Virgin galactic
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2323
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Virgin galactic
To je skvělá zpráva. Držím palce.
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- slappy
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2126
- Reputace: 2550
- Bydliště: Drahany
- Registrován: 9.11.2015 18:48
- Kontaktovat uživatele:
Re: Virgin galactic
Sedmý klouzavý let VSS Unity úspěšně proveden.
Update From Mojave: VSS Unity Successfully Completes High Speed Glide Flight
Update From Mojave: VSS Unity Successfully Completes High Speed Glide Flight
Re: Virgin galactic
Ahoj,
rad bych se vyjadril ohledem uspesnosti/neuspesnosti pristupu Virgingalactic oproti napr. Blue Origin.
Protoze provozovani vesmirne turistiky bude uspechem, kdyz bude co nejvice letu - to je logicke, vyvstava otazka bezpecnosti letu...je to pouze otazka pravdepodobnosti, kdy se stane nejaky maler - je infantilni si myslet, ze tady lze uplatnit filozofii - "Failure is not an option", kterou razili v ere Apolla. Pri castych, letech s vyssi pozadavkou bezpecnosti a aby to bylo levne(coz jsou pozadavky dosti protikladne), prijde den, kdyz se stane nehoda...otazkou je tedy, jak se uvedene koncepce s danym problemem vyporadaji.
Virgin: Start z letounu nosice je propracovany system, astronauti pri startu do vysky shozu cca 15km jsou vystaveny nebezpecnosti bezneho cestovani letadlem, v pripade zavady na hybridnim raketovem pohonu muzou po vypusteni prebytecneho okyslicovadla pristat na zakladne klouzavym letem. Doufame, ze problem mozne dekompozice N2O je potlacena na nejmensi miru. Po nehode z roku 2014 maji propracovany system ovladani tzv."feathering" navratoveho systemu a mimo nejakeho flutteru to bude fakt bezpecny system. Dalsi vyhodou a nemalou je, ze" vesmirni turiste" absolvuji let v docela komfortni kabine, kde jsou zvykli z bezneho letani(ne v kapsli), takze minimalni spatne pocity z klaustrofobie. Pristani letounu je absolutne komfortni v porovnani s kapslema s padakovymi systemy(nemluve s pristanim na sousi - viz Sojuz).
Blue Origin: Taky propracovany system, pouze s rozdilem, ze letaji s vysokovybusnou kombinaci LH2/LOX...Zachranny raketovy motor na TPH produkuje tah cca 311kN(32t !) takze pro kabinu o cca 2-3t to znamena 10 az 16g zrychleni pri zachrane...(SS2 ma pri navratu cca 5-6g). Vydrzi to prumerni lide ? Taky pri dosednuti kapsle musi motory mekkeho pristani fungovat na 100%....jinak...
rad bych se vyjadril ohledem uspesnosti/neuspesnosti pristupu Virgingalactic oproti napr. Blue Origin.
Protoze provozovani vesmirne turistiky bude uspechem, kdyz bude co nejvice letu - to je logicke, vyvstava otazka bezpecnosti letu...je to pouze otazka pravdepodobnosti, kdy se stane nejaky maler - je infantilni si myslet, ze tady lze uplatnit filozofii - "Failure is not an option", kterou razili v ere Apolla. Pri castych, letech s vyssi pozadavkou bezpecnosti a aby to bylo levne(coz jsou pozadavky dosti protikladne), prijde den, kdyz se stane nehoda...otazkou je tedy, jak se uvedene koncepce s danym problemem vyporadaji.
Virgin: Start z letounu nosice je propracovany system, astronauti pri startu do vysky shozu cca 15km jsou vystaveny nebezpecnosti bezneho cestovani letadlem, v pripade zavady na hybridnim raketovem pohonu muzou po vypusteni prebytecneho okyslicovadla pristat na zakladne klouzavym letem. Doufame, ze problem mozne dekompozice N2O je potlacena na nejmensi miru. Po nehode z roku 2014 maji propracovany system ovladani tzv."feathering" navratoveho systemu a mimo nejakeho flutteru to bude fakt bezpecny system. Dalsi vyhodou a nemalou je, ze" vesmirni turiste" absolvuji let v docela komfortni kabine, kde jsou zvykli z bezneho letani(ne v kapsli), takze minimalni spatne pocity z klaustrofobie. Pristani letounu je absolutne komfortni v porovnani s kapslema s padakovymi systemy(nemluve s pristanim na sousi - viz Sojuz).
