Stránka 13 z 35

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 9:49
od laik
Záznam testu

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 12:09
od Pospíšil
Jestli mě paměť neklame, tak SN4 právě zvládnul jako první prototyp Starship nádrží v plné velikosti svůj kryogenní tlakový test. 8-)

Gratuluji! :palec nahoru:

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 12:15
od Saturn1234
Konečně úspěch :tlesk: ! Jsem zvědav, jestli se dočkáme skoku.

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 12:34
od petrsida
Pospíšil píše:Jestli mě paměť neklame, tak SN4 právě zvládnul jako první prototyp Starship nádrží v plné velikosti svůj kryogenní tlakový test. 8-)

Gratuluji! :palec nahoru:
to ano, ale rejpalové ti na to napíšou, že tam nebylo 8 barů, ale jenom 4,9 :-D

věří si a jdou lítat, přetlakovat ho můžou potom

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 13:49
od Samo
Zaskočilo ma že plánujú iba jeden motor aj keď to na skok stačí, otestujú asymetrický ťah a medzi časom poskladajú komplexnejšiu SN5. :-D Rovnako pravda že 3 motory budú potrebobať asi aj nejaký deflektor a kropenie.

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 14:00
od Amper
myslis ze ho nenamontuji doprostred ?

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 14:26
od Samo
To by moc nedávalo zmysel, thrust puck ma v sebe iba 3 vývody na LOX presene v osiach motorov, rovnako už majú nachystané úchyty TVC a nechce sa mi veriť že by to nejako komplikovane prerábali na jeden motor v strede.

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 14:49
od Peter
Zajimavy test s jednim motorem a asymetrickym tahem.

Predpokladam, ze dalsi dva motory budou jako vahovy model.
Rozhodne zajimava myslenka, ze kdyz to selze, tak rozmlati jenom jeden Raptor.
Kdyz to nerozmlati, maji o jeden test ve finale mene...

Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 27.4.2020 23:28
od Dugi
Raptor na cestě.


Re: Starship SN4 v Texasu

Napsal: 28.4.2020 6:07
od todtv
Asi bude Raptor osazen na stejnou stranu jako baterie Tesla na vrchlíku. Náklon do strany by tak s jedním vyosením motorem mohl být menší. Taky by s vyoseným motorem mohli vzdáleně (budou tam rozdíly) vyzkoušet chování kdyby při přistání 1 motor vypadl.
Situce jen s jedním motorem je lepší než kdyby byly 3 motory a jen 1 by fungoval - ty zbilé 2 by ještě více asymetricky táhli vlastní vahou další část dna více dolů proti tahu 1 motoru na 2. straně dna.
Po případné úspěšném skoku by mě zajímala pevnost této konstrukce a provedl bych tlakový test na max. Ale bez pevného přkurtování hrozí poškození zásobních nádrží a infrastruktury. Jedině do SN4 na přistávací ploše dále natankovat LN z cisteren a odejít (ovšem bezpečnostní riziko pro lidi) nbo natlakovat z nějaké menší přenosné nádrže a jen sledovat uvnitř tlak, který by se díky odpařování LN s rostoucí teplotou sám zvyšoval - nárůst tlaku by byl v desítkách barů, ale to by již dříve nádrž praskla.
Asi destrukci dělat nebudou, ale zajímala by mě reálná pevnost SN4 ve srovnání s SN po úpravách dna, svařování atd. jako konstruktéra.