První let Long March 8 (Y1) je plánován na zítra,
20. prosince, plánované startovní okno 5:29 - 6:03 SEČ, rampa LC-201 na Wenchang Satellite Launch Center. Uzavření letového prostoru je plánováno na 05:00-20:00 SEČ.
Edit: Přesný čas startu nevím.
Plánují
OFICIÁLNÍ ŽIVÝ STREAM od
Logo mise
Long March 8 (CZ-8, LM-8)
2x booster K-2-1: délka: 26.903 m, průměr: 2.25 m, motor: 1x YF-100, palivo: RP-1/LOX
První stupeň K-3-1 (shodný s Long March 7): délka: 25.083 m, průměr: 3.35 m, motor: 2x YF-100, palivo: RP-1/LOX
Druhý stupeň H-18 (shodný s Long March 3A/3B/3C a 7A) – délka: 12.375 m, průměr: 3 m, motor: 2x YF-75, palivo: LH 2/LOX
Užitečné zatížení:
XJY-7 (Xin Jishu Yanzheng-7) tajná družice pro pozorování Země s radarem SAR (Synthetic Aperture Radar). Zřejmě bude součástí technické zkoušky k vytvoření dvoudružicové pozorovací sítě SAR, jedna v GEO, druhá v LEO. Celková hmotnost: tajné.
Haisi-1 zkušební družice třídy 200 kg s rozlišením 1 m, s C-pásmem SAR pro dálkové snímání na bázi aktivní sfázované anténní soustavy, která je první svého druhu v Číně. Společně vyvíjí 38. Institute of China Electricity Science and Technology (CECT) a Institute of Astronomical Research (IARI). Celková hmotnost: 200 kg.
Zhixing-1A je 6U CubeSat pro dálkový průzkum Země, vybavený mikro-nano setrvačníky a řídícími čipy pro setrvačníky vyvinutými Pekingským Institute of Technology. Celková hmotnost: 8 kg.
Apocalypse 12 (Tianqi 12 [Tiange]) je jeden ze série malých čínských experimentálních LEO komunikačních satelitů od Guodian Gaoke pro komunikaci internetu věcí (IoT), který také nese kameru pro vzdělávací účely. Celková hmotnost: 50 kg.
ET-SMART-RSS (dříve známý jako EthSat6U) je Etiopský 6U CubeSat pro pozorování Země, vyvinutý společně Etiopským Space Science and Technology Institute (ESSTI) a Čínskou Smart Satellite Technology pro poskytování služeb pozorování Země v Číně a Afrických zemích.
Další varianta nosiče,
Long March 8R, bude upravena pro znuvupoužitelnost prvního stupně i obou boosterů, stále připevněnými k jádru, s vertikálním přistáváním. Wu Yansheng, předseda představenstva CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation), nedávno uvedl
rok 2025 jako cíl realizace technologie VTVL (Vertical takeoff, vertical landing). Společnost také vyvíjí motor YF-100K, o kterém se předpokládá, že má mít proměnnou sílu tahu pro usnadnění motorového klesání a přistání. Již dříve se testovali řídící mřížky (ploutve).
A tady něco pro odlehčení, možná jim radí Elon.
