Stránka 14 z 65

Re: SpX DM-2

Napsal: 8.4.2020 18:24
od todtv
Nyní bude úzká spolupráce se SpaceX, která je nyní na koni. Aktuálně mají 1 firmu, která může být nasazena proti Sojuzu s lidmi a současné má i nákladní verzi vycházející z obdobného základu. Škoda, že CD přišel o možnost restarru motorů Superdraco. V nouzových situacích by se to možná mohlo hodit.

Re: SpX DM-2

Napsal: 8.4.2020 18:32
od Pospíšil
todtv píše:Škoda, že CD přišel o možnost restarru motorů Superdraco. V nouzových situacích by se to možná mohlo hodit.
Tuto část tvého příspěvku nechápu. Super Draco jsou motory určené pro řešení nouzových situací.

Re: SpX DM-2

Napsal: 8.4.2020 21:29
od Pospíšil
Zvláštní kombinace dvou NASA emblémů: meatball i worm logo budou společně na jedné raketě a dokonce vícekrát!
Takhle to bude podle Jima Bridenstina na rampě vypadat. :|
https://twitter.com/jimbridenstine/stat ... 42504?s=21


Re: SpX DM-2

Napsal: 8.4.2020 21:44
od Samo
Zaujímavé no mne osobne sa to páči, prerobili Falcon 9 raketu NASA :lol: Predpokladám že logo SpaceX na opačnej strane ale ostáva :-D Je to veľký míľnik SpaceX a NASA ako spojenie súkromného a verejného sektoru. Meatball je na F9 malý, worm je ikonický a dokonale vystihuje dravosť a víziu SpaceX posúvať hranice tak ako posúval hranice Space Shuttle s ktorým sa spája worm. ;) Worm ale aj tak mohol byť ešte väčší ak je to zobrazenie v mierke. 8-)

Re: SpX DM-2

Napsal: 8.4.2020 22:23
od petrsida
Řekl bych, že je, cca 1/3 průměru

Víc by už asi nevypadalo dobře

Re: SpX DM-2

Napsal: 9.4.2020 11:52
od todtv
Pospíšil píše:
todtv píše:Škoda, že CD přišel o možnost restarru motorů Superdraco. V nouzových situacích by se to možná mohlo hodit.
Tuto část tvého příspěvku nechápu. Super Draco jsou motory určené pro řešení nouzových situací.
Dle úpravy po explozi CD při pozemních testech v roce 2019 lze Superdraco zapálit jen 1x za misi, ať už za jakýmkoliv účelem, a to kvůli úpravě paliv. potrubí (jednoduchá průrazná membrána místo původního ventilu).

Re: SpX DM-2

Napsal: 9.4.2020 12:01
od laik
Já to pochopil tak, že kolikrát je třeba, jen je potom nutný vyměnit protržený membrány.

Re: SpX DM-2

Napsal: 9.4.2020 12:12
od petrsida
todtv píše:
Pospíšil píše:
todtv píše:Škoda, že CD přišel o možnost restarru motorů Superdraco. V nouzových situacích by se to možná mohlo hodit.
Tuto část tvého příspěvku nechápu. Super Draco jsou motory určené pro řešení nouzových situací.
Dle úpravy po explozi CD při pozemních testech v roce 2019 lze Superdraco zapálit jen 1x za misi, ať už za jakýmkoliv účelem, a to kvůli úpravě paliv. potrubí (jednoduchá průrazná membrána místo původního ventilu).
Nerozumím, čemu by to mělo vadit?

Laik: ano, ale jde to pouze na zemi

Re: SpX DM-2

Napsal: 9.4.2020 12:26
od laik
Nikde jsem neřekl, že to jde někde jinde.

Re: SpX DM-2

Napsal: 9.4.2020 12:36
od Pospíšil
todtv píše:
Pospíšil píše:
todtv píše:Škoda, že CD přišel o možnost restarru motorů Superdraco. V nouzových situacích by se to možná mohlo hodit.
Tuto část tvého příspěvku nechápu. Super Draco jsou motory určené pro řešení nouzových situací.
Dle úpravy po explozi CD při pozemních testech v roce 2019 lze Superdraco zapálit jen 1x za misi, ať už za jakýmkoliv účelem, a to kvůli úpravě paliv. potrubí (jednoduchá průrazná membrána místo původního ventilu).
Aha, už ti rozumím. No, máš pravdu v tom, že po proražení membrán v potrubí tlakovacího helia už nic nezabrání oběma složkám paliva, aby se po vypnutí motoru dostaly z nádrží v protisměru k nádrži helia. To by mohla být nebezpečná situace a proto, pokud tam kromě burst dicku nepřidali ještě něco dalšího, je systém SuperDraco zřejmě schopen pouze jednoho emergency zážehu během mise. Hlavní funkci LES systému to ovšem splní a po přistání by se měl dát systém vyčistit, doplnit nové burst disky a při další misi znova použít.
Opakované použití SD během 1 mise není potřeba - přistání bude vždy pouze na padácích, které jsou u CD 4 právě kvůli bezpečnosti kdyby 1 selhal. Motoricky asistované přistání NASA před několika lety zablokovala a SpX se jím od té doby pro CD už nezabývá.