Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10828
- Reputace: 10261
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Mr Steven včera na západním pobřeží prováděl nějaké cvičení prudkých manévrů s polovinou krytu uloženým na palubě (bez sítě). Potom kryt opět vyložil na pozemek u budoucí BFR továrny.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Tu novou žlutou popruhovou síť je pod krytem na fotografiích skutečně možné vidět... i když ne tak zřetelně jako když je rozepnuta mezi nosníky.Pospíšil píše:Mr Steven včera na západním pobřeží prováděl nějaké cvičení prudkých manévrů s polovinou krytu uloženým na palubě (bez sítě). Potom kryt opět vyložil na pozemek u budoucí BFR továrny.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10828
- Reputace: 10261
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
No jo, teď ji vidím.... psal jsem příspěvek z telefonu, kde to nebylo skoro vidět.Raul píše:Tu novou žlutou popruhovou síť je pod krytem na fotografiích skutečně možné vidět... i když ne tak zřetelně jako když je rozepnuta mezi nosníky.
Ke shozům krytu z vrtulníku a jeho chytání do sítě ale nejspíš ještě nedošlo, nebo máš jiné informace?
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Tak ono by v podstatě mohlo stačit prověřit provoz MarineTraffic vs FlightRadar24, což jsem teď udělal. A žádný vrtulník v době manévrů lodi MrSteven nad stejnou oblastí neprolétá.
V 18:06 UTC pouze nad lodí přelétá podezřelý Gulfstream G650 (z LAX do SNA). Kolem 19:30 UTC je pak kryt z lodi vykládán a v podobné oblasti pak provádí ještě další manévry téměř až do půlnoci UTC.
Dle toho se domnívám, že šlo pouze o další zkušební plavbu, kterou MrSteven prováděl i dříve - kdy jsem provoz vrtulníku také nezaregistroval.
Žádné informace o tom, zda byly nějaké shozy provedeny skutečně nikde nekolují.
V 18:06 UTC pouze nad lodí přelétá podezřelý Gulfstream G650 (z LAX do SNA). Kolem 19:30 UTC je pak kryt z lodi vykládán a v podobné oblasti pak provádí ještě další manévry téměř až do půlnoci UTC.
Dle toho se domnívám, že šlo pouze o další zkušební plavbu, kterou MrSteven prováděl i dříve - kdy jsem provoz vrtulníku také nezaregistroval.
Žádné informace o tom, zda byly nějaké shozy provedeny skutečně nikde nekolují.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Nebo to podporuje teorii, že bude kryty chytat jedna loď. A teď zkoušeli, jak se bude první chycený kryt vrtět. Možná kvůli tomu i ta nová síť (ale to si moc nemyslím). A za chvíli budou zkoušet chytat obě půlky, takže větší pravděpodobnost, že to u jedné vyjde. Ještě uvažuji, že jak byla informace o dvou velikostech padáku, tak každý kryt bude mít jinak velký padak - > pomalejší padání.
A nebo se úplně mýlím a zkoušelo se něco jiného
A nebo se úplně mýlím a zkoušelo se něco jiného
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 643
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Rychlost sestupu lze měnit aktivním řízením padáku. Není tedy nutné mít dva padáky o různých velikostech vrchlíku.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Díky, v padající se vůbec nevyznám (Byla to jen hloupá teorie )Wopat píše:Rychlost sestupu lze měnit aktivním řízením padáku. Není tedy nutné mít dva padáky o různých velikostech vrchlíku.
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2323
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Loď Mr. Steven je od včerejšího dne opět aktivní. Momentálně se pohybuje rychlostí v rozmezí 0,7 až 8 uzlů. Na letový provoz jsem nekoukal, ale tipuji podle aktivity, že k testu by mohlo dojít velmi brzy. Možná k němu dochází právě dnes.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10828
- Reputace: 10261
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Během SpX webcastu ze startu mise Iridium-6/Grace-FO 22.5. se poprvé objevily záběry na MrSteven se dvěma sítěmi, napnutými nad sebou. Pokus o zachycení bohužel ani tentokrát nevyšel. Zatím bez dalších podrobností víme jen to, že kryt na padáku minul loď.
Odhaduji, že dvě sítě nad sebou je elegantní způsob jak rychle uložit jednu zachycenou polovinu do kolébky na palubě a být rychle připraven na chytání druhé poloviny krytu.
Odhaduji, že dvě sítě nad sebou je elegantní způsob jak rychle uložit jednu zachycenou polovinu do kolébky na palubě a být rychle připraven na chytání druhé poloviny krytu.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3882
- Reputace: 3049
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů
Není ta druhá síť jenom bezpečnostní? Řekl bych, že je natažená dopředu ke kabině.