Boe OFT (Orbital Flight Test)
Re: Starliner (CST-100)
8 minut je údaj, který se vztahuje na provedení zážehu. To znamená, že k němu došlo o osm minut později, než mělo. Není to délka komunikačního blackoutu. Ten musí být logicky kratší, ale taky jsem nikde neviděl konkrétní údaj.
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1752
- Reputace: 2162
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starliner (CST-100)
Ad komunikační blackout, to je divné, loď nebyla přeci tak daleko, aby to nešlo přímo z KSC, vždyť u řady startů vidíme i otevření solárních panelů (Dragon) nebo vypuštění družic. Tohle vypadá na nějaké nesmyslné spoléhání na geostacionární družice.
Ad argument s posádkou, pokud jel blbě časovač a posádka by viděla blbý údaj na obrazovce, a byla by bez spojení, tak podle čeho by věděla, že má udělat orbit intersection burn?, podle stopek na hodinkách??? WTF??
Tohle je na pováženou, to už je jako u MAXu, kde místo tří čidel v rámci úspor byly jen dvě a každé na jinej počítač a indikace i jejich nesouladu byla za příplatek !!!! Takže když byl aktivní ten letový počítač, co měl vadné čidlo, tak poslal MAXe k zemi.
Jak může být časovač mimo, vždy´T tam musí být redundance a pak je otázka, co by viděla posádka, zda také špatné údaje....
Fakt mi to přijde hodně špatný...
Ad argument s posádkou, pokud jel blbě časovač a posádka by viděla blbý údaj na obrazovce, a byla by bez spojení, tak podle čeho by věděla, že má udělat orbit intersection burn?, podle stopek na hodinkách??? WTF??
Tohle je na pováženou, to už je jako u MAXu, kde místo tří čidel v rámci úspor byly jen dvě a každé na jinej počítač a indikace i jejich nesouladu byla za příplatek !!!! Takže když byl aktivní ten letový počítač, co měl vadné čidlo, tak poslal MAXe k zemi.
Jak může být časovač mimo, vždy´T tam musí být redundance a pak je otázka, co by viděla posádka, zda také špatné údaje....
Fakt mi to přijde hodně špatný...
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
Re: Starliner (CST-100)
Z KSC to asi nešlo kvůli plošší dráze letu - ta byla zvolena kvůli snížení přetížení a jednodušší průběh případného únikového zážehu.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Starliner (CST-100)
Nedám za to úplně ruku do ohně, ale myslím, že u většiny startů je raketa za horizontem docela brzy. Přenos pak jede přes sledovací stanice, lodě nebo družice. Přímé LOS na místo startu nebude kvůli nízké dráze dlouho trvat.jakubv píše:Ad komunikační blackout, to je divné, loď nebyla přeci tak daleko, aby to nešlo přímo z KSC, vždyť u řady startů vidíme i otevření solárních panelů (Dragon) nebo vypuštění družic.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Starliner (CST-100)
Jakube diky, nejak citim, ze Boeing je proste priliz velky na krach, a tak jak Dugi zahlasil, priliz podleham pocitum, ale cele to velmi zavani... A NASA to proste jenom prikrmuje!jakubv píše:Fakt mi to přijde hodně špatný...
Jsem priliz stary na to, abych se dockal Apolla 1 v podani Boeingu!
"Když se podíváš na nebe, sníš o tom být mezi hvězdami. Když jsi mezi hvězdami a podíváš se dolů, sníš o tom být zpátky na Zemi."
Chris Sembroski
Chris Sembroski
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4022
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starliner (CST-100)
Určitě, za horizont zapadne poměrně brzy a Centaur letě po ploché dráze, ten problém přišel, když už byla loď o čtvrt planety jinde
V tomhle souhlasím s Jardoux, je tam nějaký problém, a vyjádření, že se nic vlastně neděje bez jeho analýzy jsou, jak to říct kulantně, trochu předčasné?
