MCT - Mars Colonial Transporter
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
...že by stačily jen dvě atmosféry a něco? Třeba jo, jen špekuju, nevím, jaké tlaky jsou třeba v nádržích F9.
Pod stromečkem letos nic nepotřebuju, stejně se tam už nic nevleze. Je tam očouzený válec vysoký 41 metrů...
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
On je problém, že tu máme i vlákno i o BFR (http://forum.kosmonautix.cz/forum/viewt ... =88&t=1554). Jde mi docela hlava kolem z toho, jak to poskládat.
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
...no jo... je přečerpávání paliva otázka k BFR nebo k MCT...?
Pod stromečkem letos nic nepotřebuju, stejně se tam už nic nevleze. Je tam očouzený válec vysoký 41 metrů...
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
No jo, chápu a nezávidím. Jinak mi současný návrh hlavně co se týká cílů připomíná návrh Space Transportation System z roku 1969 https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Tra ... ion_System, snad se to teď povede úspěšněji a levněji.Dugi píše:On je problém, že tu máme i vlákno i o BFR (http://forum.kosmonautix.cz/forum/viewt ... =88&t=1554). Jde mi docela hlava kolem z toho, jak to poskládat.
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
Ono celkom zaujimavo zaznela aj informacia o tom, ze BFR pouzita pre obsluhu LEO by poskytla cargo space o priemere necelych 9 metrov. Zaujimava predstava nalozit zlozene zrkadlo JWST dovnutra a este mat nejaky ten meter nazvys...
Plus, dalsia informacia medzi riadkami je, ze BFR by realne mohla riesit servisovanie satelitov (ok no, vyssie drahy by asi stale boli problematicke).
A kopec dalsich pouziti, ktore sa pre to daju najst, ked si clovek trocha pusti uzdu fantazie.
(jo a vlastne - tento koncept BFR je asi dovod, preco nechava New Glenn SpaceX chladnymi )
Plus, dalsia informacia medzi riadkami je, ze BFR by realne mohla riesit servisovanie satelitov (ok no, vyssie drahy by asi stale boli problematicke).
A kopec dalsich pouziti, ktore sa pre to daju najst, ked si clovek trocha pusti uzdu fantazie.
(jo a vlastne - tento koncept BFR je asi dovod, preco nechava New Glenn SpaceX chladnymi )
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
Myslím, že Elon řekl, že momentálně staví potřebnou infrastrukturu (asi jako zařízení pro výrobu samotné rakety).RiMr píše:Zaujalo mě, že už staví... co tak můžou stavět?
Samotná raketa/loď by se měla začít stavět v Q2 2018.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
Nekde jsem nasel starsi udaj ze 50psi tj. 3,5atmosfery. Vzhledem k tomu ze kapaliny jsou nestlacitelne si rikam ze odolnost musi byt hlavne kvuli odparu/tlakovacimu mediu ktere to tlaci do motoru. Vysoke tlaky z toho udelaj az turbopumpy na motoruRiMr píše:...že by stačily jen dvě atmosféry a něco? Třeba jo, jen špekuju, nevím, jaké tlaky jsou třeba v nádržích F9.
Pustil jsem si to video znovu. Na slide bylo ze je konstrukcne na 2.3atm. Elon rekl ze to otestovali na konstrukcni tlak a pak ze sli "trochu dal" aby videli kde se rozbije. Coz nasli. Ale procenta nebo cislo o kolik se dostali vejs nerekl
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
Přemýšlím, proč EM nezrušil FH a uvolněné prostředky a lidi nenasměroval do dokončení F9 a vývoje BFR. FH mi teď přijde trochu jako zbytečná raketa, protože
1. většinu nákladů původně uvažovaných pro FH zvádne díky vylepšení F9.
2. těžké náklady bývají drahé a vyžadují spolehlivou raketu, než bude moci dokázat FH svou spolehlivost, měl by pomalu létat BFR, kde se předpokládají náklady na start menší než u FH.
3. spojení tří prvních stupňů dohromady nyní vypadá u SpaceX jako slepá větev.
Nejlepší důvod pro FH, co mě napadá, je, že bude sloužit k testování návratu druhého stupně z oběžné dráhy, které se využije při návrhu BFR.
1. většinu nákladů původně uvažovaných pro FH zvádne díky vylepšení F9.
2. těžké náklady bývají drahé a vyžadují spolehlivou raketu, než bude moci dokázat FH svou spolehlivost, měl by pomalu létat BFR, kde se předpokládají náklady na start menší než u FH.
3. spojení tří prvních stupňů dohromady nyní vypadá u SpaceX jako slepá větev.
Nejlepší důvod pro FH, co mě napadá, je, že bude sloužit k testování návratu druhého stupně z oběžné dráhy, které se využije při návrhu BFR.
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
Pro FH má přece zákazníka na vynesení nákladu. A pak - jak je to s těmi turisty kolem měsíce - to je zrušeno a nebo to platí? A zda-li je to slepá větev (tři stupně) - víme snad s čím nečekaným přijde za pět let?mnauprsk píše:Přemýšlím, proč EM nezrušil FH a uvolněné prostředky a lidi nenasměroval do dokončení F9 a vývoje BFR. FH mi teď přijde trochu jako zbytečná raketa, protože
1. většinu nákladů původně uvažovaných pro FH zvádne díky vylepšení F9.
2. těžké náklady bývají drahé a vyžadují spolehlivou raketu, než bude moci dokázat FH svou spolehlivost, měl by pomalu létat BFR, kde se předpokládají náklady na start menší než u FH.
3. spojení tří prvních stupňů dohromady nyní vypadá u SpaceX jako slepá větev.
Nejlepší důvod pro FH, co mě napadá, je, že bude sloužit k testování návratu druhého stupně z oběžné dráhy, které se využije při návrhu BFR.
Re: MCT - Mars Colonial Transporter
Myslim, ze dovod je jednoduchy. SpX sa chce zbavit F9 expendable. FH je drahsi a neohrabanejsi pri nakladoch, ktore zvladne F9R ale expendable verzia je v novom scenari prilis draha. Je tam proste snaha odpalit naklad reusable raketou za vsetkych myslitelnych scenarov. Ak budu vsetky lety obsluzene reusable raketou, uvolni to SpX vyrobne kapacity, pretoze novu raketu budu musiet postavit iba ak sa nejaka stara opotrebuje. To, ze sa zacne BFR o dajme tomu 3/4 roka stavat neznamena, ze si nebude musiet prejst tym istym, cim si prejde FH. Navyse u FH je dajme tomu mensia sanca, ze to nevyjde, pretoze to nie je zbrusu nova raketa. Fakt by som nevidel ako realne, ze sa BFR skusobne odpali skor ako za nejake 3-4 roky. A za ten cas moze SpX vyrobit zbytocne vela jednorazovych rakiet, ktore pohltia kapacitu vyrobnej linky.