JCSat-14
Re: JCSat-14
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
Re: JCSat-14
WOW, tak tohle jde hned do psaného onlinu!
Re: JCSat-14
Další rekapitulační video, akorát název trochu klame - podlep ohledu na webkameru má stupeň pořád minimálně tři nohy. 

Re: JCSat-14
Udělal jsem ze zajímavosti do diskuze malé videjko porovnávající "dohořívání" motorů po dosednutí u doposud dosednuvších stupňů:
Ten rozdíl tam prostě je a je značný..
Ten rozdíl tam prostě je a je značný..
Pod stromečkem letos nic nepotřebuju, stejně se tam už nic nevleze. Je tam očouzený válec vysoký 41 metrů...
Re: JCSat-14
Kolem F9-024-1 se už motají technici v protichemických oblecích, takže se jim asi nepodařilo zlikvidovat všechny hypergoly po přistání.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"
Re: JCSat-14
Použití TEA-TEB při přistávání mi nepřišlo reálné. Tato látka hoří jen při přítomnosti kyslíku a ten se zastavuje o pár desítek milisekund dřív, než RP. Obrácený postup by vedl k detonačnímu hoření v komoře. Tak by zapalovač vytekl na palubu, kde jsou zbytky nespáleného RP / lze vidět po každém přistání/. Eventuální vznícení po smíchání se vzdušným kyslíkem je plamen s teplotou nad 2500 st. C. Nic moc na palubě... A ještě jsem kdesi četl, že složka TEA , což ke trietylaluminium a je jí ve směsi cca 20% po spálení vytváří v motoru nějaký povlak, který se velmi těžko odstraňuje. Ale ruku do ohně na to nedám.
Re: JCSat-14
Kdyz se zacina resit realna znovupouzitelnost, predpokladal bych, ze zacne SpaceX docela intenzivne resit metanovy motor. Prakticky stejna teplota jako kyslik, a hlavne zadne usazeniny v potrubi a motoru, da se snadno vypustit...
Re: JCSat-14
Oni ho vyvíjejí, ale asi trochu museli ubrat plyn. Zcela nový motor, jiné turbo, jiné teploty a tlaky v komoře, i nádrž musí být jiná , větší, kap. metan má nižší hustotu, než RP1, a je kryo... Menší motory jdou, ale velký nemá nikdo. Ale souhlas, až se zvládne technologie , bude to skok kupředu
Re: JCSat-14
Fantasta: Jak tedy pak vysvětlit ty jasné zelené zážehy po přistání? (viz pár příspěvků výše)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"