Stránka 2 z 2

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 4.12.2020 10:40
od Dugi
Jeden náš čtenář na FB si toho všimnul na fotkách vydaných během vývozu. ;-)

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 4.12.2020 11:17
od Pospíšil
Dugi píše: 4.12.2020 10:40 Jeden náš čtenář na FB si toho všimnul na fotkách vydaných během vývozu. ;-)
Škoda, že nechodí na toto fórum. Ale je fakt, že já zase nechodím na FB. :)

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 4.12.2020 11:21
od petrsida
Jojo, ale všimni si, že i oficiální prezentace používají zobrazení Crew dragonu i pro Cargo verzi, takže to, že ty změny dlouho zůstávaly nepovšimnuté není až tak překvapivé.

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 5.12.2020 10:36
od Pospíšil
Na předstartovní tiskovce před misí CRS-21 bylo zmíněno několik nových informaci k Cargo Dragonu:

- je certifikován pro až 5-ti násobné použití
- je vybaven 12 elektricky napájenými skladovacími skříněmi na vědecké vzorky, což je 2x víc než měl cargo Dragon v1
- umožňuje skladovat vědecké vzorky ve 4 napájených skříních po celou dobu mise během připojení k ISS
- bude přistávat do Atlantiku, blízko pobřeží Floridy, čímž se zkrátí doba pro přepravu vzorků od přistání do pozemních laboratoří na 4 hodiny
- bude první US nákladní lodí, která bude autonomně dokovat ke stanici a to na zenit port IDA-3
-

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 9.2.2022 11:41
od Meybe
Něco málo k chybě otevření padáku. Je to po druhé co selhal padák při misi Dragonu. Oba incidenty jsou od sebe v rozmezí měsíců. NASA i SpaceX selhání vyšetří. Vypadá to na stejný problém. Jeden z padáků se nenafoukne tak jak by měl. Selhání jednoho padáku není problémem pro přistání a spíše je šance pro společnost, jak chybu vychytat a zjistit v čem je problém a zda se s tím dá něco dělat.
https://www.businessinsider.com/spacex- ... wPXG0GLCmQ

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 9.2.2022 12:32
od Amper
Selhanim padaku bych to nenazval. Spis anomalii. Ten padak se nafoukl pomaleji ale vzdy se stihl nafouknout pred dosednutim na hladinu.

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 9.2.2022 13:09
od Pospíšil
Dosavadní výsledky vyšetřování příčin zpomaleného navukování 1 ze 4 padáků při přistání Dragona v2 z misí Crew-2 a CRS-24 nepřinesly zjištění žádných závad nebo nenominálích situací přímo na padákovém systému, ale přičítají tuto anomálii specifickým aerodynamickým podmínkám tohoto řešení padákové sestavy se 4 vrchlíky. Zatím se přiklánějí k hypotéze, že během společného otevírání 4 padáků tři z nich jakoby aerodynamicky zastíní 4. z nich, který pak má jiné podmínky pro plnění vrchlíku. U mise Crew-2 se 4. padák zcela naplnil až 75 sekund po zbývajících 3 padácích, u mise CRS-24 to bylo po 63 sekundách.

Zástupce NASA prohlásil, že pokud by byl v současné době v provozu Boeingův CST-100 Starliner, tak by tato anomálie s 1 padákem nebyla důvodem pro přesun další mise s posádkou z Crew Dragona na Starliner. Následující mise bude Crew-4 s plánovaným datumem startu 15.4.2022.

NASA spolu se SpaceX budou tento fenomén nadále zkoumat a pokusí se ho před další misí Dragonu v2 omezit, nebo mu zabránit.
Odklad mise ale kvůli tomu určitě není na pořadu dne.
https://spacenews.com/nasa-and-spacex-s ... henomenon/

Obrázek

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 9.2.2022 13:51
od petrsida
Něco takového mě napadlo, tři padáky zpomalí kapslí natolik, že čtvrtý má jiné podmínky.

Jak to je počítané, tři stačí na správnou rychlost a čtvrtý je pojistka?

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 9.2.2022 13:53
od Pospíšil
Je to tak, 3 padáky naprosto stačí pro nominální přistání, čtvrtý je rezerva, kterou si vynutila NASA. SpX jej tam původně neměla.

Re: Cargo Dragon 2

Napsal: 27.5.2022 9:59
od Tjov
Na PostFlight konferenci po OFT-2 rozebírali výrobní vadu tepelného štítu pro misi Crew-5 a její dopad na ostatní mise hlavně Crew-4. A během zátěžových testů, kterými musí projít každý tepelný štít, štít pro Crew-5 neprošel a následně byl zrentgenován a bylo v něm objeveno poškození (vlivem zátěžového testu). Ostatní štíty prošly v pořádku (myšleno předchozí i pro Crew-4). Takže nic zásadního ve smyslu systémové/návrhové chyby, ale výrobní zmetek :go: .