Sojuz-5
Re: Sojuz-5
Roskosmos začal s produkcí motorů RD-171MV (РД-171МВ) , konkrétně firma Energomaš. Tento motor bude využíván na prvním stupni rakety Sojuz-5 (Союз-5) a na supertěžké raketě Jenisej (Енисей).

Zdroj: https://ria.ru/20190901/1558121799.html
https://sdelanounas.ru/blogs/123661/
			
			
									
									
						
Zdroj: https://ria.ru/20190901/1558121799.html
https://sdelanounas.ru/blogs/123661/
- Roman89
- Vesmírný průzkumník 
- Příspěvky: 285
- Reputace: 181
- Registrován: 23.2.2017 2:31
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sojuz-5
Část zkoušek nádrží prvního stupně nosné rakety Sojuz-5 se bude konat v hlavním vědeckém ústavu TsNIImash, protože institut má lepší vybavení a větší zkušební stolici. Další zkoušky budou probíhat u výrobce RSC Progress. V současné době se vyrábějí nádrže a díly prvního stupně. Starty raket jsou stále plánovaný z kosmodromu Bajkonur, konkrétně z komplexu 45 (Zenit). Zdejší startovací rampu má v rámci projektu Bajterek modernizovat kazašská strana, která je zodpovědná za vytvoření pozemní infrastruktury komplexu. Společná Rusko-kazašská dohoda už však nepočítá s podporou pro pilotované lety. Ty byly přesunuty zpět na rakety Angara-A5.
Zdroj: TASS
			
			
									
									
						Zdroj: TASS
Re: Sojuz-5
Roskosmos zveřejnil článek o plánované nosné raketě Sojuz 5, kterou napsal 
hlavní konstruktér Alexander Cherevan.
Sojuz-5: Prošla další fází
- Kapacita užitečného zatížení Sojuzu 5 se ve srovnání se Sojuzem 2 zvýšila více než dvakrát, přestože se stále jedná o raketu střední třídy. Sojuz 2 může z Bajkonuru vypustit 8 tun na LEO a Sojuz 5 bude moci za stejných podmínek vypustit 17 tun.
- Sojuz 5 bude dvoustupňová raketa. Tento design je mnohem méně komplikovaný při stavbě a přepravě a startovací postupy jsou také mnohem levnější, rychlejší a jednodušší než u rakety s bočními posilovači.
Bude nám chybět legendární Korolevův kříž?
- Jednou z hlavních výhod Sojuzu-5 je, že jeho komponenty lze díky své velikosti přepravovat jakoukoli dopravou: silniční, železniční a leteckou. Průměr bloku prvního stupně je 4.100 mm s délkou asi 35 metrů - náklad takových rozměrů lze přepravovat po železnici, navíc se takový blok vejde do letadla An-124.
- Všechny elektrické systémy Sojuzu 5, včetně systému řízení letu, budou založeny na součástkách ruské výroby.
- Sojuz-5 bude vybaven vysokorychlostním a výkonným palubním počítačem, který minimalizuje spojení mezi raketou a odpalovacími komplexy. Díky tomu bude proces přípravy rakety na start jednodušší a levnější.
- Hlavním motorem prvního stupně bude RD-171 MV vyvinutý společností Energomash, pro druhý stupeň bude použit RD-0124MS vyvinutý společností Voronezh Design Bureau of Chemical Automation.
- V první i druhé fázi Sojuzu 5 bude nainstalován systém nouzové ochrany motorů. Každých několik milisekund bude monitorovat stav motorů a může okamžitě vypnout problémový motor a odeslat nouzový příkaz na užitečné zatížení.
- Společnost RSC Progress poprvé použije hliníkovou slitinu 1580 pro palivové nádrže Sojuz 5. Poprvé se také ve druhé fázi použije kombinované dno okysličovadla a palivových nádrží. To snižuje váhu druhého stupně.
- Společnost RSC Progress také zvládla novou metodu třecího svařování pro Sojuz 5. Svařovací zařízení vyrobila ruská společnost. Podle zadání musí zařízení zajistit svařování desek o tloušťce asi 30 mm.
- Sojuz 5 může být vypuštěn z různých kosmodromů. Právě teď se plánuje výstavba startovacího komplexu na Bajkonuru (Baiterek). Lze jej však také vypustit z Vostochny a dokonce i z Sea Launch.
Zdroj
Přeloženo pomocí Google překladač, předem se omlouvám za nedostatky.
			