Blue Origin: Taky propracovany system, pouze s rozdilem, ze letaji s vysokovybusnou kombinaci LH2/LOX...Zachranny raketovy motor na TPH produkuje tah cca 311kN(32t !) takze pro kabinu o cca 2-3t to znamena 10 az 16g zrychleni pri zachrane...(SS2 ma pri navratu cca 5-6g). Vydrzi to prumerni lide ? Taky pri dosednuti kapsle musi motory mekkeho pristani fungovat na 100%....jinak...
Re: Virgin galactic
Hezky napsáno, dává to smysl. Jediný detail je, že z New Sheparda přistává motoricky jenom raketa. Samotná kapsle jde dolů jen na padácích.
Re: Virgin galactic
Ano, jenomze pristava na sousi, ne v mori...bez dodatecnych brzdicich raket by si odrovnali minimalne pater...
Re: Virgin galactic
Aha, pardon. Mně to připadalo jako pouhý dosednutí na padáku a hlubšímu zkoumání jsem tu myšlenku nepodroboval.
- MarekV
- Aktivní nováček
- Příspěvky: 40
- Reputace: 2
- Bydliště: Brno
- Registrován: 13.12.2015 18:46
- Kontaktovat uživatele:
Re: Virgin galactic
Což pro zajímavost v řeči čísel znamená jedna nehoda s fatálními důsledky na 16 milionů letů.CsabaB píše:[...] Start z letounu nosice je propracovany system, astronauti pri startu do vysky shozu cca 15km jsou vystaveny nebezpecnosti bezneho cestovani letadlem, [...]
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 80
- Reputace: 0
- Bydliště: Karlovy Vary
- Registrován: 10.1.2017 11:49
Re: Virgin galactic
Kde se dá koupit letenka
Pro mě je přijatelnější letadlo než kapsle. Ale mám ten pocit že po letu u VG by mě začalo děsně lákat BO
Pro mě je přijatelnější letadlo než kapsle. Ale mám ten pocit že po letu u VG by mě začalo děsně lákat BO
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Virgin galactic
To je vtip?CsabaB píše:Virgin: Start z letounu nosice je propracovany system, astronauti pri startu do vysky shozu cca 15km jsou vystaveny nebezpecnosti bezneho cestovani letadlem,
Raketoplán na rozdíl od rakety nemá žádný záchranný systém a to srovnání běžnou dopravou je nesmysl. Spíš by se měl srovnávat s lety raketoplánů a to máme dvě katastrofy na nějakých sto třicet pět letů...
Re: Virgin galactic
Porovnavate neporovnatelne...neni raketoplan jako raketoplan !
Toto je kluzak, I kdyz s mensi klouzavosti. Raketoplan Shuttle byl docela nebezpecny stroj, co se tyce letovych vlastnosti ale nikdy nehavaroval v prubehu klouzaveho letu ! SS2 je docela autostabilni, pri navratu do atmosfery se sam stabilizuje(Xcor, nebo X-15-ka musi vstoupit do atmosfery v presne definovane poloze, jinak padnou do vyvrtky).
Ted je jenom k nabidleni - co je nebezpecnejsi - padak s brzdicim raketovym motorem, nebo odzkouseny kluzak ?
Start rakety s LH2/LOX kombinaci ze zeme je bezpecnejsi, nez shoz z letadla ? O tom ani nemluve, ze zachranny system u Blue Origin musi byt aktivovan s predstihem, pred tim, nez to buchne....zavisle na cidlech, elektronice...
Je mi jasne, ze nic neni cernobile, vsechno ma pro I proti - provoz ukaze.
Toto je kluzak, I kdyz s mensi klouzavosti. Raketoplan Shuttle byl docela nebezpecny stroj, co se tyce letovych vlastnosti ale nikdy nehavaroval v prubehu klouzaveho letu ! SS2 je docela autostabilni, pri navratu do atmosfery se sam stabilizuje(Xcor, nebo X-15-ka musi vstoupit do atmosfery v presne definovane poloze, jinak padnou do vyvrtky).
Ted je jenom k nabidleni - co je nebezpecnejsi - padak s brzdicim raketovym motorem, nebo odzkouseny kluzak ?
Start rakety s LH2/LOX kombinaci ze zeme je bezpecnejsi, nez shoz z letadla ? O tom ani nemluve, ze zachranny system u Blue Origin musi byt aktivovan s predstihem, pred tim, nez to buchne....zavisle na cidlech, elektronice...
Je mi jasne, ze nic neni cernobile, vsechno ma pro I proti - provoz ukaze.