Stránka 2 z 6

Re: CRS OA-7

Napsal: 23.2.2017 0:19
od Tris

Ještě jedna dodatečná valentýnská fotka z twitteru Orbital ATK - spojování se servisním modulem.

Re: CRS OA-7

Napsal: 23.2.2017 18:59
od Tris
Cygnus byl zabalen pro převoz do Payload Hazardous Servicing Facility (v KSC), kde bude natankován a kde proběhnou poslední předletové přípravy před spojením s nosnou raketou Atlas V :)


Re: CRS OA-7

Napsal: 23.2.2017 19:16
od Ketivab
Čím je způsobeno, že startovací okno konkrétně u této mise je udáváno půlhodinové, ale např u Dragonů je okamžité? Měl jsem za to, že když se startuje k ISS, tak musí být okno vždy okamžité kvůli specifické inklinaci dráhy, na kterou se letí.

Re: CRS OA-7

Napsal: 23.2.2017 19:51
od Samo
Je to vďaka Atlasu ktorý má sily na rozdávanie :)

Re: CRS OA-7

Napsal: 23.2.2017 19:56
od Ketivab
Samo píše:Je to vďaka Atlasu ktorý má sily na rozdávanie :)
Aha, zajímavé. Myslel jsem si, že když ho po prvním letu "prostě zahodí do oceánu", tak nosnost alespoň využijí na max, tudíž větší startovací okno bych spíše čekal v případě SpaceX (i když v tomto případě proč mít větší startovací okno a riskovat při přistání prvního stupně, když lze přesunout start na druhý den). Díky :)

Re: CRS OA-7

Napsal: 23.2.2017 20:01
od Tris
Výkonem to tak docela není.

Centaur (horní stupeň Atlasu V) je díky svému lety prověřenému avionickému systému schopný takzvaného "RAAN steering" (RAAN = Right Ascension of the Ascending Node; česky by to byla délka vzestupného uzlu, pokud se nemýlím). Zatímco u ostatních raket je RAAN ovlivňován jenom časem startu (a za letu se raketa navádí pro jiné specifické orbitální parametry), Centaur je schopný se autonomně řídit k dosažení jeho specifické hodnoty za získání většího delta-v a delších startovacích oken, byť na úkor dalších parametrů (např. pravé anomálie dráhy). Cygnus je zrovna ten druh mise, kde toto tak moc nevadí - má dostatek výkonu na oběžné dráze odchylku vykompenzovat :)

Re: CRS OA-7

Napsal: 23.2.2017 22:04
od Tris
Plakát a ještě jedna fotka z přípravy na převoz, tentokrát i s transporterém KAMAG.


Re: CRS OA-7

Napsal: 2.3.2017 20:35
od Dugi
Cygnus se přesunul do Payload Hazardous Servicing Facility, což je poslední zastávka před cestou na rampu.


Re: CRS OA-7

Napsal: 9.3.2017 19:42
od Dugi
Tato zásobovací loď dostane jméno John Glenn.
Zdroj: https://spaceflightnow.com/2017/03/09/n ... ohn-glenn/

Re: CRS OA-7

Napsal: 9.3.2017 19:47
od Dugi
A jedna fotka z ukládání aerodynamického krytu.