Stránka 12 z 19

Re: Skylon

Napsal: 3.11.2015 16:46
od vombat
Bohužel to není jediný revoluční projekt který Britové o chlup nedotáhli. Jako by si vždy před cílem řekli že jsou přece tradičně konzervativní národ tak by se podle toho měli chovat...Přeji Skylonu at je výjimka která potvrzuje toto pravidlo.

Re: Skylon

Napsal: 3.11.2015 18:01
od Samo
Verím že to dotiahnu do konca a už chcem vidieť ako Skylon štartuje :evil:

Re: Skylon

Napsal: 3.11.2015 20:27
od Agamemnon
skylon má vyše 80m na dĺžku... na čo ho naložíme? ani an-225 nestačí...

hotol bol menší, ale hlavne mal problémy s ťažiskom (návrh na štart z lietadla bol pre hotol-2, nie? od rusov to prišlo alebo tak)

Re: Skylon

Napsal: 4.11.2015 10:45
od JosVerstapen
Vzhledem k tomu že motory saber budou v první fázi pracovat s atmosférickým kyslíkem, tak úspora paliva do letové výšky vynášeným letadlem je naprosto bezpředmětná a asi i zbytečná!
Navíc logisticky měl být od počátku projektován jako samostatné letadlo-nezávislé, pro okamžité nasazení kdekoliv na světě a teoreticky může vzlétnout z jakéhokoliv letiště.

Re: Skylon

Napsal: 4.11.2015 15:50
od vombat
HOTOL měl principiálně stejný druh motoru. Raketový motor který jako okysličovadlo může použít kyslík z atmosféry (po úpravě). Jaké by mohli být výhody při startu Skylonu z velkoletadla? No prostě kdo šetří má za tři a to nejen palivo! Tím by vzrostla nosnost Skylonu. Hlavně je pravidlem že čím novější nebo přímo revoluční letecký motor. Tím výrazně kratší životnost! Motor bude nejdražší částí skylonu a při startu z velkoletadla se výrazně zkrátí doba jeho chodu. Tím výrazně klesnou náklady. Myslím že hlavní důvod proč se nepočítá s tímto postupem je neexistence použitelného velkoletadla. Tady by možná v budoucnu mohl pomoci Stratolaunch jehož velkoletadlo už není celé pouze na papíře. I když i já bych byl rád kdyby Skylon byl natolik vyzrálí že by byl provozovatelný jako běžné letadlo. To ovšem aspoň zpočátku jiste pravda nebude.


Re: Skylon

Napsal: 5.11.2015 8:45
od Malky
Skylon jako běžné letadlo určitě ne, to by se ani nevyplatilo (letadlo nepotřebuje tepelný štít apod.) ale RE plánuje použití motorů Sabre na běžných letadlech... nebo spíš prodej těchto motorů nějakému výrobci letadel. A možná bychom se mohli dočkat suborbitální mezikontinentální dopravy, ale to bych taky nenazval zrovna 'běžným letadlem' :)

Re: Skylon

Napsal: 5.11.2015 16:01
od vombat
Souhlasím Malky taky vnímám Skylon zatím jako technologický demonstrátor. Teprve čas ukáže které technologie z tohoto programu se uplatní. Nejambicioznější je motor a tepelný štít o obojím bych rád věděl více. Realizované by mohli být například: Dvoustupnový kosmický systém kde druhý stupeň tvoří klasická raketa. Při potížích s revolučním tepelným štítem. Rychlí strategický bombardér a ono nadzvukové dopravní letadlo o kterém píšeš a jehož obrázek jsem dal o stránku níže. ;)

Re: Skylon

Napsal: 5.11.2015 16:33
od Agamemnon
strategický bombardér/dopravné lietadlo v daných rýchlostiach majú vyššie nároky na tepelný štít ako skylon

Re: Skylon

Napsal: 5.11.2015 16:53
od vombat
Optimální pro bombardér i dopravní letadlo nemusí být nejvyšší rychlost. Zpravidla ani není. U dopravního letadla by rychlost při které by byl potřeba tepelný štít vyhnala cenu letenky tam kde by nejspíš byla ekonomicky nerentabilní. Pro překonání drtivé většiny současných prostředků PVO také není potřebná rychlost která by vyžadovala tepelný štít který by navíc radikálně snížil nosnost výzbroje. :mrgreen:

Re: Skylon

Napsal: 5.11.2015 17:25
od Agamemnon
to áno :D