F9 FT potřebuje podchlazené palivo, už jenom z toho důvodu, že má jiný poměr velikosti nádrží na LOX a RP-1, protože s podchlazením počítá. A jak je vidno z posledních startů, SpaceX už s touhle technologií nemá problémy, takže není absolutně žádný důvod proč startovat s "teplým" palivem.
EDIT: Aha, trochu blbě jsem pochopil kontext otázky. Myslím že u méně náročné mise by pozdržení o 20 min asi šlo, ale nesmíme zapomenout na abort při SES-9, který byl způsoben právě teplým palivem, a byl čistě automatický.
Re: Thaicom 8
Napsal: 6.5.2016 19:26
od Navi
jj... právě ale u SES-9 se šlo na doraz.
Každopádně díky za odpověď.
Re: Thaicom 8
Napsal: 7.5.2016 22:05
od DanHeřt
Další první stupeň opouští McGregor v Texasu, pravděpodobně jde o stupeň pro Thaicom 8 který nyní míří na Cape Canaveral.
Re: Thaicom 8
Napsal: 16.5.2016 14:38
od Tris
První stupeň (oficiálně je to teď F9-025; předtím se prohazovalo) je už v HIF na CC40. Start mise Thaicom 8 je aktuálně plánovaný na 26. května 2016, 17:40 až 19:19 ET (22:40 až 0:19 našeho času), se statickým testem v neděli 22. května.
Re: Thaicom 8
Napsal: 16.5.2016 15:59
od petrsida
OCISLY se nezastaví, budeme mít zase na co koukat
Re: Thaicom 8
Napsal: 20.5.2016 10:22
od Pospíšil
Tris píše:Start mise Thaicom 8 je aktuálně plánovaný na 26. května 2016, 17:40 až 19:19 ET (22:40 až 0:19 našeho času)
Startovací okno bylo o něco rozšířeno na 17:40 - 19:40 ET (22:40 až 0:40 CEST).
Pozice OCISLY je 682 km od pobřeží, ještě o trochu dál než při SES-9 nebo JCSAT-14, takže asi zase bude první stupeň přeskakovat boostback zážeh.
Re: Thaicom 8
Napsal: 20.5.2016 20:46
od Samo
Tomu moc nerozumiem Thaicom 8 váži iba 3,1t. Žeby chceli dalej minimalizovať gravitačné straty neskorším brzdením
Re: Thaicom 8
Napsal: 20.5.2016 21:15
od AlesH
Řekl bych, že s lehčí družicí mohou při vynechání boostback zážehu prodloužit "entry" zážeh (a zahájit ho dříve) čímž by se měla podstatně snížit pravděpodobnost poškození stupně při aerodynamickém brzdění (proběhne při nižší rychlosti). Nebo se může nechat víc paliva na bezpečnější závěrečné dosednutí. Pravdu ale znají jen ve SpaceX.