			
									
									
						hlavní konstruktér Alexander Cherevan.
Sojuz-5: Prošla další fází
- Kapacita užitečného zatížení Sojuzu 5 se ve srovnání se Sojuzem 2 zvýšila více než dvakrát, přestože se stále jedná o raketu střední třídy. Sojuz 2 může z Bajkonuru vypustit 8 tun na LEO a Sojuz 5 bude moci za stejných podmínek vypustit 17 tun.
- Sojuz 5 bude dvoustupňová raketa. Tento design je mnohem méně komplikovaný při stavbě a přepravě a startovací postupy jsou také mnohem levnější, rychlejší a jednodušší než u rakety s bočními posilovači.
Bude nám chybět legendární Korolevův kříž?
- Jednou z hlavních výhod Sojuzu-5 je, že jeho komponenty lze díky své velikosti přepravovat jakoukoli dopravou: silniční, železniční a leteckou. Průměr bloku prvního stupně je 4.100 mm s délkou asi 35 metrů - náklad takových rozměrů lze přepravovat po železnici, navíc se takový blok vejde do letadla An-124.
- Všechny elektrické systémy Sojuzu 5, včetně systému řízení letu, budou založeny na součástkách ruské výroby.
- Sojuz-5 bude vybaven vysokorychlostním a výkonným palubním počítačem, který minimalizuje spojení mezi raketou a odpalovacími komplexy. Díky tomu bude proces přípravy rakety na start jednodušší a levnější.
- Hlavním motorem prvního stupně bude RD-171 MV vyvinutý společností Energomash, pro druhý stupeň bude použit RD-0124MS vyvinutý společností Voronezh Design Bureau of Chemical Automation.
- V první i druhé fázi Sojuzu 5 bude nainstalován systém nouzové ochrany motorů. Každých několik milisekund bude monitorovat stav motorů a může okamžitě vypnout problémový motor a odeslat nouzový příkaz na užitečné zatížení.
- Společnost RSC Progress poprvé použije hliníkovou slitinu 1580 pro palivové nádrže Sojuz 5. Poprvé se také ve druhé fázi použije kombinované dno okysličovadla a palivových nádrží. To snižuje váhu druhého stupně.
- Společnost RSC Progress také zvládla novou metodu třecího svařování pro Sojuz 5. Svařovací zařízení vyrobila ruská společnost. Podle zadání musí zařízení zajistit svařování desek o tloušťce asi 30 mm.
- Sojuz 5 může být vypuštěn z různých kosmodromů. Právě teď se plánuje výstavba startovacího komplexu na Bajkonuru (Baiterek). Lze jej však také vypustit z Vostochny a dokonce i z Sea Launch.
Zdroj
Přeloženo pomocí Google překladač, předem se omlouvám za nedostatky.
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky 
- Příspěvky: 2681
- Reputace: 2327
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Sojuz-5
Tak máme první letové kusy. Jde o nádrž Sojuz 5 na kapalný kyslík. 

A to není vše. Byl odzkoušen i motor RD-171MV určený pro tuto raketu. V následujících týdnech budou další kusy testovány na maketě prvního stupně 
 

			
			
									
									A to není vše. Byl odzkoušen i motor RD-171MV určený pro tuto raketu. V následujících týdnech budou další kusy testovány na maketě prvního stupně
 
 
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
						"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Re: Sojuz-5
To je docela skoda , lety Soyuz 5+ Orel by vysly pravdepodobne i vyrazne levneji nez v kombinaci s tezkou Angarou.Roman89 píše: 29.1.2020 8:28 Společná Rusko-kazašská dohoda už však nepočítá s podporou pro pilotované lety. Ty byly přesunuty zpět na rakety Angara-A5.
Zdroj: TASS
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky 
- Příspěvky: 2681
- Reputace: 2327
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Sojuz-5
Nedávno bylo oznámeno, že nový motor na kerosen a kapalný kyslík. Co je ale překvapivé je, doba provozu. Podle zdroje motor běžel 3 tisíce sekund! 
https://nauka.tass.ru/nauka/11510445
Oznámil to Viktor Gorokhov. Motor má uzavřený cyklus a má jít o nejekonomičtější motor ve své třídě na světě.

			
			
									
									https://nauka.tass.ru/nauka/11510445
Oznámil to Viktor Gorokhov. Motor má uzavřený cyklus a má jít o nejekonomičtější motor ve své třídě na světě.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
						"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky 
- Příspěvky: 1392
- Reputace: 792
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sojuz-5
Skoro hodinu?   To musí být překlep, ne? Kolik by to za tu dobu spotřebovalo paliva?
 To musí být překlep, ne? Kolik by to za tu dobu spotřebovalo paliva?
			
			
									
									 To musí být překlep, ne? Kolik by to za tu dobu spotřebovalo paliva?
 To musí být překlep, ne? Kolik by to za tu dobu spotřebovalo paliva?lift off we have a lift off
						- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky 
- Příspěvky: 2681
- Reputace: 2327
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Sojuz-5
Právě, že není. Zdroj skutečně uvádí tento čas. Jen mě osobně napadlo, že to zřejmě nebylo v kuse. Spíš třeba více cyklů.   
 
Každopádně takový čas hoření se hodí pro meziplanetární mise. Ještě upřesním, že není jasné o který typ motoru přesně šlo. Spekuluje se, že je to ten pro Sojuz-5 a proto jsem to dal sem.
			
			
									
									 
 Každopádně takový čas hoření se hodí pro meziplanetární mise. Ještě upřesním, že není jasné o který typ motoru přesně šlo. Spekuluje se, že je to ten pro Sojuz-5 a proto jsem to dal sem.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
						"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky 
- Příspěvky: 1392
- Reputace: 792
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:





