boeing se urcite k pouzitelnemu stroji dobelha - akorat to bude jako s kazdym jeho programem pro vladu. Bude to drahe, tezce po terminu a vysledek bude plne pouzitelny az po par upgradech :-D

Mam vyrobky Boeingu docela rad (no, vlastne vsechny stroje co mam rad jsou vlastne vyrobky nekoho jineho ktereho pak Boeing sezral - at uz jsou to veci od Rockwelu, McDonnel Douglas nebo Hughese) takze fandim i Starlineru ale trochu dost me vadi ta jasna tlacenka.

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 15.9.2016 14:05
od Malky
Možná se pletu, ale myslím že jsem někde četl že ani po SpX se in-flight abort nevyžaduje, a dělají jej z vlastní vůle. Kdyžtak mně někdo opravte :)

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 15.9.2016 17:17
od Amper
ono je to tezke. Co jsem cetl tak milestones si urcovali firmy samotne. Ale myslel jsem ze to bylo na zaklade nejake diskuse s NASA a takova vec jako InFlight abort test byla vyzadovana prave od nich.

Ale mozna se pletu, nekdo to urcite sleduje vic a da vedet.

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 20.9.2016 20:22
od JHošek
Rozdělení dobrovolných a požadovaných (required) milníků


Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 21.9.2016 8:16
od Amper
Hmm, to je hodne volne. Teoreticky by to mohla NASA schalit bez jedineho testu :-D ale predpokladam ze ty reviews budou mit taky nejake pozadavky.

Ale stejne me to prekvapuje. Kvuli LAS na Apollu se stavel Little Joe, u raketoplanu byla bezpecnost posadky a zachrana behem startu jednou z nejkritizovanejsich veci a oni si klidne u noveho stroje, ktery nema zadnou predchozi verzi, ma pusher system misto tazneho LASu, odhazuje tepelny stit aby odkryl airbagy pro mekke pristani atd..... reknou ze inflight abort neni nutny.

Fakt zvlastni pristup.

Mimochodem - odhazuje Starliner tepelnu stit pri abortu z rampy nebo to nestiha a pocita se s pristanim na vodu i se stitem ?

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 13.10.2016 18:34
od Pospíšil
Boeing & ULA dnes zveřejnili vzhled nové vzletové konfigurace Atlasu V a Starlineru, která má být řešením problému s nadměrným akusticko-vibračním namáháním sestavy během letu. Válcovité prodloužení/nástavec rakety, doléhající zespodu k servisnímu modulu CST-100 sice nevypadá zrovna moc vábně a jeho spodní aerodynamické napojení na horní stupeň nosiče není zatím zřejmé, nicméně pokud to pomůže odstranit problém, tak proč ne.



Obrázek

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 15.11.2016 19:55
od Dugi
Výroba solárních panelů pro Starliner. O vývoj se stará společnost Spectrolab z kalifornského města Sylmar.