posádka by nemusela vyřešit nic, pokud byl rozhozený časovač, tak by jim taky nějakou dobu trvalo, než by přišli na to, co se děje a co s tím, to není tak, že se vyskytne problém a pilot přepne dvě tlačítka a je to vyřešeno, musíte počítat s lidským faktorem, pilot musí mít čas na zjištění problému, analýzu, na komunikaci s řídícím, a na provedení korekce
představa, že člověk by na tohle zareagoval hned je naprosto mimo, a uvědomte si, že na to vše měli podstatně méně, než 8 minut, po méně než 8 minutách by už bylo pozdě, když k tmu přidáte výpadek komunikace, tak by scénář mohl klidně být úplně stejný
to že vypadne spojení v nejnevhodnější okamžik, to je klasický Murphy, ale i s tím se musí počítat
k těm mnohokrát popisovaným padákům, zajímalo by mě, zda se při testech shazovala kabina a zapojení v kontejnerech bylo stejné, jako u PAT
protože jak někdo správně poznamenal, zapojovat spoje padáků naslepo v kontejneru s velkou možností chyby a nemožností to zkontrolovat …
na takovýhle padák bych v životě svůj život nevsadil, to je přesně to, co může jednou skončit průšvihem, ze stovky zapojení bude 98 spávně a pak lup, můžou se sejít dvě špatná na jednom stroji (nebo stačí jedno a souběh s jiným problémem) a máte 4 další pomníky na Arlingtonu
pokud tohle prošlo certifikací, tak bych rozhodně neoperoval tím, že je to v pohodě, protože certifikace, ale zamyslel bych se nad tím, jestli je v pořádku takhle certifikovat
navrhnout systém tak, že umožňuje chybovat a neumožňuje na tu chybu přijít … normalizace odchylky
V tomhle souhlasím s Jardoux, je tam nějaký problém, a vyjádření, že se nic vlastně neděje bez jeho analýzy jsou, jak to říct kulantně, trochu předčasné?
posádka by nemusela vyřešit nic, pokud byl rozhozený časovač, tak by jim taky nějakou dobu trvalo, než by přišli na to, co se děje a co s tím, to není tak, že se vyskytne problém a pilot přepne dvě tlačítka a je to vyřešeno, musíte počítat s lidským faktorem, pilot musí mít čas na zjištění problému, analýzu, na komunikaci s řídícím, a na provedení korekce
představa, že člověk by na tohle zareagoval hned je naprosto mimo, a uvědomte si, že na to vše měli podstatně méně, než 8 minut, po méně než 8 minutách by už bylo pozdě, když k tmu přidáte výpadek komunikace, tak by scénář mohl klidně být úplně stejný
to že vypadne spojení v nejnevhodnější okamžik, to je klasický Murphy, ale i s tím se musí počítat
k těm mnohokrát popisovaným padákům, zajímalo by mě, zda se při testech shazovala kabina a zapojení v kontejnerech bylo stejné, jako u PAT
protože jak někdo správně poznamenal, zapojovat spoje padáků naslepo v kontejneru s velkou možností chyby a nemožností to zkontrolovat …
na takovýhle padák bych v životě svůj život nevsadil, to je přesně to, co může jednou skončit průšvihem, ze stovky zapojení bude 98 spávně a pak lup, můžou se sejít dvě špatná na jednom stroji (nebo stačí jedno a souběh s jiným problémem) a máte 4 další pomníky na Arlingtonu
pokud tohle prošlo certifikací, tak bych rozhodně neoperoval tím, že je to v pohodě, protože certifikace, ale zamyslel bych se nad tím, jestli je v pořádku takhle certifikovat
navrhnout systém tak, že umožňuje chybovat a neumožňuje na tu chybu přijít … normalizace odchylky
Re: Starliner (CST-100)
Uvidime, jak nam Starliner (nebo Starttomb) za par hodin pristane...
Odpuste mi tu ironii, ale nejak nemam k praci Boeingu priliz velkou uctu.
Jsou totiz priliz velci na krach a proto manageri (tot jenom sproste slovo, za ktere se predem omlouvam) ceri vodu, aby za to nemohli...
Odpuste mi tu ironii, ale nejak nemam k praci Boeingu priliz velkou uctu.
Jsou totiz priliz velci na krach a proto manageri (tot jenom sproste slovo, za ktere se predem omlouvam) ceri vodu, aby za to nemohli...
"Když se podíváš na nebe, sníš o tom být mezi hvězdami. Když jsi mezi hvězdami a podíváš se dolů, sníš o tom být zpátky na Zemi."
Chris Sembroski
Chris Sembroski
Re: Starliner (CST-100)
Už přistál a úspěšně (na tři padáky).
P.S. Diskusi pak přesunu do správného vlákna.

P.S. Diskusi pak přesunu do správného vlákna.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11559
- Reputace: 11997
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starliner (CST-100)
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11559
- Reputace: 11997
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starliner (CST-100)
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong