Stránka 13 z 76

Re: O hře

Napsal: 9.12.2012 21:31
od modelar
Ten mód je super, díky Samo :tlesk: :tlesk:

Novinky v 0.18

Napsal: 10.12.2012 19:04
od Wopat
Vydání další verze této úspěšné hry přineslo mnoho novinek a je tak poměrně velkým posunem vpřed. Pro ty, kteří ještě novou verzi nehráli, nebo pro ty, kteří tak dobře nevládnou angličtinou a něčemu ve hře nerozumí, jsem sepsal "stručný" :) souhrn těchto novinek.

Hlavní menu
- nový screen se ztroskotanou lodí na Munu

Kerbal Space Center
- zvuky ptáků a jiných zvířat a také hudba hrající při hře ve vesmíru

Planetární soustava
- textura Kerbinu, na kterém uvidíme nové řeky, pouště, krátery, ostrovy, jezera a několik nových eastereggů
- textura Moho a absence jeho dřívější atmosféry
- textura Eve, díky které je na planetě více pevniny v poměru k oceánu, než dříve
- planetka Dres, která se nachází mezi Dunou a Jool
- měsíc Pol, který je pátým měsícem obíhajícím Jool

Nové součástky
- reorganizace všech položek v nabídkách
- tři bezpilotní řídící moduly pro sondy, které jsou malé a fungují stejně jako ty pilotované
- obytný modul vhodný pro vesmírné stanice nebo větší lodě
- Lander Can - menší obytný moudul pro dva, vhodný pro vesmírné stanice, ale zejména pro přistávací moduly
- přibyla možnost stavět rakety obsahující více řídících modulů (posádka bude pouze v prvním modulu vybraném na začátku)
- několik nádrží a nové textury některých nádrží starých, to samé platí pro raketové motory
- iontový pohon
- redukce z rozměru 1,25m na 2,5m, která je mnohem nižší a hezčí než ta stará
- dva radiální decouplery, jeden vertikální bi-coupler, multiport pro vesmírné stanice
- separator ve dvou velikostech. Jeho funkce je podobná jako u decoupleru s tím rozdílem, že separator nezůstává na žádné části rakety, ale odpojí se od obou současně
- strukurální nosníky různých tvarů a velikostí pro mnohé využití
- sání pro proudové motory (je nutné u všech proudových motorů kvůli dodávce kyslíku)
- ocasní plocha pro letadla/raketoplány
- dva druhy baterií pro uchovávání el. energie
- čtyři dokovací porty. Standartní, standartní s otvíratelným krytem (hodně cool :) ), jeden menší (pozor! není kompatibilní se standartními) a jeden, který je ukrytý v jakémsi trupu a tudíž ideální pro dokování ve stylu reálného Space Shuttlu
- brzdící padák otvírající se ve velkých výškách (nepříliš vhodný pro přistávání)
- radiální padák
- dva reflektory
- radioizotopický termoelektrický generátor pro výrobu el. energie
- několik druhů solárních panelů
- tyčová a satelitní anténa, které zatím nefungují
- čtyři vědecké přístroje měřící teplotu, tlak, zrychlení a gravitační pole

Nové funkce
Dokování: Dokování je jednoduché :) Dvě lodě, které mají dokovací port stejného rozměru stačí přiblížit na vzdálenost přibližně jednoho metru a porty se k sobě samy přitáhnou a spojí. Není potřeba nic zapínat. Pro oddělení je nutné na port kliknout pravým tlačítkem myši a zvolit Decouple Node. Mezi propojenými loděmi lez přetankovávat jekékoliv palivo. Stačí kliknout na nádrž a s přidrženým Alt na nádrž druhou a zvolit In/Out.
Tlačítka HUD: Tři talčítka najdeme nahoře vpravo od výškoměru. Jejím prostřednictvím zapneme/vypneme světla a brzdy nebo zatáhneme/vysuneme podvozek. Další tři talčítka přibyla vlevo dole. Ta slouží k přepínání mezi běžným řízení (staging), dokováním a mapou. Při klikání pravým tlačítkem myši na různé součástky je také k dispozi mnohem více funkcí a informací než dříve.
Manévrovací systém: Funkce umožňující plánovat lety mnoho kroků dopředu. Na libovolný bod vaší trajektorie najedete kurzorem a objeví se tlačítko Add Manouver (přidat manévr), zobrazí se šest tlačítek pomocí kterých naplánujete zážeh určitým směrem a na určitou dobu. Manévr lze samozřejmě také zrušit. Detailnější popis by byl příliš složitý a nejlépe je seznámit se s touto funkcí osobně ;)
Pohonné hmoty: Ve hře došlo k propracování systému pohonných látek. Ty lze zobrazit během letu vpravo nahoře pod tlačítkem Resources.
1) Elektrická energie - zdroj pro řídící moduly, iontový motor, reflektory a vědecké přístroje. Doplnit ji lze solárními panely nebo termoelektrickým generátorem. Skladovat ji lze ve dvou druzích baterií.
2) Tekuté palivo (liquid fuel) - palivo pro raketové motory. Nádrže obsahují buďto samotné tekuté palivo (pro proudové motory), nebo palivo spolu s kyslíkem (pro raketové motory)
3) Okysličovadlo (oxidizer) - kyslík nutný pro chod raketových motorů v kombinaci s tekutým palivem. Toto palivo je v dostatečném množství součástí všech nádrží pro raketové motory a tak není nutné si s ním dělat těžkou hlavu.
4) Tuhé palivo (solid fuel) - palivo urychlovacích raketových bloků. Výkon těchto motorů nelze regulovat. Jakmile je motor zažehnut, jede na plný výkon, dokud nevyhoří.
5) MonoPropellant - palivo pro manévrovací RCS trysky, je obsaženo v RCS nádržích označených žlutě.
6) Xenon (xenon gas) - plyn, který spolu s velkým množstvím el. energie slouží jako palivo pro iontový pohon.

Tak to by mělo být vše, co je v KSP nového. Snad jsem na nic nezapomněl.

Re: O hře

Napsal: 10.12.2012 19:39
od Dugi
Perfektní shrnutí! Díky moc!
A pokud se nepletu, tak hudba začne hrát ve chvíli, kdy se člověk dostane na oběžnou dráhu (nebo nad atmosféru, teď si nejsem jistý).

Re: O hře

Napsal: 10.12.2012 22:09
od Wopat
Dugi píše:A pokud se nepletu, tak hudba začne hrát ve chvíli, kdy se člověk dostane na oběžnou dráhu (nebo nad atmosféru, teď si nejsem jistý).
Přesně tak, stačí to nad hranici atmosféry.

Graphotron 2000

Napsal: 11.12.2012 17:03
od Wopat
Doporučuju stáhnout plugin Graphotron 2000. http://kerbalspaceport.com/graphotron-2000/ Tento malý šikovný nástroj je velký jako ostatní vědecké přístroje ve hře a jeho funkce je jejich monitorování a zpracovávání dat. Výstupem je poté graf vybraných hodnot (až 8 různých údajů) v závislosti na čase. Můžete si také zvolit v jakém intervalu se data ukládají (např. každou sekundu). V grafu si poté můžete, mimo jiné, například zobrazit křivku teploty jak se měnila během sestupu atmosférou a spolu s ní křivku zvyšujícího se tlaku atd. Nakonec můžete vytvořený graf uložit jako obrázek ve formátu png. Je to šikovná věcička zejména pro atmosférické sondy, ale tvůrčí hráči najdou určitě hromadu využití. :palec nahoru:

Re: O hře

Napsal: 11.12.2012 17:06
od Dugi
Fíha, to je chytré! :palec nahoru:

Re: O hře

Napsal: 17.12.2012 20:02
od Wopat
Pro začátečníky, kteří umí anglicky doporučuji tento mód: http://kerbalspaceport.com/mission-pack/ Jde o 7 jednoduchých misí (stoupání do určité výšky, dosáhnutí orbity, zakulacení orbity atd...) Vše je zde poměrně dobře popsáno a hráč má k dispozici pouze nejnutnější součástky. Díky tomuto módu se určitě naučíte a pochopíte jak některé věci fungují. Po zkopírovaní příslušných souborů výukové mise najdete ve "Scenarios". Všechny mise jsem vyzkoušel a pro začátečníky to opravdu stojí za to.

Re: O hře

Napsal: 17.12.2012 20:06
od Wopat
Ti z vás, které hodně štve bug ve hře, který způsobuje, že všechny odpojené součásti raket jsou v Tracking Station a mají status "Unknown", stáhněte si tento plugin, který vše vyřeší. http://kerbalspaceport.com/plugin-part- ... ownkiller/

Re: O hře

Napsal: 17.12.2012 21:22
od chobolatom
Díky za tip, tento bug by měl být opraven ve verzi 0.18.2 ;)

Re: O hře

Napsal: 18.12.2012 9:22
od Onnz
Wopat píše:Ti z vás, které hodně štve bug ve hře, který způsobuje, že všechny odpojené součásti raket jsou v Tracking Station a mají status "Unknown"
Na druhou stranu, pokud například odhodím část rakety a ta zůstane na orbitě ikdyž v atmosféře, tak jako "debris" nikdy na zem nedopadne. Ale pokud se na tuhle "Unknown" část přepnu, tak se jí zbavím. Navíc, pro debris člověk nemůže tak lehce doletět a uklidit, neboť se nedá nastavit jako target.

Doufám, že to tvůrci vyřešní nějak komplexně, a né jen změnou Unknown -> Debris.